IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Уволнения в GM заради мащабната сервизна акция

Вицепрезидент и 15 топ-мениджъри бяхa отстранени от постовете си

Уволнения в GM заради мащабната сервизна акция

Американският концерн General Motors уволни един от вицепрезидентите си и още 15 високопоставени мениджъри заради отзива на повече от 2.6 млн. автомобила през тази година, съобщава Ройтерс.
Уволнения в GM заради мащабната сервизна акция
Централата на GM в Детройт, САЩ. Снимка: Ройтерс

Според информацията в концерна са знаели от 10 години за проблемите със запалването, които водят до блокиране на въздушните възглавници, но не се взели мерки. Повредата доведе до смъртни случаи, които според данните на GM са 13 на брой, но разследващите твърдят, че става дума за 74 жертви.

Проведеното разследване доказва, че първите сведения за повредата са били получени още през 2004 г., но въпреки това в GM не са предприели нищо. Новият шеф на концерна Мери Бара уволни 15 топ-мениджъри, които са проявили некомпетентност, но отказа да разкрие имената и длъжностите, които са заемали.

Ройтерс обаче успя да се добере имената на част от освободените. Сред тях е вицепрезидентът на GM Майкъл Робинсън, който отговаря на екологичността на автомобилите, генералният директор по безопасността Гай Кент и директорът по изследванията и технологиите за безопасност Кармен Бенавидес.

До момента сервизната акция струва на GM над 1.7 млрд. долара. Освен това предстои представители на концерна да бъдат изслушани от Конгреса на САЩ. Разследването срещу автомобилния производител продължава, като вече са заведени и няколко дела. Заради последното концернът създаде специален фонд за изплащане на компенсации на пострадали при катастрофи с дефектни автомобили на GM.

Тагове: General Motors
0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    пора ( преди 11 години )
    За да няма проблем човек трябва да кара само висок клас коли като мен (което автоматично изключва трошльота) - проблема е че не всеки може да си го позволи и най-вече - големите коли харчат много (но пък вървят, пак за разлика от трошльота)....
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Никъде в статията не прочетох да се споменава за Тойота,но на *** немски каски,явно най-голямата,иновативна и модерна компания за производство на автомобили им е все пред очите.Не заспиват и не могат да станат,ако не си помислят за нея.Такъв комплекс са развили,че все Тойота,Тойота...Колкото до случая с варненеца,наистина доста неприятно.Не пожелавам на никого да му се случва с каквато и марка да е.А за нашите представители на марките,няма такъв,който да плати.В БГ сме все пак...
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Случая с рено ( преди 11 години )
    Това се случва преди няколко години. Човекът е пътувал по АМ "Тракия" с ново Рено меган RX4 - колата е била гаранционна на около 4000км.По време на движение по магистралата, в добро време и без странични въздействия се чупи заден спирачен диск в следствие на което колата се обръща няколко пъти и загиват хора!Доколкото знам след дълги съдебни разправии представителя на рено за БГ е осъден да плати значително обещетение.Познайте от 3 пъти дали е платил и стотинка до момента!
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Човека, ако има възможност трябва да ги съди до последно! От друга страна не е ясно как точно е счупено предното стъкло.
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз преди няколко дни бях пуснал линка под една статия за Тойота,но го изтриха веднага.
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Automedia, публикувайте историята и снимковият материал на човека от Варна. Нека повече хора се информират и така да се опази здравето и живота на хора които притежават модели на Тойота.
  • #9
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Лелеее човек, прочетох за Варненеца, лелеее какви мишки са тези от Тойота. Как може така нагло да лъжат човека.
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дошо и Тойота? горкия не познава моделите и двигателите нито на Тойота нито на Лексус а и до днес вярва, че сервизните акции на Тойота и глобите срещу нея са били с рекламна цел, защото Тойота много обичала клиентите си и за това правела акциите. Ха ха хаааа така, че Дошо и автомобили, е като Дошо и IQ 190, тоест взаимоизключващи се неща.
  • #7
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Потърсете в нета "Варненец с разкъсан крак заради дефект на "Тойота""Ще видите драмата на реален човек пострадал от дефектите на Тойота и реакцията на дилъра и Европейското представителство на марката.
  • #6
    14 rate up comment 10 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Тойота е означавало - прилично качество на ниска цена... обаче преди 20 години.Както беше писал Кларксън при автопроизводителите имиджа трудно се срива (примера беше именно с тойота).... и тойота все още продължава по инерция. Глупаците ще продължават да се връзват (преди няколко години и аз се вързах)-нооо както има една приказка само веднъж се такова мъжко онакова.