Когато през 2012 г. бразилската компания Troller, която е собственост на Ford, съвместно със студио за дизайн създаде симпатичния концепт Troller R-X, той бе приет с голямо въодушевление. Това бе интерпретация на легендарния Ford Bronco, която година по-късно получи и серийна версия. Премиерата на модела се състоя не на автосалон, както е прието, а на един от булевардите в Сао Пауло.
Разработката на всъдехода е отнела 53 000 работни часа, а тестовете още 22 000. По време на изпитанията джипката е навъртяла над 200 000 км. Тя носи названието Novo Troller T4, като представлява еволюция на своя предшественик Troller T4. В случая обаче не става дума за фейслифт, а за напълно нов модел.
Основната промяна е в шасито на модела. Философията на предшественика е запазена, като отново се залага на композитни материали и стъклопласт. Системата за задвижване на четирите колела работи на електронен принцип, а на задния мост е разположен диференциал с повишено триене Dana Trac-Lok.
Специално за Novo Troller T4 фирмата MWM, която е дъщерна компания на Navistar International, е предоставила 3.2-литров дизелов мотор с 4 цилиндъра от семейството MaxxForce. При модела той развива 165 к.с. и 380 Нм въртящ момент, като разполага с турбокомпресор с променлива геометрия. При предишния модел скоростна кутия бе 5-степенна механична, а при новия – 6-степенна.
Твърди се, че Novo Troller T4 има същите всъдеходни качества, които направиха предшественика му легенда в Бразилия. Машината дори спечели националния шампионат за рали-крос. Новата версия ще се произвежда в завода на компанията в Бело Оризонти, като ще излезе на пазара съвсем скоро.
Снимки: Troller