IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Връщат скоростта по магистралите до 130 км/ч

Министър Йовчев склонен за промяната след извършване на анализ

Връщат скоростта по магистралите до 130 км/ч

Връщат скоростта по магистралите до 130 км/ч
Снимка: Булфото, архив

Максималната скорост за движение по магистралите у нас може да бъде върната отново на 130 километра в час, заяви вътрешният министър Цветлин Йовчев, цитиран от bTV. Това ще стане две години след като тя бе вдигната на 140 километра в час.

Причината е ръстът на катастрофите поради висока скорост. Реално в момента радарите дават 10 километра в час толеранс върху допустимата скорост и така на практика тя става 150 километра в час.

Така без да са в нарушение, автомобилите могат да се движат с още по-висока скорост по магистралите.

"Изследваме в момента и ако наистина този анализ се окаже верен, че част от това, че имаме повече загинали и ранени по пътищата се дължи на това, че е увеличена максималната скорост по магистралите, ще предложим намаление на скоростта отново на 130 километра в час”, заяви вътрешният министър Цветлин Йовчев.

Както Dnes.bg съобщи, още в началото на април експерти призоваха максималната разрешена скорост по магистралите у нас да бъде намалена от 140 км/ч на 130 км/ч.

Повод за поредното повдигане на темата стана тежката верижна катастрофа на магистрала "Тракия" в края на март, при която се сблъскаха 21 коли, двама души загинаха, а 15 бяха ранени.

Максималната скорост по магистралите бе вдигната на 140 км/ч през юни 2012 година. Първоначално поправката трябваше да засяга само новопостроените отсечки от "Тракия", "Хемус" и "Люлин". Но окончателно разрешените 140 км/ч влязоха в сила за всички магистрални отсечки, в които няма знаци за други ограничения на скоростта.

Според черната статистика по българските магистрали за 2013 година са станали 1204 тежки катастрофи с 20 загинали и 244 ранени.

Още новини от България четете в Dnes.bg

0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До ShaMana ( преди 11 години )
    Имаш право но ограничението е 140 а не минимлана допостима скорост 140, с 140 си караш на твоя отговорност иначе препоръчително е 100-110 да се кара по тези пътища, никой няма да ти направи проблем ако си караш по спокойно в дясната лента.
  • #30
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Някой ( преди 11 години )
    Хахаххаха куките са изгладнели и са натискат за намаление, че повечето хора си го спазват и не могат сега да сурвакат по магистралата. Глад майкааааааа. Тая магистрала им разказа играта на 3 региона от ченгесаи.....
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ми дайте тогава да направиме ограничението на магистралата 50. Ще е най безопасноВсичко е до баланс ползи/негативи
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Никой не може да кара безопасно с висока скорост.Дори най-елитните пилоти във Формула 1 който управляват машини струващи милиони и създадени с една цел- да бъдат адски бързи.Дори и те признават че високата скорост изисква върховна концентрация защото дори малка грешка има тежки последствия.А *** бичи чалгата в някоя изтърбушена талига или в малко по нова такава купена и сервизирана "на черно" с китайски части и си вярва,че е безсмъртен.Само едно е тъжното-че като катастрофира някъде остава жив.
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ShaMana ( преди 11 години )
    И след Пловдив има доста км кофти асфалт, не колкото при Пазарджик, но все пак. Колкото до новата част, споменах по доло влаковете ще могат да минават скоро защото коловозите вече се усещат за жалост.... което е доста тъжно за уж нова магистрала.
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Тракия си е екстра след Вакарел, само участъка около пазарджик е кофти.И трябва да я направят платена за да се разкарат тези дето резко излизат в лява лента със 100 за да изпреварят този пред тях който се движи със 90. И ги мързи да превключат на по ниска предавка и изпреварват по няколко минути. Те създават рисковеите ситуации по магистралите.Който иска да пести гориво да си кара по подбалканския и по Петрохан и Витиня с 90.Магистралата е за да се кара с висока скорост безопасно.
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ShaMana ( преди 11 години )
    Отваряш сайта на министерство на финансите и си гледаш статистиката приятел (наистина не са 9, но ти и това незнаеш). Без доводи лесно се говори, но това ни е бил проблема винаги. И все пак, това няма ниаква връзка със темата, та ако няма какво да кажеш, по добре не пиши. Само се излагаш.
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За Костинброд питай тоя дето ти плаща да пишеш тия глупости в сайт за автомобили
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кога ГЕРБ са поемали държавата с 9,5 млрд. резерв бе кратуно червена?Кога?Ти от Позитано ли идваш или само четеш партийните сводки и спуснатите опорни точки.Ей заради такива *** няма никога да се оправим.И не съм нито от ГЕРБ,нито нищо,но видях много добре какво става.Нарочно направиха така да ги изгонят и да си почнат далаверите новата тройна коалиция.ББси подаде веднага оставката,нали,а сегашните 1 г. протести и нищо.Що така а?А за Костинброд да кажеш нещо,за Пеевски и т.н.?
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Моите наблюдения са, че повечето хора карат с под 130 км/ч, предполагам най-вече заради по-големият разход при тази скорост. С други думи тази промяна ще се отрази основно на тези с големите коли и големите джобове.А тези които така или иначе са решили да си пробват възможностите на колите, ще им е все едно дали ограничението е 130 или 140 км/ч, и в двата случая няма да бъде спазвано.