IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Fiat призова да не се купува електрическия 500

Компанията губи по 14 000 долара от всеки продаден хечбек

Шефът на Fiat призова да не се купува електрическия 500

Шефът на алианса Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе направи странно изявление, като призова клиентите да не купуват електрическия хечбек Fiat 500. Причината е, че италианският производител губи пари от всеки продаден екземпляр, съобщава Reuters.
Шефът на Fiat призова да не се купува електрическия 500
„Надявам се, че няма да си купите този автомобил, тъй като всеки път, когато продам един от тях, губя 14 000 долара – обясни Маркионе по време на свое изказване на бизнес-форум във Вашингтон. - Ще продам толкова, което е нужно, тоест минимума и нито бройка повече.“

Цените на бензиновия Fiat 500 в САЩ стартират от 17 300 долара, но електрическата му версия струва близо 2 пъти повече – 32 600 долара. От компанията обаче не разкриват колко бройки от електромобила предвиждат да произведат. Знае се само, че през април Fiat е продал 11 514 екземпляра от модела 500 (във всички версии) на американския пазар.

Електромобилът дебютира през ноември 2012 г. на автомобилното изложение в Лос Анджелис. Той се задвижва от електромотор, предлагащ 111 к.с. и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 24 кВт/ч. С едно зареждане хечбекът може да измине 160 км.

Снимка: Fiat

 

Тагове: Fiat 500E
0 от 500
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Скъпи батерии. Като знаем, че електромотора, който задвижва електрическите коли е доста по елементарен и евтин от един ДВГ. и като видим двойната цена и като чуем, че въпреки двойно по-високата цена на автомобила, производителя губи още 14000 долара. Излиза че батериите са златни. И се питам аз да кажем слез 100-200000км. когато трябва да сменяме тези батерии, колко пари ще се бръкнем? Вероятно пари за още една кола. Е какъв е смисъла? Освен екологията разбира се.Като добавим и къс пробег.
  • #4
    14 rate up comment 0 rate down comment
    иван ( преди 11 години )
    идеята е ако тока идва от възобновими източници като вятър, течения и слънце. Тогава ако направят трайни батерии които бързо се зареждат, като супер кондензаторите ще станат коли електромобилите
  • #3
    16 rate up comment 8 rate down comment
    ККК ( преди 11 години )
    Много ме дразни това превъзнасяне по скапаните електромобили- пясък в очите на хората. Тия коли са еко, само ако не виждаш цялата картинка. Най- интересното ми е какво се случва с изхабените батерии, които се подменят на 80000 км? Да не говорим, че за производството на самата кола пак се използват много ресурси, които могат да бъдат спестени, ако изберем да покараме още известно време старата си кола... Електроенергията също трябва да идва от някъде
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    тнт ( преди 11 години )
    Какво му е достойното бе??? :Д. Достойно е ако клиентите губеха, а не той
  • #1
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Рекламни трикове...