IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volvo тества електрически път с безжично зареждане

Отсечката за тестове ще бъде построена в централната част на Гьотеборг до 2015 г.

Volvo тества електрически път с безжично зареждане

Volvo тества електрически път с безжично зареждане
Настоящият хибридният автобус на Volvo Group, чиито батерии се зареждат безконтактно. Снимка: Volvo

Volvo Group и Шведската транспортна администрация стартират проект за изграждането на електрическа пътна отсечка, по която транспортните средства ще могат да се зареждат автоматично по време на движение, съобщават от автомобилната компания.

Отсечката ще бъде оборудвана с технология за безжично зареждане, чрез която батериите, вградени в превозните средства, ще се зареждат директно по време на преминаване по трасето. Методът е наречен индуктивно зареждане. Така чрез оборудване, вградено в пътя, енергията се прехвърля безжично към долната част на машината, където са разположени батериите.

Дължината на тестовата отсечка в Гьотеборг ще бъде между 300 м и 500 м, като при преминаване по нея превозните средства ще се зареждат непрекъснато, чрез прехвърляне на енергия от електрическата мрежа към автомобилите. Екологичното шосе ще бъде готово през още следващата година.

"Превозните средства, които могат да се зареждат директно от пътя по време на движение са революционна стъпка в развитието на транспортната индустрия, а и по посока опазване на околната среда. С нетърпение очакваме да проучим тази възможност заедно с Гьотеборг и да направим следващата крачка към създаването на по-умен обществен транспорт“, каза Никлас Густавсон, изпълнителен вицепрезидент, устойчиво корпоративно развитие и връзки с обществеността във Volvo Group.

Volvo Group вече има опит с технологията за безжично зареждане. Шведската компания произвежда хибридни автобуси  - с традиционен дизелов двигател, който се допълва от електрически двигател. Тяхното зареждане също е безконтактно, но изисква превозните средства да спират на точно определени места за зареждане на батериите.

Тагове: Volvo
0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    То хубаво ще ги вкарат проводниците в асфалта ама денем ще ги слагат, вечер ромите ще ги изваждат а улиците ще са вечно ракопани. Това не е за нашите геогравски ширини. Ако някога измислят пластмасови проводници става, но до тогава, ще вкарваме нафтови и метанови автобуси
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до ДОшо ( преди 11 години )
    А вкарването на медни проводници в асфалта е изключително евтино - както се вкарват индуктивни рамки- реже се малко асфалта слага се проводника и се залива с битум и други смоли и става като ново. Разходите са минимални и то главно за кабела.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До Дошо ( преди 11 години )
    Не е най-доброто, защото преоборудването на автобусите е скъпо. Изграждането на метан станции за тях е още по-скъпо и в крайна сметка излиза, че най-евтиното и също толкова екологично ( а при новите дори и по екологично) е в транспорта да се ползват нови дизелови автобуси.Най-екологично и естествено по-скъпо е да се ползват хибриди или изцяло ел. автобуди с пробег достатъчен за глокс от станция до станция за зареждане. След 15-20 мин имаш 80 % заряд достатъчен за достигане до другата станция...
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    МИт е че в България няма ВЕЦ-ове. Напротив има и то много. 3ната коалиция си прие закон за високи цени, раздадоха си евро пари да ги построят без да влагат и ги изплатиха за 2 години, после свалиха бойко щото бил скъп тока, а те приеха тоя закон.Но ВЕИ-та има и трябва да има, друг е въпроса, че нашите "бизнесмени" не разбират какво значи да си върнеш инвестицията след 5-8 години, а не след 1-2.А и дори от въглища, Тецовете много по лесно се контролират за изхвърляните емисии от коли,автобуси.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ами да аз така си зареждам моят Самсунг S4 без кабел просто го поставям на зарядното и с индукция се зарежда батерията.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Dipl. Ing. ( преди 11 години )
    Това нещо е уред за индукционно зареждане на батерията която се намира отгоре на автобука. Ако има тук инженери работещи на запад, те ще ви кажат, че вече в доста фабрики логистиката във фабриката е организирана от автономни електропреносни системи, които нямат батерия и се захранват чрез индукция от проводници вкарани в пода на халето. Това от години е стандарт поне в Германия в много заводи.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Любопитен ( преди 11 години )
    Да уточня - като това на снимката.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Любопитен ( преди 11 години )
    Хм, на бул Сливница в София скоро монтираха подобно нещо.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 11 години )
    До предния, дали ще изхвърляш СО2 като гориш въглища за да произвеждаш ток за този автобус или като гориш метан разлика няма. Скандинавските държави имат много ВЕЦове и там процента на ВЕИтата е доста по-голям, затова там си струва. Но в ***, е все едно от гледна точка на екологията. А да вкараш медни проводници в асфалта ствува маса пари - които ние нямаме. Така че разбирам те, че трябва да плюеш нещо, ама специпано за България най-доброто е да мине градският транспорт на метан.
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Метановите автобуси работят с двигатели, така че са просто най-вероятно нови. Отделно, че те харчат много и изхвърлят повече CO2 в атмосферата от дизеловите, но пък по малко сажди и азотни частици. Общо взето метановите автобуси са нещо, което не е по-екологично. А иначе мисля, че миналата година в Бургас смениха всички автобуси с нови, което е супер. В София обаче има в пъти повече автобуси, а и много друг вид транспорт.Дано навсякъде се сменят старите автобуси с нови по-чисти, че мн. ни тровят