Френската компания Genty разкри подробности за новата версия на своята суперкола Akylone, чиято разработка стартира през 2011 г. В сравнение с предишната версия на модела обемът и мощността на двигателя ще бъдат увеличени, а по динамични характеристики купето със средно разположение на мотора ще продължи да се сравнява с Bugatti Veyron Super Sport..jpg)
Първоначално в Genty планираха да използват 4.8-литров V8 мотор собствено производство. Сега обаче в компанията са решили да увеличат обема на би-турбо агрегата до 6.0 литра, а мощността – от 1000 до 1200 к.с. Въртящият момент от 1200 Нм остава на същото ниво. Седемстепенната секвенциална скоростна кутия е заменена с шестстепенна. Теглото и разпределението между двете оси си остават същите – 1100 кг. и 52:48..jpg)
Това няма да се отрази на динамичните характеристики, обявени преди 3 години. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 2.7 секунди, а до 200 км/ч – за 7.2 секунди. До 300 км/ч от място ще се достига на 14 секунди, а максималната скорост ще бъде 350 км/ч..jpg)
Промени има и във външния вид на показания прототип. Французите са поставили нова задна броня, променила са формата на светодиодните задни светлини, различни са и тръбите на изпускателната система. Интериорът обаче е почти напълно нов – подменени са централната конзола и приборните панели. .jpg)
Проектът Akylone засега е само на хартия. Изпълнителният директор на компанията Фредерик Женти вече обяви, че за създаване на действащ прототип на автомобила са необходими доста пари. Той се обърна за финансова помощ към инвеститори от Китай, Катар, САЩ и Русия..jpg)
Ако бъдат осигурени средства, Женти смята да пусне Akylone в ограничен тираж от 25 бройки – 15 купета и 10 роудстъра. Засега французите не съобщават колко ще струва всеки един автомобил.
Снимки: Genty


6