fallback

Къде умират непродадените коли?

Милиони нови автомобили ръждясват по полетата, пристанища и летища в цял свят

През последните години една от основните теми, вълнуващи автомобилния бизнес, са спадналите продажби на нови коли. В същото време темповете на производство при някои компании нарастват непрекъснато. На какво се дължи това противоречие и какво се случва с милиони чисто нови коли, които не стигат до клиента, отговаря изданието Zerohedge. Публикуваме неговият анализ със съкращения."Какви трикове използват напоследък компаниите, за да прикрият обявените продажби, които уж се увеличават с всяка година. Получава се свръхпроизводство и дори големите пазари няма как да се справят с цялата тази продукция. А тя трябва да бъде складирана някъде, защото заводите продължават да произвеждат нови автомобили. Едно от тези места е Шийрнес, Великобритания - малка област на брега на река Медуей, където са складирани огромен брой автомобили. Снимката, която ви предлагаме по-долу е от 16 май, тоест от съвсем скоро.Хюстън, имаме проблем! Никой не купува нови автомобили и милиони от тях са разхвърляни по цял свят. Изпълват огромни паркинги и писти, където ръждясват, тъй като никой не се грижи за тях. И след време ще стават само за старо желязо. Във Великобритания едно от тези места е паркинг край Суиндън, където има хиляди нови коли. Техните производители се принуждават да закупуват земя, само и само да има къде да паркират автомобилите, които поточните линии бълват. А рецесията все още не е свършила...Не си мислете, че проблемът е само на Острова. На пристанището в Балтимор, щата Мериленд, съвсем скоро трябва да пристигнат още 57 000 нови коли. Техните производители са закупили огромно парче земя край Дъндолк (на горната снимка), където в момента са ги складирали. Интересното е, че големите концерни не искат да се отърват от тях, като ги продадат с голямо намаление, а предпочитат да инвестират в купуването на земя, на която да ги оставят да изгният. В което няма особена логика...Вижте какво се случва на тестовата писта на Nissan в Съндърланд, Великобритания (снимката отгоре). Тя вече не се използва заради многото нови непродадени автомобили, паркирани на нея. Те вече се паркират и на тревните площи, защото заводът продължава да бълва продукция, която трябва да бъде складирана някъде.Тук трябва да вметнем нещо - няколко дни по-късно всички тези автомобили вече са изчезнали от пистата. Не вярвам, че са били продадени. По-скоро са рециклирани, за да се направи място на новите.Ясно е, че автомобилната индустрия няма да спре да произвежда нови коли, тъй като това ще наложи затваряне на фабрики и съкращаване на десетки хиляди служители. И съответно ще задълбочи рецесията. Ефектът на доминото ще засегне и компаниите, произвеждащи стомана, които няма да има какво да правят със своята продукция. Както и заводите за други автомобилни компоненти.Проблемът засяга и страните със страдаща икономика, като Испания например. На пристанището във Валенсия (на снимката горе) е пълно с автомобили, които предстои да бъдат внесени или пък изнесени. По-вероятно е второто, защото в страната всяко нормално домакинство има по два и дори три автомобила, и пазарът е наситен.Подобно е положението на пристанището Чивитавекия, Италия (на снимката), където е пълно с нови машини Peugeot. Те събират прах и кал. А близостта на морето гарантира, че съвсем скоро ще бъдат непоправимо увредени и ще отидат за рециклиране. Хиляди непродадени автомобили са паркирани и на летище до Санкт Петербург, Русия. Всички те са внос от Европа и най-вероятно ще изгният. А самото летище (на долната снимка) вече е неизползваемо за оригиналното си предназначение.В цял свят технически изправните автомобили в момента са около 10 милиарда. А това е повече от хората на планетата. Колите се трупат, но няма кой да ги купува. Купувачите на нови возила искат тяхната нова кола да бъде току-що слязла от конвейера на завода, на не да е преседяла някъде. Следователно шансовете на автомобилите от миналата година да бъдат продадени намаляват с всеки изминал ден. А след 2 години гаранцията им ще изтече и за тях няма друг изход, освен да бъдат пратени за претопяване."Снимки: Google Maps 

Тагове:
fallback
  • #15
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    ***Защо не дадоха снимка на колте на VW, които залежават в Германия?***Това са пълни глупости. Складовите наличности са видими за всички през сайта на дилърите-можеш да провериш.За големите отстъпки-дават ги за модели които са накрая на жизнения цикъл. Ако си успял да изкрънкаш голяма отстъпка от VW ще се радвам да споделиш каква е и как си подходил, защото наистина ме интересува.
  • #14
    Анонимен ( преди 10 години )
    Защо не дадоха снимка на колте на VW, които залежават в Германия?Явно спонсорите не дават на АМ да го прави.Най-новата стратегия на народната марка е да произвежда коли на килограм.Всички представителства са задръстени с подобни автомобили и паркингите им са претъпкани.(Имам снимки)Отива клиента да си поръча кола и му предлагат подоно на това,което иска и което е в наличност и му правят голяма отстъпка.На фирмите,които поръчват също им шитват престояли коли на тънка лайсна.Така се става 1.
  • #13
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ахаха, това е най-тъпата статия в тоя сайт. Погледанх датата да не е 1 април, ама не е.Не вярвам, че са били продадени. По-скоро са рециклирани, за да се направи място на новите." Ахаха, това просто счупи ***! :) Да бе, той капиталиста дето прави сметка на всяко болтче, ще произведе кола за 15 000 евро и ще я натика в пещта. Твърденията, че колата щяла да изгние за 2-3 години като седи на паркинга, също ги записвам в "бисерите"! Майтапчии. :))
  • #12
    Анонимен ( преди 10 години )
    Разбирам защо правят така.За да не съкращават служители.Не разбирам защо произвеждат готов продукт който съществува само за да бъде унищожен?Могат да не съкращават никой, просто да не произвеждат за да не реализират загуба.Работниците ще са доволни- няма да бачкат а ще получават заплати, мениджърите ща са доволни-ще намалят загубите.. Странно или тези фирми всъщност не ги е грижа колко печелят или губят.. хъмм значи съществуват със друга цел.Или просто конкретните модели не са търсени.
  • #11
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    ***Автоентусиаста да вземе да прочете статията пак и да повярва че има и европейски модели които не се продават. ***Със сигурност има европейски които не се продават. Опита ми обаче като си поръчвам кола е, че се прави след като съм я поръчал, дори ми казват в коя седмица ще се произведе и кога ще пристигне. Иначе дилърите поръчват определени бройки с най често поръчваните екстри за да има какво да продадат на тези дето бързат.
  • #10
    Кратун ( преди 10 години )
    ....колко петрол и колко кислород е изгорен, за да се произведат тези ненужни автомобили.... разсипия
  • #9
    селянин ( преди 10 години )
    прилича на горубляне
  • #8
    хмм ( преди 10 години )
    Отдавна съм казал, че с тези цени на горивото автомобилите трябва да да се подаряват и да се печели от продажба на гориво. :-D
  • #7
    Анонимен ( преди 10 години )
    В днешно време продава марката! И нама как някой да ни убеди че един суперскъп спортен автомобил за примерно 200 000 лева/евро е 10 пъти по-добър от бюджетните решения на всяка една марка. Ама е факт, че цените са си такива и на Порше и на Ферари и на всички останали скъпи коли. Богатите плащат за емблемата и още нещо покрай нея, ама не им пука, знаят че има после кого да ограмят/убият за да си позволят цената. Който е измислил парите е убил хората!
  • #6
    nikito_blend ( преди 10 години )
    Автоентусиаста да вземе да прочете статията пак и да повярва че има и европейски модели които не се продават. Има купувачи на които не им се чака по няколко месеца и в същото време ги удовлетворява това което им се предлага в дилъра.
fallback
Последни