fallback

Къде умират непродадените коли?

Милиони нови автомобили ръждясват по полетата, пристанища и летища в цял свят

През последните години една от основните теми, вълнуващи автомобилния бизнес, са спадналите продажби на нови коли. В същото време темповете на производство при някои компании нарастват непрекъснато. На какво се дължи това противоречие и какво се случва с милиони чисто нови коли, които не стигат до клиента, отговаря изданието Zerohedge. Публикуваме неговият анализ със съкращения."Какви трикове използват напоследък компаниите, за да прикрият обявените продажби, които уж се увеличават с всяка година. Получава се свръхпроизводство и дори големите пазари няма как да се справят с цялата тази продукция. А тя трябва да бъде складирана някъде, защото заводите продължават да произвеждат нови автомобили. Едно от тези места е Шийрнес, Великобритания - малка област на брега на река Медуей, където са складирани огромен брой автомобили. Снимката, която ви предлагаме по-долу е от 16 май, тоест от съвсем скоро.Хюстън, имаме проблем! Никой не купува нови автомобили и милиони от тях са разхвърляни по цял свят. Изпълват огромни паркинги и писти, където ръждясват, тъй като никой не се грижи за тях. И след време ще стават само за старо желязо. Във Великобритания едно от тези места е паркинг край Суиндън, където има хиляди нови коли. Техните производители се принуждават да закупуват земя, само и само да има къде да паркират автомобилите, които поточните линии бълват. А рецесията все още не е свършила...Не си мислете, че проблемът е само на Острова. На пристанището в Балтимор, щата Мериленд, съвсем скоро трябва да пристигнат още 57 000 нови коли. Техните производители са закупили огромно парче земя край Дъндолк (на горната снимка), където в момента са ги складирали. Интересното е, че големите концерни не искат да се отърват от тях, като ги продадат с голямо намаление, а предпочитат да инвестират в купуването на земя, на която да ги оставят да изгният. В което няма особена логика...Вижте какво се случва на тестовата писта на Nissan в Съндърланд, Великобритания (снимката отгоре). Тя вече не се използва заради многото нови непродадени автомобили, паркирани на нея. Те вече се паркират и на тревните площи, защото заводът продължава да бълва продукция, която трябва да бъде складирана някъде.Тук трябва да вметнем нещо - няколко дни по-късно всички тези автомобили вече са изчезнали от пистата. Не вярвам, че са били продадени. По-скоро са рециклирани, за да се направи място на новите.Ясно е, че автомобилната индустрия няма да спре да произвежда нови коли, тъй като това ще наложи затваряне на фабрики и съкращаване на десетки хиляди служители. И съответно ще задълбочи рецесията. Ефектът на доминото ще засегне и компаниите, произвеждащи стомана, които няма да има какво да правят със своята продукция. Както и заводите за други автомобилни компоненти.Проблемът засяга и страните със страдаща икономика, като Испания например. На пристанището във Валенсия (на снимката горе) е пълно с автомобили, които предстои да бъдат внесени или пък изнесени. По-вероятно е второто, защото в страната всяко нормално домакинство има по два и дори три автомобила, и пазарът е наситен.Подобно е положението на пристанището Чивитавекия, Италия (на снимката), където е пълно с нови машини Peugeot. Те събират прах и кал. А близостта на морето гарантира, че съвсем скоро ще бъдат непоправимо увредени и ще отидат за рециклиране. Хиляди непродадени автомобили са паркирани и на летище до Санкт Петербург, Русия. Всички те са внос от Европа и най-вероятно ще изгният. А самото летище (на долната снимка) вече е неизползваемо за оригиналното си предназначение.В цял свят технически изправните автомобили в момента са около 10 милиарда. А това е повече от хората на планетата. Колите се трупат, но няма кой да ги купува. Купувачите на нови возила искат тяхната нова кола да бъде току-що слязла от конвейера на завода, на не да е преседяла някъде. Следователно шансовете на автомобилите от миналата година да бъдат продадени намаляват с всеки изминал ден. А след 2 години гаранцията им ще изтече и за тях няма друг изход, освен да бъдат пратени за претопяване."Снимки: Google Maps 

Тагове:
fallback
  • #25
    Капути ( преди 10 години )
    Много Хубаво триете коментари *** ***, когато някой ви каже колко сте ***
  • #24
    до MuTkO ( преди 10 години )
    Ама разбира се че е измислица. Или поне така ти е удобно, за да тролнеш и да не занимаваш ума си със странни мисли. Защото в противен случай може някъде да се промъкне неудобния въпрос: "Ами ако е вярно?"P.S. Твоят постинг е измислица.Виждаш ли колко е лесно? :)
  • #23
    Анонимен ( преди 10 години )
    То е интересно как ги охраняват тези декри с автомобили, които едва ли стоят с години, по скоро по няколко месеца, акто переодично се изтеглят за продажба залежалите и се зарежда с нови, подобно на склад само че на открито. Едва ли не от статията излиза че са захвърляни, което не ми се вярва, все пак има някаква подредба и организация на процеса и хора кото работят на тези полета.
  • #22
    KKK ( преди 10 години )
    Ето това е страхотна статия. Сега всичките ми въпроси относно цифрите произведени автомобили изчезват.
  • #21
    Анонимен ( преди 10 години )
    И на въпроса ми защо така хапва масълце,отговора беше че всички били така.Слава богу като станаха на по 80-90 000 километра им намерихме нови шарани.Иначе удобен за пътуване,голям просторен но като техника световен ***.
  • #20
    MuTkO ( преди 10 години )
    А и никой не го интересувa подобна информация, защото нямаме автомобилна индустрия. Няма и да имаме и е жалко, защото тя движи 40-50% от икономиката в страните в които я има.
  • #19
    MuTkO ( преди 10 години )
    Няма за какво да се ядосвате, просто статията е измислица.Снимките са на депа за нови коли, те винаги са съществували и са част от автомобилната индустрия.SEAT имаше доскоро 1 поточна линия, от 2012 има 2. Kак на пазара има 8 модела SEAT а смяна на линията за нов модел трае 3 седмици и се прави през август, когато е заводската отпуска???VW Pamplona има 2 поточни линии, PSA Vigo има 1 поточна линия, FORD Valencia (Almussafes) има 2 поточни линии...Kак продавaт едновременно толкова модели?
  • #18
    Анонимен ( преди 10 години )
    Този ентусиаст е природно ***.Само 10 процента от това е вярно че си поръчваш кола и чакаш.Я върви в дилър на ***-селската марка ВАГ да си поръчаш да видиш какво се случва.Два *** боклучави пасата сме купили за служебни.Почват да ти свалят здезди че имат готови коли на склад,защо трябвало да чакаш и така нататък.И правят хубава цена обаче някакви супер непродаваеми скапани цветове.Вземаме ги и в багажника туби с масло за доливане.
  • #17
    до автоентусиаст ( преди 10 години )
    Реално отстъпките при дилърите варират от 3-20 %,но това беше във годините преди кризата 2006,сега не знам каква е ситуацията ,но човек може да се пробва и за по-добра отстъпка.
  • #16
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хайде ,сега някой Умко да калкулира ,каква е реалната себестойност на една кола от среден клас,със сигурност е много,много по евтина отколкото ни ги предлагат търговците.Бас държа ,че една кола ,която я продават 50000лв ,в никакъв случай не е повече от 30 000-35000.
fallback
Последни