fallback

Къде умират непродадените коли?

Милиони нови автомобили ръждясват по полетата, пристанища и летища в цял свят

През последните години една от основните теми, вълнуващи автомобилния бизнес, са спадналите продажби на нови коли. В същото време темповете на производство при някои компании нарастват непрекъснато. На какво се дължи това противоречие и какво се случва с милиони чисто нови коли, които не стигат до клиента, отговаря изданието Zerohedge. Публикуваме неговият анализ със съкращения."Какви трикове използват напоследък компаниите, за да прикрият обявените продажби, които уж се увеличават с всяка година. Получава се свръхпроизводство и дори големите пазари няма как да се справят с цялата тази продукция. А тя трябва да бъде складирана някъде, защото заводите продължават да произвеждат нови автомобили. Едно от тези места е Шийрнес, Великобритания - малка област на брега на река Медуей, където са складирани огромен брой автомобили. Снимката, която ви предлагаме по-долу е от 16 май, тоест от съвсем скоро.Хюстън, имаме проблем! Никой не купува нови автомобили и милиони от тях са разхвърляни по цял свят. Изпълват огромни паркинги и писти, където ръждясват, тъй като никой не се грижи за тях. И след време ще стават само за старо желязо. Във Великобритания едно от тези места е паркинг край Суиндън, където има хиляди нови коли. Техните производители се принуждават да закупуват земя, само и само да има къде да паркират автомобилите, които поточните линии бълват. А рецесията все още не е свършила...Не си мислете, че проблемът е само на Острова. На пристанището в Балтимор, щата Мериленд, съвсем скоро трябва да пристигнат още 57 000 нови коли. Техните производители са закупили огромно парче земя край Дъндолк (на горната снимка), където в момента са ги складирали. Интересното е, че големите концерни не искат да се отърват от тях, като ги продадат с голямо намаление, а предпочитат да инвестират в купуването на земя, на която да ги оставят да изгният. В което няма особена логика...Вижте какво се случва на тестовата писта на Nissan в Съндърланд, Великобритания (снимката отгоре). Тя вече не се използва заради многото нови непродадени автомобили, паркирани на нея. Те вече се паркират и на тревните площи, защото заводът продължава да бълва продукция, която трябва да бъде складирана някъде.Тук трябва да вметнем нещо - няколко дни по-късно всички тези автомобили вече са изчезнали от пистата. Не вярвам, че са били продадени. По-скоро са рециклирани, за да се направи място на новите.Ясно е, че автомобилната индустрия няма да спре да произвежда нови коли, тъй като това ще наложи затваряне на фабрики и съкращаване на десетки хиляди служители. И съответно ще задълбочи рецесията. Ефектът на доминото ще засегне и компаниите, произвеждащи стомана, които няма да има какво да правят със своята продукция. Както и заводите за други автомобилни компоненти.Проблемът засяга и страните със страдаща икономика, като Испания например. На пристанището във Валенсия (на снимката горе) е пълно с автомобили, които предстои да бъдат внесени или пък изнесени. По-вероятно е второто, защото в страната всяко нормално домакинство има по два и дори три автомобила, и пазарът е наситен.Подобно е положението на пристанището Чивитавекия, Италия (на снимката), където е пълно с нови машини Peugeot. Те събират прах и кал. А близостта на морето гарантира, че съвсем скоро ще бъдат непоправимо увредени и ще отидат за рециклиране. Хиляди непродадени автомобили са паркирани и на летище до Санкт Петербург, Русия. Всички те са внос от Европа и най-вероятно ще изгният. А самото летище (на долната снимка) вече е неизползваемо за оригиналното си предназначение.В цял свят технически изправните автомобили в момента са около 10 милиарда. А това е повече от хората на планетата. Колите се трупат, но няма кой да ги купува. Купувачите на нови возила искат тяхната нова кола да бъде току-що слязла от конвейера на завода, на не да е преседяла някъде. Следователно шансовете на автомобилите от миналата година да бъдат продадени намаляват с всеки изминал ден. А след 2 години гаранцията им ще изтече и за тях няма друг изход, освен да бъдат пратени за претопяване."Снимки: Google Maps 

Тагове:
fallback
  • #45
    az ( преди 10 години )
    ама за слънцето, дето ги пече и вътре стават температури от 60-70 градуса (че и повече на тъмните коли) нищо не казваш... а за студът, който съсипва гумените уплътнения и пластмаси? Ти би ли си купил нова кола, седяла 3г. на нормална цена (не намалена) или ще искаш прясна от конвейра?
  • #44
    ( преди 10 години )
    Що пишете глупости? Как ще ръждяса нова кола? За това са нужни поне 12 години и то след експлоатация по осолени пътища. Това да не ви е Опел от 80-те и 90-те години, дето цапаше още в автосалона. Сега дори и Опел не ръждясва, значи няма ръждясваща кола. А 1 година да престои някъде една кола преди да се продаде е нещо напълно нормално.
  • #43
    Анонимен ( преди 10 години )
    заблодизаблудипечатна грешка
  • #42
    до: ВАГончето ( преди 10 години )
    autoenthusiast-а вчера го хванаха пак да лъже и сега се е покрило лекето. Всъщност не се е покрил, а пише от други профили и имена. Хахаха, разбрахме кой е ВАГфена. Той е. Само, че като си влезе в профила на autoenthusiast пише малко по-умерено и малко по-малко плюе, но тя простотията излиза, като въшка на челото и всеки може да е види при него. В началото успя да заблоди, но вече не може. Крайно време е да си направи друг профил, докато пак го хванем, ахахахах.
  • #41
    Анонимен ( преди 10 години )
    За крайния потребител от датата на покупка, но това няма нищо общо за взаимоотношенията производител търговец/дилър, защото гаранцията се предоставя от търговеца/дилъра към клиента, така както от производителя към търговеца/дилъра. Нещо което много хора в Българя не осъзнават
  • #40
    Анонимен ( преди 10 години )
    При общо годишно производство около 50-60 млн.как ще се съберат в света 10 милиарда? Трябва около 200 г.да няма изхвърлена кола! Някои хора нулите в числата ги нямат за нищо.
  • #39
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    az da vi svetna!rabotil sum na korab, koito prevozva koli ot south korea po sveta, takiva poleta s koli sa naaaai-obiknovena gledka po pristani6tata krai zavodite! tova sa vse koli, koito sa pora4ani za opredelen pazar i 4akat da budat dostaveni nqkade! da, broqt im na edno mqsto vpe4atlqva, no ni6to pove4e!ako vi valnuva, potarsete v google earth snimka otgore na pristani6teto na ulsan!!!
  • #38
    !??! ( преди 10 години )
    " А след 2 години гаранцията им ще изтече...". Гаранцията не започвали от датата на закупуване а не от датата на производство?!?!!
  • #37
    Анонимен ( преди 10 години )
    *** всички много отдавна ги знаят и малките деца.Произхода им е от бедния охълцан континент ЕВРОПА.
  • #36
    123 ( преди 10 години )
    След 2-3 години в автосервизите ще ви питат:- Оригинална китайска част ли да ви сложим, или германско менте ;)
fallback
Последни