fallback

Къде умират непродадените коли?

Милиони нови автомобили ръждясват по полетата, пристанища и летища в цял свят

През последните години една от основните теми, вълнуващи автомобилния бизнес, са спадналите продажби на нови коли. В същото време темповете на производство при някои компании нарастват непрекъснато. На какво се дължи това противоречие и какво се случва с милиони чисто нови коли, които не стигат до клиента, отговаря изданието Zerohedge. Публикуваме неговият анализ със съкращения."Какви трикове използват напоследък компаниите, за да прикрият обявените продажби, които уж се увеличават с всяка година. Получава се свръхпроизводство и дори големите пазари няма как да се справят с цялата тази продукция. А тя трябва да бъде складирана някъде, защото заводите продължават да произвеждат нови автомобили. Едно от тези места е Шийрнес, Великобритания - малка област на брега на река Медуей, където са складирани огромен брой автомобили. Снимката, която ви предлагаме по-долу е от 16 май, тоест от съвсем скоро.Хюстън, имаме проблем! Никой не купува нови автомобили и милиони от тях са разхвърляни по цял свят. Изпълват огромни паркинги и писти, където ръждясват, тъй като никой не се грижи за тях. И след време ще стават само за старо желязо. Във Великобритания едно от тези места е паркинг край Суиндън, където има хиляди нови коли. Техните производители се принуждават да закупуват земя, само и само да има къде да паркират автомобилите, които поточните линии бълват. А рецесията все още не е свършила...Не си мислете, че проблемът е само на Острова. На пристанището в Балтимор, щата Мериленд, съвсем скоро трябва да пристигнат още 57 000 нови коли. Техните производители са закупили огромно парче земя край Дъндолк (на горната снимка), където в момента са ги складирали. Интересното е, че големите концерни не искат да се отърват от тях, като ги продадат с голямо намаление, а предпочитат да инвестират в купуването на земя, на която да ги оставят да изгният. В което няма особена логика...Вижте какво се случва на тестовата писта на Nissan в Съндърланд, Великобритания (снимката отгоре). Тя вече не се използва заради многото нови непродадени автомобили, паркирани на нея. Те вече се паркират и на тревните площи, защото заводът продължава да бълва продукция, която трябва да бъде складирана някъде.Тук трябва да вметнем нещо - няколко дни по-късно всички тези автомобили вече са изчезнали от пистата. Не вярвам, че са били продадени. По-скоро са рециклирани, за да се направи място на новите.Ясно е, че автомобилната индустрия няма да спре да произвежда нови коли, тъй като това ще наложи затваряне на фабрики и съкращаване на десетки хиляди служители. И съответно ще задълбочи рецесията. Ефектът на доминото ще засегне и компаниите, произвеждащи стомана, които няма да има какво да правят със своята продукция. Както и заводите за други автомобилни компоненти.Проблемът засяга и страните със страдаща икономика, като Испания например. На пристанището във Валенсия (на снимката горе) е пълно с автомобили, които предстои да бъдат внесени или пък изнесени. По-вероятно е второто, защото в страната всяко нормално домакинство има по два и дори три автомобила, и пазарът е наситен.Подобно е положението на пристанището Чивитавекия, Италия (на снимката), където е пълно с нови машини Peugeot. Те събират прах и кал. А близостта на морето гарантира, че съвсем скоро ще бъдат непоправимо увредени и ще отидат за рециклиране. Хиляди непродадени автомобили са паркирани и на летище до Санкт Петербург, Русия. Всички те са внос от Европа и най-вероятно ще изгният. А самото летище (на долната снимка) вече е неизползваемо за оригиналното си предназначение.В цял свят технически изправните автомобили в момента са около 10 милиарда. А това е повече от хората на планетата. Колите се трупат, но няма кой да ги купува. Купувачите на нови возила искат тяхната нова кола да бъде току-що слязла от конвейера на завода, на не да е преседяла някъде. Следователно шансовете на автомобилите от миналата година да бъдат продадени намаляват с всеки изминал ден. А след 2 години гаранцията им ще изтече и за тях няма друг изход, освен да бъдат пратени за претопяване."Снимки: Google Maps 

Тагове:
fallback
  • #35
    ясно се вижда ( преди 10 години )
    Само корейски,японски и италиански ***!
  • #34
    Анонимен ( преди 10 години )
    Производителите с малка гаранция,това ги устройва.Произвеждат масово и може би с части,които са не точно 1-во качество и пускат колите на по-тънка цена.Същото важи и за тези с китайските части.Идват контейнерите с многото части и е по-изгодно да се произвежда отколкото да се държат на склад.За какво мислите,че немците държат гаранцията да е малка!Ако е голяма ще фалират.Правят някакви опити с одължена и др.подобни,но те са ограничени за пробег и определени компоненти.Смешна работа...
  • #33
    1! ( преди 10 години )
    Всичко е въпрос на икономически разчет ако на производителя му е по-изгодно да продаде по-малко на по-висока цена и по този начин да занижи загубите си ще го направи вместо да продаде всичко на безценица и после да си *** главата с гаранции и сервизни акции. Алтруисти в икономиката и в часност автоиндустрията няма. Ако на производителя Х му е изгодно ще види сметката на цялата си продукция стига да го удоволетворява. В случая статията не дава точна информация за какво иде реч.
  • #32
    anonimen ( преди 10 години )
    НОВИТЕ НЕКА РЪЖДЯСВАТ, А ПЪК НИЕ ЩЕ КАРАМЕ СТАРИ
  • #31
    Анонимен ( преди 10 години )
    Всъщност коментара,който писах под този на thebrainless вече е изтрит и не съществува
  • #30
    Анонимен ( преди 10 години )
    Имам празен коментар,който е преди thebrainless.Повторих няколко пъти да го пратя,но не става.Ех какви мижитурки имало тук.Човек когато говори с факти се трие,а някой,които обиждат си стоят.Както и да е това е истината,че Фолксваген манипулират и лъжат с продажбите.Произвеждат на кило и ги пускат на тънка цена.Отстъпките са 25-30% при сериозен пазарлък,а иначе са само 5-10% колкото да се изкефи клиента,че уж не е прекаран.
  • #29
    Анонимен ( преди 10 години )
    Явно цензурата се е задействала от страна на Фолксваген и не се разрешават нито снимки,нито отговор на autoenthusiast.От времето на ВСВ немците действат по този начин.Много жалко,че нашите мекерета от АМ действат и те така,като спонсорите си.
  • #28
    thebrainless ( преди 10 години )
    Съвременните ценности на консуматорското общество.
  • #27
    MuTkO ( преди 10 години )
    Вместо да тролвам или да се занимавам със странни мисли, продължавам да работя в автомобилната индустрия (както последните 12 години) и ви оставям да разнищвате конспирацията
  • #26
    Анонимен ( преди 10 години )
    една от снимките мисля че преди време беше под статия за складираните автомобили пострадали след наводненията в ню орлианс. така че това не са излишъци, а всичко е платено от застрахователи
fallback
Последни