IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Индексът на J.D.Power в Германия

Шеста поредна година американската фирма J.D.Power измерва удовлетвореността на немските потребители от техните автомобили.

Индексът на J.D.Power в Германия
Интересно е, че както и в САЩ, така и в Германия, най-доволни са собствениците на японски автомобили Honda и Toyota. Над средни показатели са измерени и за марките Subaru, BMW, Mazda, Volvo, Audi, Mercedes-Benz и Skoda. 

Американската агенция J.D. Power има специална методология за измерване на удовлетвореността на хората, закупили нов автомобил. Проучванията на J.D.Power се приемат като независими и представителни. Освен в САЩ, фирмата прави проучвания и в Германия, Франция и Великобритания. 

Изследването на J.D.Power се прави с хора, които имат автомобил от 2 години. Анкетата се провежда поне сред 20 хиляди души. Специално в Германия са били оценени 112 модели от 27 автомобилни марки. 

Какво означава удовлетвореност според индексът на J.D.Power? Този индекс се базира на четири анализирани групи показатели и оценките за тях давани от собственика на автомобила. Най-голям дял в коефициентът на удовлетвореност, заема оценката за качество и надеждност на автомобила - 30%. Усещатето на собственика за поведението на автомобила на пътя, за дизайна и комфорта дават 25% от оценката. Оценките на собственика за разходите по поддръжката на колата (разход на гориво, застраховки, сервиз и др.) дават 22% от оценката. Накрая удовлетвореността на собственика от дейността на дилъра на съответната марка дава 23% от оценката. 

Най-восоката оценка е 100% или 1000 точки, най-ниската 0%, 0 точки. Може да се обобщи, че индексът за удовлетвореност на J.D.Power се базира на субективните оценки на хората, които имат опит със съответния модел на дадена марка поне две години. Подобна оценка е от особена важност за производителите, макар да има мнения, че подобна статистика не е обективна. 

В резултатите на изследването за Германия през тази година, за първи път при марките начело е Honda. Индексът на задоволство на клиентите на фирмата е 848 точки или 84.8% от всички клиенти на фирмата за доволни от своята покупка. Само с една точка след Honda е Toyota (847 точки.), която набира точки най-вече в категорията качество и надеждност. 

През тази година в Германия подреждането при моделите се води от Toyotа Prius с индекс 892 точки. Хората закупили този модел на Toyota оценяват най-вече ниските разходи по експлоатацията на колата и качеството на изработката. Предлагаме ви оригиналното подреждане по марки и модели, направено от J.D.Power в Германия.

Подреждане на марките според удовлетвореността на техните клиенти:



Подреждане на моделите, по три имащи най-висок индекс във всеки клас:




0 от 500