IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW праща 900 служители в Бразилия в принудителен отпуск

Почивката им може да продължи до 5 месеца, в които те ще получават пълните си заплати

VW праща 900 служители в Бразилия в принудителен отпуск

Най-големият европейски автомобилен концерн Volkswagen очевидно изпитва затруднения заради слабите продажби в Бразилия. Групата е решила да прати временно в отпуск около 900 свои служители от завода „Анчиета“ край Сао Пауло, обяви местен профсъюз, цитиран от Dow Jones Newswires.
VW праща 900 служители в Бразилия в принудителен отпуск
Заводът в Сао Бернардо до Кампо. Снимка: архив Ройтерс

Концернът е заявил на синдиката, че отпуските са в резултат на по-слабото търсене на превозните средства и закриването на две производствени линии, заяви представител на профсъюза на работниците, който е помолил да не бъде назован. Отпуските може да са с продължителност до пет месеца, но служителите ще получават през тях пълната си заплата. Част от нея ще бъде осигурена от правителствен фонд, а останалата – от Volkswagen, заявяват още от синдиката.

Заводът „Анчиета“ е със седалище в Сао Бернардо до Кампо, на 18 км южно от Сао Пауло. Там се сглобяват моделите Novo Gol, Polo, Polo Sedan, Saveiro и Saveiro Cross.

В имейл групата потвърждава за отпуските в „Анчиета“ и в друг завод в Сао Хосе дос Пиняс. Те били необходими, за да се направят "корекции в настоящата ситуация на пазара“. Повече подробности компанията не разкрива, но Volkswagen продължава да държи на плана си до 2018 г. да инвестира в нови продукти и модернизацията на бразилските си заводи 10 млрд. реала (около 3,3 млрд. евро).

Заводът на Volkswagen в Сао Бернардо до Кампо е първата фабрика, която компанията открива извън Германия. През 1959 г. започва производство, а сега там работят 12 хил. души. С местния профсъюз през 2012 г. е подписан договор, с който се гарантира заетост до 2017 г.

Продажбите на автомобили в Бразилия са спаднали с 15,2 на сто през март, информира по-рано сдружението на автомобилните производители в страната.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да затворят цялата ваггрупа,така ще отърват заблудените хора от *** си.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 11 години )
    А с Novo Golo, какво става? :)
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 11 години )
    В Бразилия ги разследват за корупция от две години
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аааа, лоша работа, след ВАГ кепенците ше дръпне и Аутомедия май май ;)
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ама ако и китайците се усетят, ми те ВАГ трябва да затворят кепенците форевър, а и не вярвам Меркел да прати в отпуск 50 000 работници?
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Kико ( преди 11 години )
    Да, както по-долу сте казали Фиат има най-голям пазарен дял в Бразилия и май най-голямата фабрика на фирмата се намира там.
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А щяха да борят Фиат в Бразилия? На ви сега "преборване"
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Te там е проблема. бедни са и купуват японски коли и Дачии. Спокойно ще им направят евтини модели и фВ.
  • #4
    8 rate up comment 6 rate down comment
    нововнос ( преди 11 години )
    Ами не е изненадващо. Скоро 1 месец из Южна Америка - карат се американски, корейски и японски коли (като американските са всъщност сузукита продавани под марката Шевролет). Всички таксита (и леки коли и пикапи) бяха азиатски или японски. Дори френски коли имаше доста - рено предимно. Хората там не са богати и не са балъци, че да купуват на VAG скъпите коли с много компроментирано качество.
  • #3
    11 rate up comment 4 rate down comment
    абе бразилци ( преди 11 години )
    бразилци ама и те са разбрали от магията на народната кола вече как става лъжата