Френската група PSA Peugeot Citroen отново обръща поглед към пазара на САЩ, от който се изтегли преди около 25 години, пише американското издание Edmunds. Тази стъпка ще бъде част от оздравителната стратегия на французите, наречена „Връщане в надпреварата”.
През 1991 година Peugeot спира продажбите на седана 405 в САЩ, с което прекратява дейността си на този пазар. Снимка: Peugeot
"Да, пазарът на САЩ определено представлява интерес за нас, заявява пред изданието новият шеф на PSA Карлос Таварес. - Първо обаче трябва да завършим нашия план „Връщане в надпреварата”, който предвижда намаляване на броя на произвежданите от алианса модели, създаването на напълно нови модели, налагането на премум моделите от серията DS, намаляване на производствените разходи и др.".
Според Таварес завръщането на втория по големина автомобилен пазар в света - този на САЩ, трябва да бъде следващата голяма стъпка за PSA.
Ако всичко върви по план, евентуалното завръщане на PSA Peugeot Citroen в САЩ ще бъде възможно след поне 3-4 години. Толкова време се очаква да отнемат оздравителните мерки, предприети от компанията.
От PSA Peugeot Citroen вече обявиха, че благодарение на сътрудничеството си с китайската компания Dongfeng ще разширят присъствието си на най-големия пазар в света - Китай.