Компанията Toyota представи два нови бензинови двигателя с обем 1.0 и 1.3 литра. Те са част от семейство от общо 14 агрегата, които през следващите 2 години ще бъдат интегрирани в 30 % от глобалните модели на японския производител, съобщава Automotive News.
Новите мотори са далеч по-икономични. Те работят съвместно със система start/stop и изразходват съответно с 15 % при 1.0-литровия и с 30 % при 1.3-литровия по-малко гориво от предшествениците си. Засега от Toyota не казват на кои модели ще бъдат поставени агрегатите. Все пак бе уточнено, че става дума за „нехибридни“ компактни коли, които ще се предлагат на световните пазари.
Новият 1.3-литров мотор (на снимката) работи по цикъла на Аткинсън и има термичен коефициент на полезно действие от 38 %, а не 35 % както е при сегашните двигатели на Toyota (б.а. – колкото по-висок е този показател, толкова по-ефективен и икономичен е двигателят).
Агрегатът има степен на сгъстяване 13.5, както и система за променливо газоразпределение от ново поколение VVT-iE (Variable Valve Timing-intelligent Electric). Налична е и система за рециркулация на отработените газове (EGR).
Еднолитровият двигател е разработен съвместно Daihatsu Motor. При него термичният коефициент на полезно действие е 37 %. За разлика от 1.3-литровия агрегат, този не работи по цикъла на Аткинсън. Въпреки това неговите показатели са подобни (засега от Toyota не ги разкриват официално), като той също има система EGR.
Снимка: Toyota


0