IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota представи два нови бензинови двигателя

Моторите са с до 30 % по-икономични от предшествениците си

Toyota представи два нови бензинови двигателя

Компанията Toyota представи два нови бензинови двигателя с обем 1.0 и 1.3 литра. Те са част от семейство от общо 14 агрегата, които през следващите 2 години ще бъдат интегрирани в 30 % от глобалните модели на японския производител, съобщава Automotive News.
Toyota представи 2 нови бензинови двигателя

Новите мотори са далеч по-икономични. Те работят съвместно със система start/stop и изразходват съответно с 15 % при 1.0-литровия и с 30 % при 1.3-литровия по-малко гориво от предшествениците си. Засега от Toyota не казват на кои модели ще бъдат поставени агрегатите. Все пак бе уточнено, че става дума за „нехибридни“ компактни коли, които ще се предлагат на световните пазари.

Новият 1.3-литров мотор (на снимката) работи по цикъла на Аткинсън и има термичен коефициент на полезно действие от 38 %, а не 35 % както е при сегашните двигатели на Toyota (б.а. – колкото по-висок е този показател, толкова по-ефективен и икономичен е двигателят).

Агрегатът има степен на сгъстяване 13.5, както и система за променливо газоразпределение от ново поколение VVT-iE (Variable Valve Timing-intelligent Electric). Налична е и система за рециркулация на отработените газове (EGR).

Еднолитровият двигател е разработен съвместно Daihatsu Motor. При него термичният коефициент на полезно действие е 37 %. За разлика от 1.3-литровия агрегат, този не работи по цикъла на Аткинсън. Въпреки това неговите показатели са подобни (засега от Toyota не ги разкриват официално), като той също има система EGR.

Снимка: Toyota

 

0 от 500
  • #51
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Големи смешки разправяш.Само ще ти разкажа за Русия.Там по принцип дизели не се карат а само бензинови коли.Има обаче една марка на която се купуват дизелите и тя е Тойота.На другите марки не палят моето момче дори бензиновите коли но на Тойота дизела пали.Как са го направили не знам но е факт.Как си го обясняваш това? Ако не ми вярваш влез в руските форуми да разбереш.Явно е трябвало хората да ти прочетат лъжите за трите виртуални Тойоти дето си имал и дето не са палили.
  • #50
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Za honda moje,no sashtoto ne moje da kajat sobstvenicite na toyota d4d tam dizeliacite smuchat maslo kato ludi,to pa edni dvigateli ,da si skapesh nervite s tezi bokluci.Ako ima klasacia za nai ne palesht motor pri dizelite zimno vreme,to sas sigurnost Toyota pecheli1 miasto.Lichen opit ot 3 d4d,poveche niama kakvo da si raztiagame lokumi,tova e fakt I nikoi ne moje da me obori v obratnoto:-)
  • #49
    2 rate up comment 0 rate down comment
    гинеколога ( преди 11 години )
    А бе този Аткинсън какво толкова че бил в цикъл? Шегувам се ако някой знае да поясни какво представлява тази иновация..
  • #48
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хонда,като нова не гори масло за разлика от немските аналози.На 3000 км му горяла 15-годишната Хонда 1 л. масло.А на колко стотици хил.км. никой не знае.Пред блока е Пасата на комшията.2003 г. е и си харчи доволно масълце.Около 1 л. на 1000-1500 км в зависимост как е кара.1,8Т е мотора 150 катъра,ако не се лъжа.Сутрин,като не е загряла и като е запали,прави димна завеса над паркинга.На Витиня,като е настъпи на баира нищо не се вижда отзад разправя.Така,че какво ми говорите за Хонда.Добре са си.
  • #47
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до Чичо ( преди 11 години )
    Колега, да не забравяме, че и маслото е важно в случая, правилното и най-важното оригинално. Щото тея ментоци дето ги продават тука и които след 4-5 х. км вече нЕма никой като вискозитет е нормално да текат яко от двгт. Я пробвай някоЯ оригинална Хамериканска пълна естерна синтетита па после пак пиши колко гори на 3 хл. км ;)
  • #46
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо ( преди 11 години )
    Хонда Акорд 99-та, 1.8i 136кс, гори 1л на 3000 км. Под терасата ми е, ако някой *** нещо почне да врещи тука. А не пуши отзад. И не тече мотора.Ама нормално, стотиците хиляди не прощават на никого. Ако ще не Хонда, ами Монда да е! Ей значи човешката злоба, тъпотия и простащина нямат граници....Сменил съм 10-ки автомобили. Френски, Немски, Японски....тея дето ги рупаме на старо тука, кво очаквате, да са на по 130К км ли?! Сичко е до късмет и правилно избиране...и се е ***.
  • #45
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 11 години )
    Времето ще покаже само едно - колко са напред японците
  • #44
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нищо ново ,това с малолитражен двигател и повече конски сили иевентуално по икономичен е световна тенденция,друг е въпроса за издържливоста на тези мотори -времето ще покаже.
  • #43
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Щом като новите двигатели горят с 30% по малко от старите, смятайте за какво яко горене говорим в момента!
  • #42
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това звездите ли ти го говорят...:)))