IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Настоящите дизели - с 21% по-чисти от тези преди 10 г.

Следващата стъпка към намаляване на разхода са дизел-електрическите хибриди

Настоящите дизели - с 21% по-чисти от тези преди 10 г.

Настоящите дизели - с 21% по-чисти от тези преди 10 г.
Първият дизел-електрически хибрид на пазара - Peugeot 3008 HYbrid4. Снимка: Automedia.bg

Проучване, направено от Организацията на производителите и търговците на автомобили във Великобритания - SMMT, показва, че настоящите дизелови двигатели са далеч по-чисти и ефективни от тези, които са поставяни в автомобилите преди 10 години.

Информацията сочи, че днешните дизелови двигатели отделят с 21% по-малко вредни емисии от аналозите си от 2003 година. А по отношение на ефективността подобрението е дори по-осезаемо - с цели 27%.

Основните заслуги за по-икономичните, екологични и ефективни дизелови двигатели се дължат на технологии, като по-прецизни системи за впръскване комън рейл, старт-стоп функция на мотора, модерни филтри за твърди частици и други новаторски системи, с които разполагат модерните дизелови двигатели.

"Дизеловите двигатели на пазара днес са много по-чисти от тези, които се използваха преди десет години. Тъй като продажбите на дизелови автомобил продължават да растат, ние сме фокусирани върху създаването на нови технологии, които помагат за намаляване на емисиите и правят дизеловите двигатели още по-достъпни за използване", споделя Питър Фукей, президент на Bosch Великобритания.

Според него следващата стъпка към оптимизация на дизеловите двигатели е комбинирането им с електромотор. "При дизел-електрическите хибриди разходът на гориво може да спадне с цели 40% в сравнение със стандартен дизелов мотор", смята Фукей. И уточнява, че това е един от похватите, които автомобилните компании ще използват, за да могат да отговорят на екологичните норми в Европа, които през 2020 година ще изискват автомобилите да отделят не повече от 95 г/км. вредни СО2 емисии - постижение, с което днес могат да се похвалят малка част от най-компактните коли.

0 от 500
  • #12
    17 rate up comment 4 rate down comment
    до да! ( преди 11 години )
    Аве да! вземи се върни в 5-6 клас някъде и си учи биологията добре! Ти когато вдишваш въздух взимаш от него кислород и издишваш CO2 пък явно не си се отровил щом пишеш коментари демонстриращи незнание! Написал съм ясно кои са отровните газове при горенето и ги има при всички ДВГ на бензин и нафта!
  • #11
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Абсолютно вярно! ( преди 11 години )
    Автомобилите са най-малкото перо на замърсяване на атмосферата пък и води и почви и тн.
  • #10
    20 rate up comment 7 rate down comment
    1! ( преди 11 години )
    Най-големия замарсител са самолетните двигатели! Автомобилите ако ще и нулеви емисии да имамт няма да променим нищо или пренебрежимо малко. Да не говорим за останалите промишлени замарсители. Освен това докато еко нормите не са равни за всички по целия свят това си остава само един допълнителен приход за евро чиновниците. САЩ,Китай,Русия,Индия бълват отрови без ограничения Тук в Европа си съсипваме индустрията заради популизъм!
  • #9
    27 rate up comment 1 rate down comment
    до: да ! ( преди 11 години )
    CO2 е необходим на зелените разстения,за да произвеждат така необходимият ни кислород.При дизелите финните частици са проблема и точно те предизвикват рака и заболяванията на дихателната система.Живея в голям европейски град с много зеленина и паркове.Да обаче се карат предимно дизели.На терасата е просто черно.Парапета,ако не го забършеш няколко дена и хваща един пръст сажди.Ако искаш да ти снимам една бяла салфетка на какво заприличва,ако тръкна веднъж по парапета.Всичкото това го дишаме драги
  • #8
    18 rate up comment 9 rate down comment
    да ! ( преди 11 години )
    CO2 може да не можеш да отровиш никой ли? Що народ погребаха, имаше случай момче и момиче ги бяха погребали със сватбени дрехи, щели да се женят и няколко дни преди сватбата момчето паркирал в гаража, било студено и той оставил колата да работи, за да работи парното и без да разберат газа CO2 ги отровил, това е най-коварната смърт, човек няма рецептори с които да разбере че има някакъв газ и умира унасайки се в сън. Освен това CO2 е парников газ и точно против него се борят в цял свят.
  • #7
    19 rate up comment 1 rate down comment
    ! ( преди 11 години )
    Иначе всички разправят колко ще са полезни и ефективни дизеловите хибриди но така и няма такъв реално работещ и ефективен хибрид! Пежо се мъчат нещо да направят но не е кой знае какво. Според мен е глупост защото в ниските обоеоти и двата двигателя са с голям въртящ момент. Може би ще е по-умно да си направят дизелите оптимизирани за 1000-2000 оборота диапазона и мотора после да помага.
  • #6
    17 rate up comment 1 rate down comment
    до бавареца ( преди 11 години )
    Чудесна логика! Според мен просто за сметка на екологията са подобрили разхода.
  • #5
    27 rate up comment 2 rate down comment
    ! ( преди 11 години )
    До колегата по-долу който обяснява колко са по-вредни бебзините. Сега да ти кажа с CO2 не можеш да отрвоиш никой! Отровни са CO и NO! Тях ги има и при дизелите и бензините но те се свързват бързо и ако не дишаш от ауспуха не са голям проблем! Но твърдите частици от дизелите и то най-вече нано частиците които излизат от новите филтри са изключително опасни!!! Първия коментар на лекар е много верен!
  • #4
    19 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    щом са 27% по ефективни , а само 21% по чисти - значи или се карат 6% по-бързо колите или са станали 6% по-тежки.... или нещо средно :-)
  • #3
    23 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дизеловите коли отделят по-малко вредни емисии от бензиновите. Дизеловите автомобили отделят до 25 % по-малко CO2 от бензиновите такива със сходни характеристики. А специалисти от Института за изследване на околната среда във Великобритания които бяха подкрепени и от английски учени от Националното управление за атмосферни изследвания. Според изследването вторичните органични замърсявания на бензинов автомобил са четири пъти по-големи от тези на аналогичен дизелов. Така,че бензина трови повече