IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Golf навърши 40

Над 30 млн. автомобила от този модел са реализирани на пазарите

Golf навърши 40

Най-популярният и най-продаван автомобил в Европа - VW Golf, празнува своя 40-годишен юбилей през тази година. Моделът излиза на пазара за първи път през 1974 година, има 7 поколения и е продаден в над 30 млн. екземпляра.
Golf навърши 40
Първите шест поколения на Golf

Пускането на първото поколение Golf се определя като революционна стъпка за марката, тъй като от модел със заднопоставен двигател с въздушно охлаждане и задвижване към задните колела - какъвто е Beetle, Volkswagen преминава към напълно нова концепция - предноразположен двигател с водно охлаждане и предно предаване.

Моделът, кръстен на атлантическото топлото течение Гълфстрийм, излиза на пазара във време, в което цените на бензина вървят стремглаво нагоре, а западните икономики са в криза. Това дава на малкия икономичен модел силен старт на пазара, като популярността му в цял свят продължава да расте.
Golf навърши 40
През 1983 година се появява VW Golf II, който се произвежда до 1991 г. Втората генерация е еволюция на първата, като при нея се появяват системи като ABS и задвижване на четирите колела.

Третото поколение на Golf се произвежда между 1991 и 1997 година. Този модел внася в гамата редица нови технологии за пасивна и активна безопасност, сред които въздушна възглавница. Именно тук се появява и първият TDI двигател.

През 1997 година излиза VW Golf IV. Той представя нов дизайн, който постепенно се интегрира в цялата гама от модели на марката. При Golf IV се появяват за първи път системата ESC и скоростна кутия с два съединителя.

Следващото поколение - Golf V, излиза през 2003 година и се произвежда до 2008 г. Това е първият Golf с лазерно заварена конструкция, която доставя с 35% по-голяма степен на усукване на купето. Тук за първи път се появява и версия BlueMotion.

Предпоследното поколение на Golf излиза през 2008 година и до голяма степен е базирано на Golf V. Въпреки критиките, че това не е напълно нов модел, Golf VI има с какво ново да се похвали - максимални 5 звезди при краш-тестовете на EuroNCAP и широко навлизане на бензинови TSI и дизелови TDI двигатели с директно впръскване на горивото.
Golf навърши 40
Новият VW Golf VII

През 2012 година на пазара излезе VW Golf VII. Той заложи на изцяло нова платформа, която му позволи да бъде едновременно по-голям, по-лек и по-икономичен от своя предшественик. Моделът получи и редица нови системи, които го направиха най-технологичното поколение в историята на колата. А това не остана незабелязано от автомобилния свят, който възнагради германския модел с редица награди, сред които и "Кола на годината в Европа 2013".

Новото поколение на модела се появи и в напълно нови версии, сред които хибридна и напълно електрическа. Ежедневно от поточните линии на Volkswagen излизат по 2000 представителя на Golf.

Тагове: VW Golf Volkswagen Golf
0 от 500
  • #10
    13 rate up comment 11 rate down comment
    До последния ( преди 10 години )
    Пожелавам ти никога да нямаш пари за менте 7!
  • #9
    31 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Наредени са като анцузи на бит пазар,все един е същ модел,и все ментета
  • #8
    14 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Nai-velikia avtomobil praven niakoga,koito zavladia i Iaponia.Respect kam edna bezsmartna ma6ina
  • #7
    30 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Единичката и двойката стават.Останалите още с излизането от завода са скраб.Сори за феновете но това е истината.Ако бяха продължили традиициите с първите модели щяха много фенове да имат и да са най-голям производител но лакомията какво ли не прави...
  • #6
    32 rate up comment 14 rate down comment
    патил от Гоуф ( преди 10 години )
    Стефо,абсолютно съм съгласен с теб.Имах няколко 2-ки на времето и бяха горе-долу добри коли,безпроблемни и икономични.После си взех 3-ка.Пълна скръб.Даже почна да гние повече от Вектрата на брат ми.Проблеми много.Продадох е.Взех 4-ка.Е там какво дърво е нямам думи.Електрониката е пълна леш.Какво ли не смених.Основен ремонт и правих и глава сменях.Златна ми излезе.От тогава за Голф и за ВАГ не ща и да чуя.Те са затворена страница за мен.Всичко друго,но ВАГ никога.
  • #5
    31 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе горе на снимката защо има едни и същи коли? Нали уж са различни поколения.
  • #4
    43 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    40 години сивота и безлична ширпотреба
  • #3
    35 rate up comment 18 rate down comment
    Стефо ( преди 10 години )
    Честит юбилей на всички, които ще се размучат от щастие, типично за собствениците на охлузени Джи-Ти-Айки 1.8.40 години са много, жалко, че за толкова време корабът майка (ФВ) не научиха нищо в допълнение на това, което се опитват да демонстрират, за жалост така неуспешно. Аз лично, ако трябваше (за щастие не трябва) да избирам Голф, бих взел 2-ка и нищо по-нагоре. За последните генерации нямам по-подходяща дума от ***.
  • #2
    25 rate up comment 34 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Честито на вечната класика!
  • #1
    48 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    40 години пълна безидейност...