Диаметрално противоположна е картината при продажбите на японските фирми в Америка. Най-добре са били нещата през юни за Nissan, чиито продажби нарастват с 22.7% в сравнение с юни 2006 г. При Toyota ръстът е от 10,2 %, a при Honda - 11,5 %.
След като станаха ясни данните за юни, вече може да се каже почти със сигурност, че General Motors ще загуби позицията си на продавач номер едно в САЩ през тази година. Ако за първите 6 месеца на миналата година GM беше продал 319 хиляди автомобила повече от Toyota, за първото полугодие на тази, разликата е само 39 558 автомобила и при този тренд на пазара, почти сигурно до кроя на годината японците ще изпреварят GM.
Намалелите продажби се дължат в голяма степен на факта, че GM и Ford са снижили значително продажбите на автомобили за фирмите даващи коли под наем.
General Motors все пак може да има все още надежди ако се съди по успеха на новите кросоувъри Saturn Outlook, GMC Acadia и Buick Enclave, при които търсенето засега превишава предлагането. За сметка на това, най-слабо вървят продажбите при пикапите Chevrolet Silverado и GMC Sierra, които падат с 20%.
През юни Toyota печели позиции именно в този сегмент, в който продажбите на пикапа Tundra растат със 146,3 %. Добре вървят и продажбите на ключовия за американския пазар модел Camry, при който ръста е 12,5 %.
При Hondа продажбите растат най-вече за сметка на моделите Civic, CR-V и Fit (Jazz). Най-добър резултат Nissan постига при модела Sentra, от който през юни са продадени с 26.9% повече в сравнение с юни 2006 г.
Американският автомобилен пазар отбеляза спад на годишна база от 3% през юни, а намалението на продадените автомобили за първите шест месеца на годината е с 1.5%.