IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Официална статистика за продажбите у нас през 2013 г.

В данните на ААП е отбелязан и реекспортът, който някои автомобилни вносители очевидно извършват

Официална статистика за продажбите у нас през 2013 г.
ААП излезе с официална статистика за продажбите у нас
От няколко години насам Асоциацията на автомобилните вносители (ААП) в България не публикува данни за пазара на коли у нас. Разбира се, в интернет изтича неофициална информация за това кой представител колко автомобила е продал, но никой не носи отговорност за достоверността на данните. През годините все по-усилено се говори и за реекспорта като дейност, която някои компании извършват, без да си признават публично.
 
Става въпрос за тези коли, които се регистрират като нови, след което се свалят от регистрация в рамките на половин година и след това се изнасят към трети страни. Досега тези коли се пишеха в графата “продадени в България”, тъй като нямаше информация колко точно са те, както и кои точно компании се възползват от възможността. Това от своя страна изкривяваше много резултатите и пречеше да се направи равносметка за реалния ръст/спад на годишна база.
 
Единственият начин обществеността да се запознае с коректните данни, е ако някоя заинтересована страна плати на КАТ за детайлна информация – услуга, която е доста скъпа.
 
Кой има нужда от всичко това? Факт е, че количеството продадени автомобили от даден модел не свидетелства задължително за неговите качества, но също така е факт, че клиентското доверие означава много на ограничен пазар като нашия, който в голямата си част се контролира от корпоративните поръчки.
 
Сега, подробни данни за пазара на автомобили в България през 2013 г. до медиите изпрати самата ААП, която от своя страна ги е поръчала от КАТ. От тях разбираме, че топ 5 на най-успешните марки се състои от Dacia (2118 продажби), Volkswagen (2059 продажби), Toyota (1951 продажби), Peugeot (1695 продажби) и Skoda (1495 продажби).
 
При прекратените регистрации води Nissan (872), следвана от Kia (611), BMW (200).
Официална статистика за продажбите у нас през 2013 г.
Снимка: Reuters

 
0 от 500
  • #43
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Опелджията с психични отклонения не успявам да му прочета жалките постове. Докато публикува нещо и веднага народа му набива минуси за да не му четат тъпотиите. Жалък човечец е, чак го съжелявам.. :)
  • #42
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    По-градове ще е интересно , къде от кой по колко са продадени.Преди 6 години имаше и такава класация.
  • #41
    4 rate up comment 11 rate down comment
    пора ( преди 11 години )
    най-доброто рено е продаденото - то си е направо героизъм от страна на купувача!
  • #40
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Пендел Ренов ( преди 11 години )
    Ама глейте ги сегя кви са изтърбушени тия с опелите! Що минуси ми набиха за нула време! То аз и без тва изкъм да ми го набиват ама не така грубо деее...То все едно катастрофа и милото ми -онова на капака на реното да ми го счупат от...аххх!
  • #39
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Пендел Ренов ( преди 11 години )
    Айде мола ви съ сега! Кви са тия астри-мастри, то не стига че пребиха горкото меганче на пистата разните сеати, хонди и т.н. ами сега и за астри ще ми говорат. Мойта душа е нежна като онова на капака на реното ми, тъй че ни мъ убиждайте повече!
  • #38
    9 rate up comment 12 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Всяка кола има някакви проблеми. Астра не е на последните места по надеждност. Напротив, доста си е напред. Ръжда отдавна няма. При TuV 2014 Meriva е на първо място(!) при 2-3 годишните автомобили, а Астра на 16-то от 129 модела. А тоя отдолу явно е дрогиран, щом твърди че за 10 000 км сменял всичко по служебните Астри. Абе вие да не сте ги ползвали за ония американските състезания, дето целта е да се потрошат автомобилите - дерби?
  • #37
    4 rate up comment 11 rate down comment
    орел ( преди 11 години )
    дори на сайта си го пише: Най-често срещани повреди: Висок разход на масло при дизеловите мотори до 2002 година, чести повреди при 2.0 DTI от 2000 година, дефекти в турбото, някои скъсани ангренани ремъци при бензиновите мотори до 2001 година. справка: http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/2676-opel-zafira-opel-zafira/
  • #36
    5 rate up comment 11 rate down comment
    орел ( преди 11 години )
    астра г дти наистина гори масло, това е признат факт, че и в книжката си и го пише, че е нормално по 1 кило и повече, НО това е само за двигатели произведени до есента на 2002. За следващите бройки до 2004 май беше последната Г, двигателя е променен. Може да проверите, дори външния вид на мотора е друг. Аз имам астра с 2,0 дти от 2003 и не гори масло.Наистина е много важна поддръжката.
  • #35
    7 rate up comment 11 rate down comment
    неразбиращ ( преди 11 години )
    до СААСАДФА: ами защото са служебни :) Аз карам чисто нова корса (дизем), вече е на 48 000, масло не харчи, предницата е здрава, съединителя си е оригинален и вътре в купето не скърца :). Не говори за служебни коли, защото всички знаем "шофьорчетата" как ги карат, защото са служебни :)
  • #34
    14 rate up comment 8 rate down comment
    инжинера ( преди 11 години )
    Опел фанатика пак се разписа. Тая Астра къде я караш е невероятен ***. Ръждилник който гори по кило масло на 1000 км. Дебитомер,ламбда сонда,гарнитура на глава все консумативи за тоя ***. А предницата не повече от 5000км и е разтракана. Тя затова е и на последните места по надеждност. А в Германия са по 100 евро щото не могат да вземат TUV. Ае ремонтирай си я с здраве..