Nissan GT-R няма какво повече да доказва. Но въпреки това не спира да става още по-спортен и още по-бърз. Най-новата му версия, разработена от спортното подразделение Nismo, току що дебютира на автосалона в Женева. Тя разполага с увеличена до 600 к.с. мощност, подобрена аеродинамика и преработено шаси.
Nissan GT-R Nismo се задвижва от познатия 3.8-литров V6 двигател, който използват и останалите му версии. В случая обаче двигателят разполага с 50 к.с. повече - общо 600 (652 Нм въртящ момент), благодарение на което е способен на спринт от място до 100 км/час за рекордните за сериен автомобил 2.4 сек.
Двигателят - VR38DETT, е оборудван с технологии, които специалистите от Nismo използват при участията си на състезателните писти. Сред новите технологии могат да се изброят по-големите турбокомпресори, които се използват в GT3 състезанията, както и усъвършенстваните горивна помпа, изпускателна и всмукателна системи.
За да може допълнителната мощност да бъде използвана по най-добрия начин, инженерите на компанията са подобрили и шасито. Пружините и разработените за модела Bilstein DampTronic амортисьори, например, са специално настроени, за да осигуряват по-добри нива на сцепление и прогресивна обратна връзка от волана. Налични са и три режима на работа на окачването: Comfort, Normal и R, последният от които е разработен за пистово каране. Гумите също са нови – разработени от Dunlop, като имат размер 255/40 ZRF20 отпред и 285/35 ZRF20 отзад.
Промени са правени дори при изработката на каросерията. Тя има увеличена здравина, която е постигната чрез използване на процес на залепване на компонентите, следващ точковото заваряване. Това е довело до прецизна реакция на окачването при екстремно натоварване, което в Nissan наричат "Nismo заводски тунинговано подобрение".
Що се отнася до промените в дизайна, те са направени най-вече за да оптимизират още повече възможностите на колата. Така например дизайнът на екстериора е изчислен след тестове във въздушен тунел. А резултатът от новата предна броня, плоскостта под двигателя и карбоновият заден спойлер е увеличена сила на притискане, по-нисък център на тежестта и допълнителни 100 кг (при 300 км/ч) притискаща сила спрямо наскоро обновения Nissan GT-R от моделна година 2014.
Интериорът е създаден в унисон, като разполага с карбонови RECARO седалки, облицован с алкантара волан, нови приборни уреди с карбонова облицовка и др.
Моделът на Nismo вече успя да постигне време от 7:08,679 мин. за обиколката на Северната дъга на "Нюрбургринг", което е най-доброто постижение за представител на семейството GT-R.
Цените на GT-R Nismo все още не са обявени, но представител на компанията сподели пред нас, че в България моделът ще струва около 300 000 лв. (с пълно оборудване).


21