IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen предложи 6,7 млрд. евро за Scania

Новината понижи акциите на германския производител със 7%

Volkswagen предложи 6,7 млрд. евро за Scania

Новината, че Volkswagen AG (VW) е предложил 6,7 млрд. евро за останалата част от книжата на Scania AB, понижи капитализацията на германската компания с близо 7%, пише Bloomberg.
Volkswagen предложи 6,7 млрд. евро за Scania
Снимка: Scania

Целта пред VW е разширяване на присъствието при тежкотоварните автомобили. Германският концерн ще се опита да се конкурира по-успешно с лидерите в индустрията Daimler AG и Volvo AB.

До този момент базираният във Волфсбург производител отчете ограничен напредък на фона на милиардите, инвестирани през последното десетилетие за закупуване на контролни дялове в шведската компания и немския производител на камиони MAN. Причината бе, че миноритарните инвеститори се съпротивляваха на усилията за технологично развитие, което цели повишаване на печалбата.

Дяловете на VW в двата производителя възлизат на общата стойност от 29,3 млрд. евро. Германската компания, която притежава 75 на сто от MAN, също така се опитва да изкупи и останалите акции на производителя, като настоящите съсобственици оспорват опитите чрез съдебни дела.

Двете компании са спомогнали за 738 млн. евро от деветмесечната оперативна печалба на VW. Равнището е малко под половината от постигнатите от Porsche 1,89 млрд. евро. VW закупи компанията за спортни автомобили през 2012 г. в сделка на стойност 12,4 млрд. евро.

Предложението на VW към Scania включва 200 шведски крони на акция, или 36% над цената на затваряне в края на миналата седмица.

След оповестяването на сделката книжата на Scania поскъпнаха рязко в търговията в понеделник. Един брой от акциите се разменя за 195,05 крони при дневен ръст от 32,24%.

При капитализацията на VW пък се наблюдава обратното движение. Една ценна книга на германското дружество достига 187,575 евро, или с 6,68% надолу спрямо стойността на затваряне в петък.

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

Тагове: Scania
0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 11 години )
    Vseki koito se zanimava s kaimoni i e v tazi industriq znae che SCAnia sa nai kachestvenite i nai sigurni mashini! Tova e fakt, dokazva go i pochti s 20-30 procenta po skypata im cena sprqmo Volvo ili Mercedes naprimer.Ne vijdam kvo ima da sporite i kakvo pak namesvate qponskite porizvoditeli... Samo fanatici ima v toq sait..
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    mod ( преди 11 години )
    Japoncite,niamat dominirasht i deistvash vlekach-tir,nito v Evropa,nito vAmerika,tova e fakt
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 1594 ( преди 11 години )
    http://***.truck.man.eu/global/en/long-haul-transport/tgx/cab/xl-cab/XL-cab.htmlВиж , щом не можеш да си представиш!***, защо триете линка??? Обиждам ли някого??? Сайт на ВАГ ли сте???
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    германия над всички ( преди 11 години )
    ВАГ май искат да купят целия свят.Скоро време ще се задавят от лакомия.
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    1594 ( преди 11 години )
    Не си представям! Кой модел на МАН визираш? Това което описваш звучи невъзможно.
  • #10
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    От както ман е собственост на фв, качеството му е ужас. Скоростите на автоматика се включват с със същия ключ който монтират във всички модели на марката за включване на фаровете, само че на него няма символи за фарове, а пише r n d. Представяте ли си, камион 2013г., няма лост за автоматика, а една врътка за фарове,разположена назад вдясно от шофьорската седалка, под подлакътника. А ако не си доплатиш дясната седалка не се регулира, и е като пейка. Това са високите технологии на ваг
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    та на сакенцето яката...ти що не вземеш да питаш гугъл има ли няма ли влекачи на тия фирми а? Или нещо не ти отърва...
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Nqmat kamioni qponcite 6toto nqmat svesten DIZELOV dvigatel,E za tova taka. Isuzu ne mogat da nasmognat qvno
  • #7
    16 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 11 години )
    Добре де,а я ти ми кажи немска от тежкото машиностроене ? Защото освен Либхер друго не се сещам.И е базирана във Швейцария и са собственост на швейцарско семейство. Не може една фирма да е лидер във всички отрасли на света.Аман и от ***....
  • #6
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дано не стане това, защото тогава значи Скания от легенда и надежден камион да се превърне в пълен ***! МАН едно време беше уникална машина, а сега е... като се качиш в кабината и виждаш как лъха на квадратна скука и пошлост ала VW!