При скорост от 140 кмч автомобилът ускорявал след колебание от цели 10 секунди, което, според, Съда превръща изпреварването в опасен риск. Темпоматът също реагирал след известно забавяне, като причина за това била остарялата технология. Освен това автомобилът вибрирал силно при достигане на максималната скорост от 174 кмч. Вещо лице установило, че дефицитите по автомобила съответстват на стандарта за този модел.
След решението на германския съд излиза въпросът, дали може да се твърди, че автомобилът има недостатъци, при положение че технологичното му ниво е значително под обичайното за съответния клас автомобили. В конкретния случай купувачът бил взел кола, която изоставала дори от предходните модели в този клас, за което, според Съда, е трябвало да бъде информиран. По тази причина магистратите са дали възможност на купувача да развали договора и да си получи парите обратно.
В европейските правни системи не е прието позоваването на прецеденти (с изключение на Англия), но въпреки това решението на Съда в Карлсруе повдига много интересни въпроси, свързани със защитата на потребителите на територията на ЕС, които, сигурни сме, българският комисар Меглена Кунева ще използва, за да защити потребителите във всички страни-членки.