IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota започва тестове на система за безжично зареждане

Технологията ще се използва за plug-in хибриди и електромобили

Toyota започва тестове на система за безжично зареждане

Toyota Motor Corporation (TMC) съобщи, че в края на февруари ще започне експлоатационни тестове на своята новоразработена система за Безжично Зареждане на Батерията на автомобили с електрическо задвижване, като plug-in хибриди и електромобили. Системата зарежда батерията на автомобил, паркиран над намотка, монтирана на парко място на земята, което прави зареждането много по-лесно и удобно.
Toyota започва тестове на система за безжично зареждане
Снимка: Toyota

Системата използва технология, която предава електричество чрез магнитен резонанс, породен от промените в интензитета на магнитното поле между предаваща намотка на земята и приемаща намотка в автомобила. Системата е способна да намали загубите в ефективността на предаваната енергия, породени от неточно позициониране на автомобила или разлики във височината между двете намотки. Времето за зареждане с тази технология е около 90 мин.

Създадена с визия за бъдещето на автомобилния пазар, системата е проектирана да сведе до минимум електромагнитните смущения върху електрически устройства в близост, а инсталираната върху земята намотка е с толкова здрава структура, че да издържа тежестта на автомобил, преминаващ върху нея, уточняват инженерите на компанията.

В допълнение, за да помогне на водача да паркира в най-подходящата позиция за зареждане, Toyota е разработила нова функция към вече съществуващия асистент за паркиране (IPA, Intelligent Parking Assist). Тя показва оптималната позиция за паркиране върху намотката в парко мястото, както при успоредно, така и при перпендикулярно паркиране.

Експлоатационните тестове се очаква да отнемат 1 година и ще включват 3 различни вида plug-in хибрида Toyota, които се използват от домакинствата в община Аичи, Япония. Тестовете ще оценяват задоволството на клиентите, леснотата на употреба, процента на паркиране в неправилна позиция  и поведението на зареждането (честота на зареждане и използването на таймер за зареждане).

Резултатите от тестовете ще бъдат използвани за усъвършенстване на технологията, като крайната цел на Toyota е да внедри системата за масова употреба.

"Toyota вярва, че технологията за безжично зареждане ще помогне за популяризирането на електромобилите и ще помогне за преминаване към по-интелигентна, по-лесна за употреба и по-природосъобразна мобилност", сочи информацията от японската компания.

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дошо чета ти коментарите и си мисля ти да не си се побъркал напълно? Какво ясно и просто в какви технологии вярва тойота. Ако не си разбрал другите марки отдавна имат такива зарядни. Ауди примерно имат такова зарядно от 3г. Ако още не си разбрал хибридите на Лексус-Тойота са най-изостаналите в света, харчат най-много, вървят най-малко и ползват най-допотопните отдавна остарели и неизползвани от никой вече никел метал хидратни батерии, за това са с най-лошите показатели за автономност на ток.
  • #6
    1 rate up comment 11 rate down comment
    to ( преди 11 години )
    toyota za evropeiskiq pazar w qponiq li gi proizwejdat?! i ot tam gi wnasqt?!
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    ot ( преди 11 години )
    Пълни глупости! Кои цени са ниски? На японските автомобили ли? Ако визираш тях, цената се обуславя не от някакъв робски труд тип "ангария", а от ниския глокс на йената. За сметка натова, обаче, транспортните разходи на произведените в Япония автомобили са най-високи, сравнени с другите производители, щото е най-далеч, а допълнително Европа се грижи да са още по-високи, като налага 10% мито. Задължителен извънреден труд и недаване на отпуск - ти да видиш титан на мисълта...
  • #4
    0 rate up comment 13 rate down comment
    to ( преди 11 години )
    spored men ima spoluchlivi modeli i nespoluchlivi. Toyota specialno, nqma model koito da me grabne oswen sportniq gt86. Honda e drugo nesto. No mislq da priklucha s qponcite i da widq kak e nemskoto. Otnosno cenata e tolkowa niska, tyi kato izwynredniq trud w qponiq e zadyljitelen i ne se zaplasta ili dawa kato otpusk. Makar da ima weche systata tendenciq i w Germaniq Nqkoi ste kajat wypros na chest! Ne e mnogo sigurno! Dostowerna informaciq ot priatel injener rabotil w qponiq.
  • #3
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Плюйте, ама няма за какво да се хванете, та да плюете!
  • #2
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Праскаш на всеки 100км. подобен паркинг със зарядни станции на магистралите и света става доста по-чист. И другото решение с унифицираните батерии на Нисан е също много лесно приложимо. Евала на японците.
  • #1
    1 rate up comment 15 rate down comment
    karacho ( преди 11 години )
    Bravo,Dosho,a nie sega da plueme li ,po markata?