IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota спира производството в Австралия

Автомобилната индустрия на континента ще умре през 2017 г.

Toyota спира производството в Австралия

Toyota потвърди, че ще последва примера на Ford и Holden и ще прекрати производството си в Австралия до 2017 г., пише специализираното местно издание Motoring. С това ще бъде затворена паметна страница в историята на континента, който вече няма да бъде свързван с автомобилостроенето.
Toyota спира производството в Австралия
Президентът и главен изпълнителен директор на
Toyota Motor Corp. - Акио Тойода, обяви лошата новина на работниците в завода на компанията в Австралия. Около 2500 служители на Toyota ще бъдат съкратени от производствения център във Виктория, където се произвеждат моделите Camry, Camry Hybrid и Aurion, както и някои от четирицилиндровите двигатели на марката.

Подобно на Holden (през декември) и Ford (през май), Toyota обяви, че ще продължи операциите в Австралия, но само като търговец и дистрибутор. Първа производството си ще преустанови Ford – през 2016 г., а година по-късно това ще сторят и другите две компании.

Спекулациите за спирането на конвейерите на Toyota се появиха още в края на миналата година, когато от местния клон на японците обявиха, че „производството им среща безпрецедентни трудности“, породени от задъхващата се икономика и затруднените доставки на части. Допълнителен натиск дойде от синдикатите в страната, които блокираха всякакви промени в условията на труд на работниците.

Всичко това се случва на фона на сериозните опити от страна на Toyota да оптимизира производството във австралийския си завод, което според изчисленията щеше да намали производствените разходи на всеки автомобил с 3800 долара. Междувременно стана ясно, че правителствената Комисия по продуктивността в страната налага забрана за отпускане на държавни помощи за автомобилната индустрия до 2020 година.

От компанията обявиха, че ще внасят Camry и Aurion в Австралия и след 2017 г., като автомобилите ще идват от Тайланд, с която Австралия има споразумение за свободна търговия. В момента от Тайланд се доставя лекотоварният пикап HiLux.

Става ясно още, че ръководството ще умува за това дали да запази някои от периферните си структури в Австралия, както и какви ще бъдат техните функции. Компанията разполага с технически център в Нотинг Хил, както и с дизайнерски отдел в Мелбърн. Така например, Ford запази развойния си център в Австралия, който ще продължи да функционира и след 2016 г., а Holden ще съхрани един от дизайнерските си центрове в страната.

Снимка: Reuters
 

Тагове: camry
0 от 500
  • #6
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това е тенденцията за съжаление. Всички се борят за намаляване на производствените разходи, за да могат да съществуват. А синдикатите са едни от най-големите кръвопийци. Вместо да защитават, те в повечето случай премахват работните места. Изнудват производителите и вземат пари под масата. В случая е можело да се направят някой компромиси и да се запазят работните места и производството. На Тойота, като им е по-изгодно да внасят, ще внасят в Австралия, но за самата държава не е добре.
  • #5
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Дебелия ( преди 11 години )
    Австралия произвежда скъпи коли просто. Няма как да продава на бедните страни в региона, където се направиха доста заводи.
  • #4
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 11 години )
    Държaвaтa врътнa крaнчето зa помощи нa местните зaводи, зa последното десетилетие близо 1.8 млрд. долaрa. Високите зaплaти и липсaтa нa възможност зa икономии от обем нa подизпълнителите довършихa остaнaлaтa рaботa. Рaзбирa се не без помощa нa договорите зa свободнa търговия. ЕС също се нaпъвa зa тaкивa с Корея, Япония и СAЩ. Сегa Тaйлaнд произвеждa повече коли от държaви кaто Итaлия, Фрaнция или Русия.
  • #3
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Angry chair ( преди 11 години )
    Няма как трябва да се реагира на китайския дъмпинг! Защо няма силни синдикати в Китай?! Напъните на оядените синдикални търтеи да си запазят привилегиите навсякъде води до едно и също действие! Затваряй!
  • #2
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Darth Plague ( преди 11 години )
    Много е лоша тази тенденция големия бизнес да бяга от белите държави поради икономии. Не отива на добре работата в дългосрочен план.
  • #1
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    От компанията обявиха, че ще внасят Camry и Aurion в Австралия и след 2017 г., като автомобилите ще идват от Тайланд, с която Австралия има споразумение за свободна търговия.Аха, с това трябваше да започнете. Ясна е работата.