IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota спира производството в Австралия

Автомобилната индустрия на континента ще умре през 2017 г.

Toyota спира производството в Австралия

Toyota потвърди, че ще последва примера на Ford и Holden и ще прекрати производството си в Австралия до 2017 г., пише специализираното местно издание Motoring. С това ще бъде затворена паметна страница в историята на континента, който вече няма да бъде свързван с автомобилостроенето.
Toyota спира производството в Австралия
Президентът и главен изпълнителен директор на
Toyota Motor Corp. - Акио Тойода, обяви лошата новина на работниците в завода на компанията в Австралия. Около 2500 служители на Toyota ще бъдат съкратени от производствения център във Виктория, където се произвеждат моделите Camry, Camry Hybrid и Aurion, както и някои от четирицилиндровите двигатели на марката.

Подобно на Holden (през декември) и Ford (през май), Toyota обяви, че ще продължи операциите в Австралия, но само като търговец и дистрибутор. Първа производството си ще преустанови Ford – през 2016 г., а година по-късно това ще сторят и другите две компании.

Спекулациите за спирането на конвейерите на Toyota се появиха още в края на миналата година, когато от местния клон на японците обявиха, че „производството им среща безпрецедентни трудности“, породени от задъхващата се икономика и затруднените доставки на части. Допълнителен натиск дойде от синдикатите в страната, които блокираха всякакви промени в условията на труд на работниците.

Всичко това се случва на фона на сериозните опити от страна на Toyota да оптимизира производството във австралийския си завод, което според изчисленията щеше да намали производствените разходи на всеки автомобил с 3800 долара. Междувременно стана ясно, че правителствената Комисия по продуктивността в страната налага забрана за отпускане на държавни помощи за автомобилната индустрия до 2020 година.

От компанията обявиха, че ще внасят Camry и Aurion в Австралия и след 2017 г., като автомобилите ще идват от Тайланд, с която Австралия има споразумение за свободна търговия. В момента от Тайланд се доставя лекотоварният пикап HiLux.

Става ясно още, че ръководството ще умува за това дали да запази някои от периферните си структури в Австралия, както и какви ще бъдат техните функции. Компанията разполага с технически център в Нотинг Хил, както и с дизайнерски отдел в Мелбърн. Така например, Ford запази развойния си център в Австралия, който ще продължи да функционира и след 2016 г., а Holden ще съхрани един от дизайнерските си центрове в страната.

Снимка: Reuters
 

Тагове: camry
0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дошо. Колкото и да описваш Заводите на ФВ по света, няма да заличиш изцепката, за която бе затапен, че в Германия само турци работели в германските заводи: цитат:"Германските ( не немски) коли се правят в Германия ама във фабриките им са 90% ***, тоест има същият ефект ;) ""Да ама не. Както по-доло ти писаха, целия град Волфсбург /насалание германци/ работи във завода на ФВ във Волфсбург. Сега Китай,Русия... дрън, дрън.. За коли, не говори, доказано нищо не знаеш.. за кой ли път..
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Заводи на VW в: Австралия (вече е закрита), Индия, Тайван, Китай, Нигерия, ЮАР, Казакстан, Индонезия, Германия, Унгария, Словакия, Русия, Украйна, Австрия, Чехия, Белгия, Испания, Холандия, Франция, Швеция, Полша, Босна и Херцеговина, Мексико, САЩ, Аржентина, Япония (вече е закрита)
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ама разбира се, във фабриките на ФВ правят ДНК тест за арийски произход преди да назначат чистачите и хамалите. Ха-ха, ВАГонетки, колко сте празноглави само..
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    насакото яката ( преди 11 години )
    Абе кажи им оризари и не ги обиждай повече.
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 11 години )
    Hahahahah... Shte padna ot smqh kato cheta kometarite za Germaniq i germanskite fabriki na hora koito daje ne sa bili v stranata, a sa chuli neshto ot nqkoi filosof v mahalata :D :D :DPS: Izvinqvam se za latinicata, nqmam kirilica!
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е това беше страшен виц немските коли се правят от немци. За това Фолксваген Поло, Тоарег, Ауди серия Q са Словашки, фабиите и джетите са украински и руски, Ауди ТТ е унгарско. А пък при екземплярите за САЩ всички са китайски и мексикански
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тоя дето е писал че в германските заводи за коли 90% само турци работели. Да не обелва повече приказка за коли. Вероятно за това си мисли, че Тойота правят добри коли. Защото толкова разбира. Всъщност истината е че 99% в германските заводи за коли работят германци. Имаше документален филм за Мартин Петров, та тогава той играеше във Волфсбург. В едно кафе в град Волфсбург интервю му взе Краси Минев. И на въпрос към Мартин защо целия град е празен и няма един човек по улиците и заведенията посред бял ден? Мартин каза, населението на целия град работи в завода на Фолксваген и за това няма никой по улиците през деня.
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Извърлиха ги от Китай, сега бягат от Австралия, скоро и от Европа, аре чао.
  • #8
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ти си *** пич. Германските ( не немски) коли се правят в Германия ама във фабриките им са 90% ***, тоест има същият ефект ;)
  • #7
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тайланд, Турция, ето в такива държави се прави Тойота, докато немските коли се правят само в Германия! Който иска да си кара тайландските и турски тойотки, но да не плюе срещу немските премиум марки защото става смешен!