Малък екип от инженери от Maserati, под ръководството на Фелипе Крафа, разработва новата модулна платформа със задно предаване, която засега носи кодовото име Giorgio. Именно тя ще бъде в основата на голяма част от бъдещите модели на Alfa Romeo, съобщава Automotive News.
Първият вариант на дизайна на бъдещата Giulia, който обаче не бе одобрен и бе върнат за доработка
За първи път новото шаси, което е пригодено и за система за задвижване на четирите колела, ще се използва при седана Giulia. Именно този модел Alfa Romeo готви като евентуален конкурент на BMW 3-Series. Първоначално за Giulia е готвена платформа с предно предаване, но лично шефът на Fiat Сержио Маркионе се отказва от това задвижване. Очаква се моделът да се появи на пазара най-рано през 2015 г.
Подробности за Giorgio трябва да даде именно Маркионе, като това ще стане през пролетта. Тогава босът на Fiat ще трябва да представи публично четвъртата си стратегия за спасението на марката Alfa Romeo за последните 10 години. 
За създаването на Giorgio инженерите са заимствали елементите от платформата на Maserati Ghibli
Според неофициални данни за създаването на новата платформа инженерите са ползвали като отправна точка шасито на седана Maserati Ghibli (двойни носачи отпред и независимо многоточково окачване отзад). Самата платформа на Ghibli пък е заимствана от тази на седана Quattroporte, за която италианците твърдят, че е лично тяхна разработка, но все пак донякъде е вдъхновена от платформата LX на Chrysler.
След Giulia - през 2016 г., ръководството на Alfa Romeo ще представи и седан от клас "Е", чието неофициално име засега е Alfetta. Предвиждат се също така седан и купе Alfa Romeo 6C, които ще получат същата тази платформа. Тези два модела също са готвени за конкуренти на законодателя в класа - BMW, и по-конкретно на неговите 6-Series и 6-Series Gran Coupe. 
Така се очаква да изглежда бъдещата Alfa Romeo 6C
Говори се, че италианската компания обмисля и пускането на 3 кросоувъра. В основата на два от тях ще бъдат модели на Jeep, както и бъдещият Maserati Levante. Поне при един от тях ще бъде използвана платформата Giorgio, докато другите ще бъдат базирани на Compact U.S. Wide базата, която е дело на Chrysler. Те трябва да са на пазара най-късно до 2018 г.
Заради сравнително малките обеми на производство при Alfa Romeo, за да бъдат оправдани всички разходи за новата платформа, тя ще бъде използвана и при някои модели на Chrysler - като 300 например, както и при Dodge Charger и Challenger.
Снимки: Topautomag.com и Maserati


1