IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Alfa Romeo залага на платформата Giorgio

Тя ще бъде използвана за повечето бъдещи модели на марката

Alfa Romeo залага на платформата Giorgio

Малък екип от инженери от Maserati, под ръководството на Фелипе Крафа, разработва новата модулна платформа със задно предаване, която засега носи кодовото име Giorgio. Именно тя ще бъде в основата на голяма част от бъдещите модели на Alfa Romeo, съобщава Automotive News.
Alfa Romeo залага на платформата Giorgio
Първият вариант на дизайна на бъдещата Giulia, който обаче не бе одобрен и бе върнат за доработка


За първи път новото шаси, което е пригодено и за система за задвижване на четирите колела, ще се използва при седана Giulia. Именно този модел Alfa Romeo готви като евентуален конкурент на BMW 3-Series. Първоначално за Giulia е готвена платформа с предно предаване, но лично шефът на Fiat Сержио Маркионе се отказва от това задвижване. Очаква се моделът да се появи на пазара най-рано през 2015 г.

Подробности за Giorgio трябва да даде именно Маркионе, като това ще стане през пролетта. Тогава босът на Fiat ще трябва да представи публично четвъртата си стратегия за спасението на марката Alfa Romeo за последните 10 години.
Alfa Romeo залага на платформата Giorgio
За създаването на Giorgio инженерите са заимствали елементите от платформата на Maserati Ghibli

Според неофициални данни за създаването на новата платформа инженерите са ползвали като отправна точка шасито на седана Maserati Ghibli (двойни носачи отпред и независимо многоточково окачване отзад). Самата платформа на Ghibli пък е заимствана от тази на седана Quattroporte, за която италианците твърдят, че е лично тяхна разработка, но все пак донякъде е вдъхновена от платформата LX на Chrysler.

След Giulia - през 2016 г., ръководството на Alfa Romeo ще представи и седан от клас "Е", чието неофициално име засега е Alfetta. Предвиждат се също така седан и купе Alfa Romeo 6C, които ще получат същата тази платформа. Тези два модела също са готвени за конкуренти на законодателя в класа - BMW, и по-конкретно на неговите 6-Series и 6-Series Gran Coupe.
Alfa Romeo залага на платформата Giorgio
Така се очаква да изглежда бъдещата Alfa Romeo 6C

Говори се, че италианската компания обмисля и пускането на 3 кросоувъра. В основата на два от тях ще бъдат модели на Jeep, както и бъдещият Maserati Levante. Поне при един от тях ще бъде използвана платформата Giorgio, докато другите ще бъдат базирани на Compact U.S. Wide базата, която е дело на Chrysler. Те трябва да са на пазара най-късно до 2018 г.

Заради сравнително малките обеми на производство при Alfa Romeo, за да бъдат оправдани всички разходи за новата платформа, тя ще бъде използвана и при някои модели на Chrysler - като 300 например, както и при Dodge Charger и Challenger.

Снимки: Topautomag.com и Maserati

Тагове: Alfa Romeo Giulia
0 от 500
  • #5
    17 rate up comment 1 rate down comment
    zoom in ( преди 11 години )
    Концептът от снимка 3 им беше предложен от някакъв студент по дизайн. Доказателство, че трябва да уволнят целия си сегашен екип дизайнери. Дано да променят дизайна точно в тази посока. Концептът е страшно красив.
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    bai Ivan ( преди 11 години )
    Не знам кой взима решенията за нови модели, но доста добри идеи опропастиха, а други не толкова добри - реализираха. Концепта на 3-тата снимка трябваше да го задвижат.
  • #3
    16 rate up comment 1 rate down comment
    usa ( преди 11 години )
    На третата снимка Алфа 6С виждам ,формите на легендарния модел Монтреал,доста агресивна предница,присъщо за Алфа.
  • #2
    14 rate up comment 9 rate down comment
    до Италианеца ( преди 11 години )
    Ще,ще,ще! И така вече 10 год. до пълното закриване на марката. Е, най вероятно ще продължат да лепят култувта емблема върху някои от американските им шасите.
  • #1
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Alfist ( преди 11 години )
    Радвам се за очаквания подем на марката по обективни причини, но се надявам да не прекалят с всички тези модели и кросоувъри. Все пак част от чарът на тази марка, че не са толкова масови като други европейски марки, които имат по 20 модификации и вече са се обезличили на мах.