Компанията Volkswagen ще представи на автомобилното изложение в Пекин през април олекотена и по-мощна модификация на хечбека си Golf R, която ще получи добавка Evo към името си. Това съобщава изданието Auto Express, като се позовава на свои източници в германския производител.
Най-екстремният Golf ще дебютира като концептуален модел, но според информацията появата му като сериен модел е напълно сигурна. За разлика от стандартния Golf R (на снимките), новата версия няма да има задни седалки, а на тяхно място ще бъде поставен ролкейдж за безопасност. Предните седалки също ще бъдат олекотени.
Освен това хот-хечът ще получи покрив от карбон и редица елементи от въглеродни нишки по каросерията си. Всичко това ще свали част от теглото, но с колко точно ще отслабне автомобилът, засега не се уточнява.
Възможностите на концерна VW за сваляне на масата вече бяха демонстрирани при концепта Audi TT ultra quarto. Той тежеше 1111 кг, което е с цели 300 кг по-малко от стандартното купе Audi TTS, на чиято база бе построен автомобилът. Очаква се някои от идеите, показани при този концепт, да бъдат използвани и при най-екстремния Golf.
Стандартният Volkswagen Golf R от ново поколение разчита на 2.0-литров бензинов турбо-мотор с мощност 300 к.с. Той разполага със система за задвижване на четирите колела, диференциал XDS и регулируеми амортисьори. От 0 до 100 км/ч хечът ускорява за 4.9 секунди. Очаква се за версията Evo мощността на двигателя да нарасне.
Източникът на AutoExpress допълва, че през следващите 2 години във Volkswagen имат намерение да пуснат и разширят линията спортни аксесоари за R-моделите си. Те ще се предлагат като допълнение към пакета R-Line и ще включват програми за доработка на двигателите, по-мощни спирачки и електронни системи за помощ на водача.
Снимки: Volkswagen


2