Германската компания DMC обяви, че е готова с мащабен проект за доработки на роудстъра Lamborghini Aventador. Пред интенет портала Lambo Cars представител на тунинг ателието каза, че програмата е предназначена за клиенти, за които парите не са от значение. Ако се намери купувач, то машината ще получи двигател с 2000 к.с. и ще струва 2.5 млн. долара.
В DMC смятат да поставят на базовия 6.5-литров, 12-цилиндров атмосферен двигател на Aventador две турбини, благодарение на които мощността ще нарасне от 700 на 1205 к.с. Максималният въртящ момент ще се увеличи от 600 до 910 Нм и ще бъде достъпен при 5900 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 2.3 секунди, което е с 0.7 секунди по-бързо от стандартния роудстър. Максималната скорост ще достигне 375 км/ч (с 25 км/час повече).
След допълнителни настройки на турбините и използване на гориво от състезателни болиди, мощността на машината ще достигне до 1500 к.с. В DMC са на мнение, че това не е пределът, тъй като при увеличение на обема на двигателя до 7.7 литра техният продукт вече ще може да разчита на 2000 к.с.
Авторите на програмата ще дорабротят и каросерията на Aventador, като ще поставят допълнителни аеродинамични елементи. Сред тях са регулиран по електронен път в зависимост от скоростта и условията на пътя преден спойлер, нова задна броня и масивно задно антикрило, което също ще може да се регулира и ще изпълнява ролята на въздушна спирачка при интензивно намаляване на скоростта. За допълнително охлаждане вместо фарове роудстърът ще има въздуходаборници. Самите фарове ще бъдат заменени от мощни светодиоди, поставени в бронята. Ще бъде увеличен и броят на вентилационните отвори, а някои компоненти на охладителната система ще бъдат покрити със злато.
В интериора ще се предлага крокодилска кожа, напълно преработен приборен панел, проекционен дисплей и два сензорни екрана, разположени пред пасажерското място. От тях ще могат да се променят настройките на автомобила. Ще има възможност за промяна на налягането, подавано от турбините, на адаптивното окачване, на изпускателната система и на ъгъла на атака на спойлерите. Системата сама ще спира настройки, които могат да влошат управляемостта, стабилността или безопасността на автомобила.
При пътуване със свален покрив за шофьора и спътника му са предвидени два шлема в цвета на автомобила. Те имат безжична връзка помежду си, като чрез нея ще могат да се предават не само разговорите между двамата, но и данните от навигационната система, включена в мултимедийния комплекс. Шлемовете ще бъдат особено полезни, ако шофьорът реши да вдигне 300 км/ч със свален покрив.
Снимка: DMC