IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota RAV4 празнува 20 години на пазара

Над 90% от всички произведени RAV4 са все още в движение

Toyota RAV4 празнува 20 години на пазара

Огледайте се наоколо, пазарът е наводнен с компактни SUV автомобили. Днес почти всички автопроизводители разполагат с подобни модели в гамата си, тъй като търсенето им не спира да расте. Началото на успешното съществуване на тези автомобили поставя японската компания Toyota. През 1994 година тя представя RAV4, променяйки напълно стереотипа за това какво трябва да представлява автомобилът за всеки ден.
Toyota RAV4 празнува 20 години на пазара
Новата Toyota RAV4

Като всяко начало и това на RAV4 не е лесно. Моделът излиза на пазара като нишов продукт, за който няма високи очаквания. Японската компания предвижда да продава по едва 4500 бройки годишно.

Моделът обаче прави истински фурор, като записва 8000 поръчки само за месец на пазара. В Toyota бързо осъзнават потенциала на своя RAV4 (Recreational Active Vehicle with 4-Wheel Drive) и удвояват производството му.
Toyota RAV4 празнува 20 години на пазара
Първото поколение Toyota RAV4

Всъщност идеята на компанията за подобен автомобил е представена още през 1989 година с концепцията RAV-FOUR. Главният инженер на проекта Масакатцу Нонака дълго убеждава ръководителите на Toyota, че компанията има нужда от подобен модел в гамата си. Преговорите обаче не са леки, тъй като пускането му в производство означава създаване на нов пазарен сегмент, за който никой не знае дали ще бъде успешен и печеливш.
Toyota RAV4 празнува 20 години на пазара
Второто поколение Toyota RAV4

Вероятно формулата на RAV4 - шаси от лек автомобил, висок просвет, задвижване към четирите колела, нисък разход на гориво и добро пътно поведение, изглежда повече от рационална днес, но преди 20 години това не е било така.

Именно затова разработката на RAV4 бива замразена за няколко години. Но след натиск от страна на европейското и японското подразделения на компанията проектът е рестартиран. Така през 1994 година по време на изложението в Женева е представен първият RAV4.
Toyota RAV4 празнува 20 години на пазара
Третото поколение Toyota RAV4

Решението за пускането на модела бързо се доказва като успешно. През първата година са продадени 53 000 екземпляра. През 1995 година бройката нараства двойно, а през 1996 - тройно. Тенденцията се запазва и до днес, когато от Toyota отичат над 5 млн. продажби за периода. RAV4 се предлага на 150 пазара по света, като в Европа е записал 1.3 млн. продажби.

И нещо любопитно. Над 90% от всички произведени RAV4 все още са в движение, сочи официалната информация от Toyota. А това говори много за качествата на модела, чието четвърто поколение стъпи на пазара през миналата година.
Toyota RAV4 празнува 20 години на пазара
Четвъртото поколение Toyota RAV4

Още за Toyota RAV4

 

Тагове: Toyota RAV4
0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Дифорс Валвматико ( преди 11 години )
    И да не пропусна метален потектор за защита под двигателя, въпросния който сега ми е издран, след "офроуд" опита ми. Не виждам защо продължаваш да спориш с мен, когато с всеки коментар показваш, че никога не си виждал РАВ4. Ето това не мога да разбера. Поне като не си виждал един модел да беше се разровил в нета, да потърсиш снимки, барем да знаеш как изглежда. Според мен ти няма начин да работиш в Тойота, след като не познаваш моделите на Тойота.
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Дифорс Валвматико ( преди 11 години )
    Какъв шеф? Какъв родител, вероятно твоя родител ми е набор. Моя е на 70 години. Нямам шеф имам си транспортна фирма. Няма как да си противореча в нещо, което съм написал. Мисля че бях достатъчно ясен. Аз не знам ти в коя Тойота работиш, но в Бургаския магазин от който я закупих през 2007г. и до днес казват че в Бургас няма друга с пълния заводски офроуд пакет. Това включва преден протектор на бронята, с визия на ролбар, плюс широки протектори на вратите в цвета на купето, калобран и стъпало.
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    До "собственика" на РАВ-а с чупещите се ключове и/или ключалки. Моля ти провери в сервиз на Тойота дали има оригинален офроуд пакет, за който и да е модел на Тойота, защото аз работя за тази марка от 2 пъти повече време, отколкото ти ползваш "твоя" РАВ4 и никога не сме предлагали такова нещо. Що се отнася до чупливостта не съм виновен, че два пъти си противоричиш в мнението. И от последния ти пост ми стана ясно, че не ти си евентуалния собственик, а шефа или родителя.
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    пора ( преди 11 години )
    Това с ключалката е дребен проблем - дразнещ, отнемащ време но реално е дребен. И на мен ми горят крушки по таблото което ме дразни, но ги сменям. Дано всички коли са само с такива проблеми...
  • #31
    2 rate up comment 4 rate down comment
    до Дифорт-тъпорс ( преди 11 години )
    Като не познаваш модела РАВ4 това не прави мен лъжец, май дори не си виждал снимки на РАВ-4. не виждам за какво спориш с мен? Човек, който кара такъв вече почти 7 години! Това, че ти не си виждал РАВ-4 с офроуд пакет не е мой проблем. Ако искаш звънни в Тойота. Не съм писал че съм влизал в сервиз за издрана решетка, написал съм че и до днес тя си е с издрана. В сериза РАВа е висял за смяна на ключалки и то доста дълго. 3 пъти ми се чупи ключалката на контактния ключ. Три ключалка или ключалки
  • #30
    0 rate up comment 3 rate down comment
    пора ( преди 11 години )
    АнонименТи пък откъде знаеш че за 20 години няма други 90% от които са в движение - да не водиш статистика? Както виждаш, написал съм че РАВ е страхотен автомобил, но не е единствения много здрав и в никакъв случай не е най здравия. Мисля че всеки знае кой държи рекорда за най здрав автомобил (не е тойота): http://***.classicdriver.com/en/article/autos/records-1983-mercedes-benz-190-e-23-16-nard
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Suzuki Vitara e автомобил построен върху рама, а РАВ4 "шаси от лек автомобил, висок просвет, задвижване към четирите колела" и за това се счита за основател на този клас, където всички са със самоносеща конструкция. Преди Витарата има много други малки джипове, но всички са върху рама.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    До "Анонимния" - първо бяха счупени ключалки, после стана счупен контактен ключ, че на всичкото отговре било гаранционен проблем, че и не ти дали оборотен автомобил, а може би трябваше да ти дадът такъв и защото си издрал металната решетка от "ОФРОУД ПАКЕТА", който Тойота никога не са предлагали за нито един свой модел! Стига с безмислените лъжи.
  • #27
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Slav78 ( преди 11 години )
    Това колко процента от този скърцащ индивид се движат по пътя, знае само ГОСПОД. Нея превъзнасяйте чак толкова.
  • #26
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Къде са тойотките ( преди 11 години )
    .... пак окрали Витарата. Вече краднат и от японски компании