IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Chrysler стана 100-процентов италианец

Сделката дава възможност на Fiat да задълбочи интеграцията с американците

Chrysler стана 100-процентов италианец

Италианският автомобилен производител Fiat обяви, че си е осигурил пълен контрол над американското си дъщерно дружество Chrysler.
Chrysler стана 100-процентов италианец
В сделка за почти 4,4 млрд. долара (3,2 млрд. евро) Fiat придобива миноритарния дял, който досега принадлежеше на базирания в Калифорния профсъюзен здравен фонд Veba, в съюз с Организацията на обединените служители в индустрията. Така Chrysler вече е в пълно владение на концерна от Торино. Договорът с фонда за придобиването на Chrysler от от 41,5 на сто е бил окончателно подписан.

Продавачът ще получи от касата на Chrysler 1,9 млрд. долара, почти 1,8 млрд. долара ще плати и Fiat. Освен това фондът ще получи от Chrysler още 700 млн. долара за следващите четири години. Първата вноска според Fiat вече е изплатена.

Главният изпълнителен директор на компанията Серджо Маркионе отдавна работеше над цялостното поглъщане на Chrysler и преди седмица изрази задоволство от случващото се.

"Единната собственост ще направи възможно за нас да реализираме нашата визия за създаване на глобален производител на автомобили", каза той в своето становище от Торино, където е централата на Fiat.

Fiat обяви пълното придобиване на Chrysler на 1-и януари, като до 20-и януари сливането трябваше да приключи. Така днес се роди седмият по големина автомобилен производител в света. Маркионе заяви пред La Repubblica, че неговата голяма цел е пазарът на луксозни автомобили.

На масовия пазар има "много конкуренти, ниски маржове и по-сложно бъдеще". Fiat разполагал обаче с фантастични „премиум марки като Alfa Romeo и Maserati“. Alfa Romeo ще представи през април нови модели, обяви още Маркионе. Тези модели „ще променят имиджа на марката, за да се върнем към най-високите си резултати".

Италианците управляват Chrysler от 2009 година, но получиха пълния контрол едва след като главният изпълнителен директор Маркионе спечели тежка битка с миноритарния акционер. Сделката дава възможност на Fiat да задълбочи интеграцията и да определи името на създадената след сливането компания, както и борсата, на която тя ще бъде листвана, отбелязва AP.

Печалбите от Chrysler от последните месеци позволиха на страдащите от слабия европейски пазар италианци да поемат малко въздух. Базираният в Оъбърн Хилс, Мичиган, автомобилен производител отчете през третото тримесечие благодарение на добрите продажби на моделите Ram и Jeep Grand Cherokee печалба от 464 млн. долара. В същото тримесечие Fiat спечели едва 260 млн. долара.

Снимка: Ройтерс

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

Тагове: fiat chrysler
0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до Йордан ( преди 10 години )
    Да де и аз като теб намирах логика в действията му, но вече логиката ми убягва. Значи можеш да изкарваш за американския пазар Додж дарт и Крайслер 200, (и двата на базата на жулиета респективно браво), а не може да направиш един наследник на Либра или поне Жулиета с 2 врати/седан, един седан/комби на базата на браво. Вместо това обявяваш ,ме няма да *** наследник на най-продавания фиат от последните 15 години, а именно Пунто. Та така аз в тези действия логика не виждам!
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Йордан ( преди 10 години )
    До някъде имат логика действията на Маркионе. Нещата явно са били "трай бабо за хубост", т.е. като искаш да си вземеш нещо много голямо, известно време ще се стискаш и спестяваш и явно така и се получи. Сега Ипсилон остава единственото пламъче на Ланчия да тлее и съм сигурен, че това е до като дойдат по-светли времена за Ланчия. Съмнявам се, че ще я закрият! Все пак първите крачки са направени, а след възхода на Алфа и Масерати, ще дойде ред да изтласкат и Ланчия.
  • #9
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Маркионе и болните му амбиции. Освен чакане друго не остана. Портфолиото вече се сви до критичния минимум , но ако слушаш Маркионе всичко е по мед и масло. Докато чертае светли планове за бъдещето концерна бавно но сигурно губи традиционните си пазари. Там кадето фиат прдаваше добре с брандовете си отдавна се наместиха корейците ,форд и ваг. Какъв премиум какви 5 лева за 10 години 4-ри нови модела на 3-те им масови марки. Ферари и мазерати са друга вселена. Крайслер не е панацеята!
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    киро ( преди 10 години )
    Аз съм доволен!
  • #7
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    бат' Васко Ти чуваш ли се . Алфа е световна икона Не случайно Хенри Форд се е прекланял пред нея
  • #6
    2 rate up comment 30 rate down comment
    бат' Васко ( преди 10 години )
    По-добре да закрият Алфа Ромео и да развиват Ланча?
  • #5
    8 rate up comment 10 rate down comment
    До аонимен ( преди 10 години )
    "... а при евентуален успех и на Ланчиа"Lancia отива в историята до две години. Спират производството на всички модели. Ще остане само Ypsilon само за италиянския пазар. Жалко...
  • #4
    18 rate up comment 3 rate down comment
    usa ( преди 10 години )
    Haide,sega pochvaite da pluete I po Fiat
  • #3
    13 rate up comment 24 rate down comment
    ужас ( преди 10 години )
    със сигурност Фиат не е номер едно -жалко за крайслер :(
  • #2
    29 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    Чудесна новина, не само за Фиат ами и за Европейската автоиндустрия като цяло. Дано в най-скоро време се пуснат новите модели на алфа а при евентуален успех и на Ланчиа. За тези които не харесват италиански автомобили ще кажа, че при увеличени продажби ще са доволни всички, както и многобройните немски доставчици на ФИАТ.