IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tata обръща поглед към Европа

Пуска дизелов Nano, нови седан и хечбек

Tata обръща поглед към Европа

Индийската автомобилна компания Tata Motors планира инвазия на европейския автомобилен пазар, пише Cardekho. Походът към Стария континент ще стартира още тази година, а сред основните оръжия ще бъдат нов дизелов двигател за Nano и два напълно нови модела.
Tata обръща поглед към Европа
Снимка: Reuters

Дизеловата версия на най-достъпната кола в света - Tata Nano (на снимката), ще бъде представена за първи път през февруари на изложението Auto Expo в Индия. Двигателят ще бъде с два цилиндъра и обем 0.8 литра, като ще предоставя на модела средно потребление на гориво от само 2.5 л. /100 км. Технологията за впръскване е разработена от Bosch, а турбо системата е дело на Garrett. 

В момента компактната кола може да бъде оборудвана с бензинов двигател с обем 0.6 литра, който доставя 38 к.с. Този агрегат може да се съчетава и със заводска CNG система, като мощността му в този случай е 33 к.с.

Що се отнася до новите модели на Tata, те също трябва да бъдат показани през тази година. Първи ще се появи хечбекът - в средата на годината, чийто дизайн вече е създаден в европейското дизайнерско студио на индийците. За този модел са предвидени два двигателя - дизелов MultiJet с обем 1.3 литра (разработка на Fiat) и 1.2-литров бензинов, който ще разполага с турбокомпресор.

Новият седан ще бъде наличен в края на тази година, като за него се знае, че ще има обща дължина от под 4 метра. Моделът ще представлява заместник на Manza, като ще може да бъде оборудван с двигател, чиято мощност е над 100 к.с.

И двата нови модела ще използват настоящата платформа на Tata Motors, носеща името X1, която се използва за моделите Vista и Manza.

Още по темата:
Дизайнер на Lamborghini се зае с Tata

Tata Motors ще превзема света

Tata пусна луксозна версия на Nano

Тагове: tata nano
0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    мангал ( преди 10 години )
    Във Факултето ли ги сглабят? Тоя с превързяните ръце е братчед на Седефчо от Факултето
  • #4
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ще я зареждам на работа примерно.Повечето предприятия,служби и офиси имат гаражи за служителите си и няма проблеми с това.Освен всичко има доста вече зарядни станции по обществените паркинги и дори и по бензиностанциите.При това БЕЗПЛАТНИ.Влизаш,пиеш едно кафе и батерията ти е на 80% заредена за 30 мин.Така,че не бери грижа!Виж,ако си в ***,то наистина е проблем сигурно да имаш електромобил.Аз обаче,говорих за Европа,а ние сме доста далеч от нея...
  • #3
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ел варианта е добре само на хартия. За големите градове където 90% от хората живеят в апартаменти и нямат гаражи къде ще я зареждаш? Сега ако ти падне акумулатора все някой ще даде ток или ще бутне обаче с електричката ако не си я заредил на малкото подходящи места си до там. При това не става въпрос за 10-15 минути а за час - 2 висене на кабел.
  • #2
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това са перфектни градски автомобили.Браво на Тата!Особено варианта със заводска CNG система ще е върха.Малки,компактни,евтини и икономични с 5 места.Какво му трябва повече на човек.По 5000-6000 евро да ги пуснат ще избият рибата.На външен вид също не изглеждат зле.За големите и пренаселени градове в Европа е супер модела.Бих си взел за 2-ра кола,която да е търкалям само градско.Предполагам и електро вариант ще пуснат след време.
  • #1
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    A Европа ще обърне глава от Тата ко предлагат тия сапунерки горе ;D