IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fiat поглъща Chrysler

Сделката за дела от 41,5% е на стойност 4,35 млрд. долара

Fiat поглъща Chrysler

Fiat поглъща Chrysler
Снимка: Ройтерс

За този ден главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Марчионе работи в продължение на четири години. Италианският автомобилен производител придобива останалите акции на своето американско дъщерно дружество Chrysler. Новата група ще е по-способна да се изправи срещу силната конкуренция.

В сделка за 4,35 млрд. долара италианският концерн ще придобие миноритарния дял от 41,5%, който се държи от базирания в Калифорния профсъюзен здравен фонд Veba.

"Благодарение на единната структура на собствеността ние вече можем да изпълняваме нашата визия на един глобален производител на автомобили", каза изпълнителният директор Марчионе.

Докато Fiat продава своите автомобили преди всичко в Европа и Латинска Америка, базираният в Оубърн Хилс близо до Детройт Chrysler е силен в Северна Америка. Към групата като цяло се включват италианските марки Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Maserati и Ferrari и американските марки Jeep, Dodge и Ram.

Италианците влязоха в Chrysler през 2009 г., когато заради икономическата криза американският производител обяви несъстоятелност и трябваше да бъде спасяван от американските данъкоплатци. Fiat предложи техническо ноу-хау, а в замяна получи постепенно все повече и повече акции. Партньорството се оказа успех въпреки всички пророчества за гибел – от над две години насам Chrysler отчита печалби, което помогна на Fiat да оцелее след резкия спад на европейския автомобилен пазар.

На пълната интеграция на Chrysler в групата Fiat обаче се противопоставяше 41,5%-ия дял на автомобилния профсъюз, който служителите получиха заради своите отстъпки в процедурата по несъстоятелност. От месеци двете страни преговарят за пълното поглъщане. Въпреки това обаче представите на двете страни за цената бяха твърде раздалечени. Като изход от това Chrysler междувременно вече започна процедура по IPO, което обаче беше отложено през ноември.

Сега здравният фонд на профсъюза ще получи от Chrysler 1,9 млрд. долара, а други 1,750 милиарда долара Fiat ще плати при затваряне на сделката. Планът е акциите да сменят собственика си не по-късно от 20-и януари. Освен това фондът на Chrysler ще получи още 700 милиона долара чрез четири годишни вноски.

Още икономически новини автомобили четете в Investor.bg

Тагове: fiat chrysler
0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    to pak audi 6toto mnogo lesno se prodava,mislish li. Vie ste kato komunistite kat edno vreme samo 6te kupuvate lada,skoda,volga,vartburg,moskvich ,,,hahaa
  • #14
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Audi fan ( преди 10 години )
    Жалка история са тия.Купуваш Фиат и си остава вечно твой-няма продаване.Един го мъчим вече половин година ама не та не.Фиат може ама на снимка и у хората-никога мой аре със здраве.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Tе не са китюци, и,ат кинти и си купуеат това което искат. Китюци сме ние, щото гледаме кренвиршите зад витрината и спорим кои са по вкусни.
  • #12
    10 rate up comment 3 rate down comment
    fito ( преди 10 години )
    Значи австриеца Вернер е гледал прекалено много *** motor und sport TV. Промити мозъци са на немските китюци
  • #11
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Аве тия и да продължават да правят скапани коли, после Аутобилд им виновни. Ай моля ви съ! Все едно из цяла Европа по села и паланки се чете Аутобилд за да избере каква кола да си купи австриеца Вернер.
  • #10
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Kико ( преди 10 години )
    Тъй като се занимавах със земеделие и поназнайвам някои неща в тази сфера. Фиат просто са много, ама много напред за индустриално производство и селско стопанство. Ако не бяха тези направления просто досега да са фалирали. Все се надявам, че и в автомобилостроенето в Европа ще се справят. Просто ще им трябва повече търпение.
  • #9
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В Европа нещата се дирижират от Германия и това проваля конглокенцията.Ето на Фиат са нагледен пример.По цял свят са добре приети,но в Европа не понеже немците им подливат непрекъснато вода.Същото е и с ПСА,но те не успяха да се спасят.Тепърва ще берем горчивите плодове на немската политика и псевдоикономика,която се крепи на това да мачкат и използват другите.Браво на Фиат,че показват как се правят нещата и на Рено/Нисан,че показаха на ВАГ,че са едно голямо нищо чрез Дачия.
  • #8
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Batko ( преди 10 години )
    И какво и е на Алфа в последно време излезна 4C която си е чиста порода Алфа Ромео. Ще ме извинявате ама в АутоБилд най нагло я сравниха с Кайман С който е с 30% по скъп и пак не можеше да докара ускорение като нея. Ама видиш ли бил като яхта луксозен, представи си колко е важно за една спортна кола, само дето е и тежък като катедрала!!! И накрая написаха "ама да не гледаме разликата в цената" е мерси.
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Дебелия ( преди 10 години )
    МарКионе, не Марчионе.
  • #6
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 10 години )
    И така и не разбраха нашите мили сънародници, че нещо в Европа маркетинга им куца на Фиат. Аз също мисля, че е заради агресивната политика на немските фирми. Иначе навсякъде другаде + Fiat Industrial нещата си вървят много добре.