IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Гръцките власти разследват Mercedes и BMW

Причината за разследванията са предполагаеми злоупотреби с ниски цени за местните дилъри

Гръцките власти разследват Mercedes и BMW

Гръцките власти разследват Mercedes и BMW
Снимка: Ройтерс

Гръцките власти разследват заради възможни данъчни измама германски производители на автомобили. Според говорител на гръцките власти за борба с икономическата престъпност най-малко две германски компании от бранша са продавали своите автомобили на изключително ниски цени на гръцките дилъри с цел да се избегне плащането на данъци.

Mercedes-Benz и BMW потвърдиха пред WSJ разследванията. Въпреки това, говорител на BMW отхвърли обвинението за нарушение: трансферните цени се основавали на международните данъчни стандарти и били в съответствие с правилата на ОИСР, както и с европейското право. Той отказа да даде по-обширен коментар, позовавайки се на продължаващия процес.

По подобен начин реагира и говорителка на Mercedes-Benz. „Ценовата политика за прехвърляне е в съответствие с международните стандарти и всички гръцки и германски данъчни изисквания са спазени". Компанията изцяло подкрепя разследванията на място, допълва тя.

Говорителка на Opel отказа да коментира директно разследването, но заявява, че цените за прехвърляне на коли на дружеството се основават на международните стандарти. Освен това те били в съответствие с разпоредбите на ОИСР и ЕС.

Според говорителя на гръцките власти нанесените на гръцкия бюджет щети възлизат на около 200 000 евро. Единствените, които са се възползвали от ниските цени, са самите производители, казва той.

По думите му се очаква до края на годината окончателният доклад да бъде изготвен и изпратен на Агенцията за борба с икономическата престъпност. Тя трябва след това да реши дали ще предприеме по-нататъшни стъпки срещу автомобилостроителите.

За разследването първоначално съобщи германското списание Der Spiegel. С ниските продажни цена на местните дилъри производителите на автомобили искаха да раздвижат пазара в Гърция. Те са искали да дадат на партньорите си по продажби пространство за маневриране и да предоставят повече отстъпки за своите клиенти. Логиката на индустрията: по-добре ниски приходи, отколкото никакви.

Гръцкият автомобилен пазар почти напълно се срина заради финансовата криза през последните години. Според данни на Европейската асоциация на производителите месечно през 2013 г. в измъчваната от дълговата и икономическата криза страна са се продавали по само около 5000 нови коли. Преди пет години на годишна база се продаваха по около 300 000 нови автомобила.

Още икономически новини за автомобили четете в Automedia.bg

0 от 500
  • #16
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Германеца ( преди 11 години )
    До гърчето, ами айде излизайте от еврото, да ви видя. Нали се сещаш, че върнете ли драхмата автоматично отивате на стандарта на България? Това нали ти е ясно? Безплатния обяд за гърците приключи, сега трябва да си плащате сметката... а тя е голяма ще я плащат и внуците ти....
  • #15
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Германеца ( преди 11 години )
    Експерта да си пие хапчетата, Германия ни затворила заводите - голям смях! Защото сме им били конк.уренти - хаха я кажи в коя точно област сме конку.ренти на Германия бе? Иначе българина е цар на конспиративните теории, все някой му е виновен за нещо, винаги вината е в някой друг, а не в него самия. Да далече ще стигнете другари и другарки с този начин на мислене...
  • #14
    0 rate up comment 9 rate down comment
    нежелан гост ( преди 11 години )
    добре натискайте само отрицателни за да се покажете какви сте. Вие и на себе си слагате само отрицателни. Комплексите и злобите граници нямат.
  • #13
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Гост ( преди 11 години )
    Аз съм грък и много се дразня когато някой пише -гърчулята- византийци и.т.к. как да наричем българите.Помощите който се дават на Гърция си ги взимат обратно веднага за изплащане на дълговете. Те ги дават за да си ги вземат. Когато Гърция обяви че ще се върне към драхмата да се от дели от ЕС скочиха всички да помагат. И помнете че България винаги е била вързана към някого. Защо е тази омраза. Хората са обикновени не са виновни за грешките на управляващите до някъде.
  • #12
    10 rate up comment 2 rate down comment
    до: //// ( преди 11 години )
    Този, който получава подкупа и този, който му го дава са еднакво виновни. Така е във всички цивилизовани държави. Вината е 1/1. Да обаче в нашата стара и прогнила Европа, виновните сме само ние. Някой да е чул да накажат или да направят нещо срещу тези, които дават подкупи. Не, нали! Ние сме прекалено малки и слаби да се противопоставим срещу тези практики. Нали влезнахме в ЕС, за да престанат, но май работата е друга, а тя е, за да закрият държавата и да сме задният двор на Европа...
  • #11
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ето ви и докладите за корупцияата в Германия от 2001 г.насам за всяка година:http://resources.transparency.bg/Materials.html?cat=119Това е една от най-корумпираните държави с подмолни политики и далавери.Всичко се прави много законспирирано и много бързо се покрива,ако се разчуе.Държат парите,медиите и голяма част от финансите в Европа.Извиват ръце и си правят каквото искат.Всички вериги магазини,като пипалата на октопод задушават държавите в Европа и ги правят зависими към Германия.
  • #10
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Де да беше само за автоиндустрията с мед да ги намажеш.Почти всяко нещо е така.Стоките им са произведени къде ли не,но пишат произведено в Германия и лъжат клиентите.Само за пример ще дам Хидравлика Казанлък.Преди години работех в него.Произвеждахме хидравлични помпи за БОШ и Сименс.Директора на завода получи милиони евро,за да си затвори очите и на помпите да не пише къде са произведени,а да сложат табела Made in Germany.Германците ги продаваха на трети страни с цена 10 пъти по-висока.
  • #9
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Нищо ново - злоупотребите и корупцията са ежедневие за немската автоиндустрия, това го знаят и малките деца.
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 11 години )
    експерт като цяло е прав. Но не е проблема в ЕС,а в нашите управляващи. Защо другите бивши соц.страни имат производство,а смао ние нямаме. Полша е един от най-големите произвдители в земеделието и живодновъдството днес,а къде беше преди 20г.? Така че,май стигаме пак до управляващите....
  • #7
    15 rate up comment 5 rate down comment
    експерт ( преди 11 години )
    За селското стопанство и животновъдството стана пак така.Изнасяхме в цял свят животни,храни и селскостопански изделия,но ни наложиха норми и квоти,които обесмислиха почти всичко.За това сега внасяме.Нали се сещаш.В момента тече процедура по ликвидацията на производството на маслодайна роза и лавандула.При розата сме най-голям производител в света,а за лавандулата сме в Европа.Ха познай кой ни натиска да ги ликвидираме тези отрасли!