Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!

След двудневен тест на номинираните автомобили, състоял се в четвъртък и петък миналата седмица, журито на конкурса "Кола на годината в България" 2014 определи финалистите в тазгодишната надпревара. Те са разделени в три категории - лек автомобил, ван и 4х4.
В основата категория - лек автомобил, за престижното отличие ще се съревновават пет нови модела - Mazda6, Skoda Octavia, Peugeot 308, BMW Серия 4 и Opel ADAM. При вановете се запазват трите предложения - Dacia Dokker, Citroen C4 Picasso / Grand C4 Picasso и Fiat 500, а при проходимите автомобили - категория 4х4, във финалната част остават Opel Mokka, Range Rover Sport, Ford Kuga, BMW X5 и Suzuki SX4 S-Cross.

Масовият тест на номинираните автомобили се състоя в околностите на гр. Луковит. 40-те журналисти, членове на Пресавто клуб „България“, сред които е и екипът на Automeida.bg, изпитаха възможностите на 4х4 автомобилите на специален полигон, а основното трасе за останалите автомобили бе изцяло новият участък между Луковит и Червен Бряг.
На 12 декември по време на бляскава церемония с червен килим в столичния хотел Шератон, в присъствието на целия автомобилен елит, представители на финансови институции и медии, ще станат известни и самите победители.
Припомняме, че през миналата година титлите грабнаха BMW серия 3, Hyundai Santa Fe, Opel Аmpera и Ford B-MAX.
Снимки: агенция lap


7