IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda работи по наследник на RX-8

Моделът ще бъде спортен хибрид с удължен пробег

Mazda работи по наследник на RX-8

Mazda работи по наследник на RX-8
Mazda RX-8 R3. Снимка: Mazda

Наскоро от Mazda отрекоха слуховете, че подготвят нов ротационен двигател. Но публикувана днес информация в изданието What Car посочва, че японската марка вече работи по нов RX-8, който ще разполага с именно такъв мотор.

От съобщението на What Car става ясно, че наследникът на RX-8 ще получи хибридно plug-in задвижване. То ще се състои от електрически двигател и батерии, които могат да се зареждат в електрическата мрежа. По-любопитното е, че в системата ще участва и ротационен двигател, който ще играе ролята на генератор на електрически ток.

Посочва се също така, че следващият RX-8 ще се превърне във флагман на Mazda. Той ще представлява спортен автомобил със задно задвижване и драматичен дизайн. От What Car го определят като конкурент от Япония на BMW i8.

Разработката на новия RX-8 е вече стартирала, сочи информацията, което означава, че можем да го очакваме на пазара през следващите 3-4 години.

Тагове: mazda rx-8
0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Те стария модел дето не беше хибрид не му направиха свестен двигател пък сега къде скочиха.неадекватници са от мазда..
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    но в този смисъл може да се окаже, че газ-турбинен двигател е още по подходящ от ванкел. ягуар направиха такъв прототип. и мазда може да се окажат в грешка.
  • #14
    10 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    ванкел мотора е доста подходящ за плуг-ин хибрид. т.е. като рейндж екстендер. защото е компактен и лек. това , че има 20-30% по висок разход не е проблем ако рядко се ползва. има достатъчно много хора, за които 200км побег на батерии е достатъчен за 95% от дните в годината - в останалите ще платят няколко $$$ повече за бензин.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    kolega, poslednoto ti izkazvane e dosta qsno i to4no! kefi!
  • #12
    19 rate up comment 4 rate down comment
    фолк с ваген ( преди 10 години )
    "Не разбирам защо мазда дълбаят там, където всички останали не виждат смисъл." - ето точно заради това не си инженер в Мазда лек. И в Мазда не разбират защо ваг правят помпа дюза и защо селяните си я купуват ама такъв е живота :)
  • #11
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не разбирам защо мазда дълбаят там, където всички останали не виждат смисъл. Колата е много красива, но не чувам добри отзиви за мотора.
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Александр Макаронски ( преди 10 години )
    Ротора трябва да се развива. Има един куп недостатъци като разход и не само на гориво но и масло, кратък живот, високи емисии и т.н. Но 50/50 разпределение и нисък център на тежеста, срамно малък обем, високи обороти и ниско тегло са в основата на спортния автомобил, а ерхикса ги притежава. Не е същото като 700 коня, 2 тона комби. Идеята е друга. Като на МХ-5. Да го развиват и да го направят надежден и с по-ниски емисии. Другото феновете си го казват.
  • #9
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Голфаджията се изказа за роторните двигатели хахахаха - пичага не стана ли време да взимаш тубата и да бягаш към товарна гара за ефтина нафта?!? Или вече си минал на олио от пържена цаца като един истински премиум драйвър?!?!?!*** обясни на Mad Mike Whiddett с 6-те ротора колко му е импотентен двигателя муахахахаха
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Башихташ Фенербахче ( преди 10 години )
    Тая колица си беше за 2.3 Турбо мотора на мазда от 3ката и задното предаване с лека каросерия щеше да е истинскън ФЪН, а те бутикови ротори дето хем се чупят хем са импотентни
  • #7
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Лютфи Грозданлъ ( преди 10 години )
    последното поколение се оказа пълен *** спрямо аналозите като цена, единствено готино е формата и готината малка врата за лесен достъп, иначе от към техника е пълен ШИТ