
Компактният Volkswagen Polo получи невероятните за подобен автомобил 367 к.с. Доработката е на компанията B&B и е базирана на шосейната версия на модела, носеща името R WRC.
Стандартно Polo R WRC, имащо славата на най-мощното Polo в историята на модела, разполага с 220 к.с. и 349 Нм. Тунерите от B&B обаче са успели да изцедят внушителните 367 к.с. и 510 Нм от 2.0-литровия турбо двигател на колата.
За постигането на почти двойната мощност специалистите са подложили агрегата на щателна доработка. Тя включва нова горивна помпа, нови всмукателна и изпускателна системи, нов интеркулер, ново турбо, нов охладител за двигателното масло, ново електронно управление на двигателя и др.
Всички тези промени позволяват на германския мъник да ускорява от място до 100 км/час за 5.2 секунди, което е с 1.2 сек. по-добър резултат от серийната модификация.
Разполагащият със задвижване към предните колела модел показва още по-добри резултати при доускорението. Така например за спринт от 0 до 200 км/час моделът на B&B изисква само 17.1 секунди, докато стандартното Polo R WRC се нуждае от 24.2 сек. Максималната скорост на доработената кола е 270 км/час (240 км/час при стандартния модел).
B&B са оптимизирали и пътното поведение на машината. Техният модел разполага с койловъри, специални стабилизатори, 4-бутални спирачни апарати на задните колела и 6-бутални на предните, олекотени джанти с размер 18 инча и спортни гуми с размер 225/35.
Цената на този пакет е 7950 евро, но тунерите предлагат и по-достъпни доработки. Така например за 1198 евро мощността скача до 280 к.с. и 420 Нм, а срещу 1498 евро двигателят може да бъде настроен да генерира 310 к.с. и 450 Нм. Има още един вариант - 326 к.с. и 475 Нм, който коства за 2995 евро. Цените включват единствено доработките по двигателя и неговата периферия.
Снимки: B&B