IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf е "Автомобил на годината в Япония"

За първи път в историята на конкурса победител става чуждестранен модел

VW Golf е

Volkswagen Golf е Автомобил на годината в Япония
VW Golf GTD. Снимка: Volkswagen

За първи път в 33-годишната история на конкурса "Автомобил на годината в Япония" (JCOTY) победител става чуждестранен модел. Това е Volkswagen Golf, който получи отличието по време на автомобилно изложение в Токио, съобщава The Japan News.

Германската кола е събрала най-много точки - 504, по време на гласуването, в което участват 60 японски автомобилни журналисти.

"Оценихме високо новата платформа на колата, споделят от журито. - Тя дава на Golf прецизно управление и отличен комфорт, които са водещи в класа. Не на последно място е и цената на модела, която също му помогна за крайния резултат".

На второ място в конкурса остана Honda Fit, която получи от журито 373 т., а на трето - Volvo V40 със 167 т.

Ето и пълната класация, в която половината от автомобилите са чуждестранни:

1. Volkswagen Golf – 504 т.
2. Honda Fit/Fit hybrid – 373 т.
3. Volvo V40 – 167 т.
4. Mercedes-Benz S-Class – 149 т.
5. Mitsubishi Outlander PHEV – 99 т.
6. Mazda Atenza (Mazda6) – 96 т.
7. Toyota Crown Royal/Athlete/Majesta – 59 т.
8. Fiat Panda – 27 т.
9. Subaru XV Hybrid – 18 т.
10. MINI Paceman – 8 т.

Любопитен факт е, че същото жури организира още един конкурс - Japan Import Car of the Year, в който участват автомобили, произведени извън Япония. Volkswagen Golf е печелил тази титла два пъти - през 2004 и през 2009 година.

Важно е да се отбележи, че преди 10-ина дни няколко японски издания съобщиха, че Honda Fit/Jazz е победител в конкурса. Информацията обаче се оказа невярна.

Ето и всички победители от създаването на конкурса:

1980/1981: Mazda Familia (323)
1981/1982: Toyota Soarer
1982/1983: Mazda Capella (626)
1983/1984: Honda Civic
1984/1985: Toyota MR2
1985/1986: Honda Accord
1986/1987: Nissan Pulsar
1987/1988: Mitsubishi Galant
1988/1989: Nissan Silvia SX
1989/1990: Toyota Celsior (Lexus LS)
1990/1991: Mitsubishi Galant
1991/1992: Honda Civic
1992/1993: Nissan March
1993/1994: Honda Accord
1994/1995: Mitsubishi FTO
1995/1996: Honda Civic
1996/1997: Mitsubishi Galant
1997/1998: Toyota Prius
1998/1999: Toyota Altezza (Lexus IS250)
1999/2000: Toyota Vitz (Yaris)
2000/2001: Honda Civic
2001/2002: Honda Fit (Jazz)
2002/2003: Honda Accord
2003/2004: Subaru Legacy
2004/2005: Honda Legend
2005/2006: Mazda MX-5
2006/2007: Lexus LS460
2007/2008: Honda Fit (Jazz)
2008/2009: Toyota iQ
2009/2010: Toyota Prius
2010/2011: Honda CR-Z
2011/2012: Nissan LEAF
2012-2013: Mazda CX-5
 

0 от 500
  • #76
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    "дали има хибрид на тоиота пожънал толкова интерес...риторично."А ти как мислиш? При положение че сигурно 80% от продадените някога хибриди са Приус? А от останалите 20 поне 15 са други модели на Тойота.
  • #75
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    "Япония има жестоки мита и акцизи за автомобилите внос - особено пък немските !"Ей, не се спряхте с тия фантазии бе ВАГончета празноглави! Япония има нула мита и такси за внос от ЕС. Точно обратното, ЕС има 10% вносно мито за Япония. В Япония немските коли са много по-евтини от японските, но въпреки това бизнеса не върви и това си е..
  • #74
    4 rate up comment 9 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    eto kade sa investirali oniq miliardi ot VAG ot drugata statiq...kupili sa si nagrada v japan...savsem malko asociativno mislene i se se6tame kva e rabotata!!!
  • #73
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    къде удари ВАГ,японско не никне.
  • #72
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    от: Дошо ( преди 50 минути )че са подкупили журито -ставаш банален с тия подкупи...
  • #71
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    Само два месеца след като представи продуктовата версия на хибридната суперкола i8, германската компания BMW получи достатъчно поръчки за нея, за да запълни производствените линии за година напред.-дали има хибрид на тоиота пожънал толкова интерес...риторично.
  • #70
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    въобще немската техника мачка.ваг са победители в всяко състезание-смачкаха тоиота на 24-те,полото спечели врц,фолксваген продава като луд ,и то не евтини грозни тоиоти а стилни коли с цена.пък бмв-то било разграбено ...като никоя японска досега.
  • #69
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    акционерите с ВАГонетки получиха оргазъм. За продажбите на тоя кошник обаче никой нищо не споменава...Японците ей сега си купиха допотопен дизел :)
  • #68
    5 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Явно на японците им е писнало от тяхното законодателство, изкарващо на преден план мини автомобилите и хибридите. Сега погледнах датата...наистина не е първи април. Голф, ниска цена, комфорт...сега всички ще се втурнат да предлагат само автомобили с регулиращи се амортисьори. Това за ниската цена не го разбрах, ама карай :)
  • #67
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Европееца ( преди 12 години )
    Абе ние в Европа от 2005-те се кланяме на Приуса, ама на, баба Меркел не ще да махне преференциите за дизела докато съвсем не ни изтрови.