IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf е "Автомобил на годината в Япония"

За първи път в историята на конкурса победител става чуждестранен модел

VW Golf е

Volkswagen Golf е Автомобил на годината в Япония
VW Golf GTD. Снимка: Volkswagen

За първи път в 33-годишната история на конкурса "Автомобил на годината в Япония" (JCOTY) победител става чуждестранен модел. Това е Volkswagen Golf, който получи отличието по време на автомобилно изложение в Токио, съобщава The Japan News.

Германската кола е събрала най-много точки - 504, по време на гласуването, в което участват 60 японски автомобилни журналисти.

"Оценихме високо новата платформа на колата, споделят от журито. - Тя дава на Golf прецизно управление и отличен комфорт, които са водещи в класа. Не на последно място е и цената на модела, която също му помогна за крайния резултат".

На второ място в конкурса остана Honda Fit, която получи от журито 373 т., а на трето - Volvo V40 със 167 т.

Ето и пълната класация, в която половината от автомобилите са чуждестранни:

1. Volkswagen Golf – 504 т.
2. Honda Fit/Fit hybrid – 373 т.
3. Volvo V40 – 167 т.
4. Mercedes-Benz S-Class – 149 т.
5. Mitsubishi Outlander PHEV – 99 т.
6. Mazda Atenza (Mazda6) – 96 т.
7. Toyota Crown Royal/Athlete/Majesta – 59 т.
8. Fiat Panda – 27 т.
9. Subaru XV Hybrid – 18 т.
10. MINI Paceman – 8 т.

Любопитен факт е, че същото жури организира още един конкурс - Japan Import Car of the Year, в който участват автомобили, произведени извън Япония. Volkswagen Golf е печелил тази титла два пъти - през 2004 и през 2009 година.

Важно е да се отбележи, че преди 10-ина дни няколко японски издания съобщиха, че Honda Fit/Jazz е победител в конкурса. Информацията обаче се оказа невярна.

Ето и всички победители от създаването на конкурса:

1980/1981: Mazda Familia (323)
1981/1982: Toyota Soarer
1982/1983: Mazda Capella (626)
1983/1984: Honda Civic
1984/1985: Toyota MR2
1985/1986: Honda Accord
1986/1987: Nissan Pulsar
1987/1988: Mitsubishi Galant
1988/1989: Nissan Silvia SX
1989/1990: Toyota Celsior (Lexus LS)
1990/1991: Mitsubishi Galant
1991/1992: Honda Civic
1992/1993: Nissan March
1993/1994: Honda Accord
1994/1995: Mitsubishi FTO
1995/1996: Honda Civic
1996/1997: Mitsubishi Galant
1997/1998: Toyota Prius
1998/1999: Toyota Altezza (Lexus IS250)
1999/2000: Toyota Vitz (Yaris)
2000/2001: Honda Civic
2001/2002: Honda Fit (Jazz)
2002/2003: Honda Accord
2003/2004: Subaru Legacy
2004/2005: Honda Legend
2005/2006: Mazda MX-5
2006/2007: Lexus LS460
2007/2008: Honda Fit (Jazz)
2008/2009: Toyota iQ
2009/2010: Toyota Prius
2010/2011: Honda CR-Z
2011/2012: Nissan LEAF
2012-2013: Mazda CX-5
 

0 от 500
  • #96
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    и чичо,ако беше по-внимателен ,аз не съм фен на голф.но е по-добър от всичко японско.а наи добър в тоя клас е фокус ,чичо.да те научим на нещо.
  • #95
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    демек чичо,бензинов мотор,дизел,хибрид-германци.предно-французи.напречен мотор-англичани.четри по четри-хамериканци-масово иначе -немци.къде чичо виждаш напредничавата японска мисъл.виж че работят старателно ,като друго немогат-вярно е.така че чичо,мисленето за европа-бачкането за азия.същото е и при почитателите на колите.нататък се сещаи...ако можеш.
  • #94
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    чимо не истерясваи,казвам ти кои какво е измислил.тоест схемата не е създадена от японци.какво общо има тук класа.важна е идеята ,нещо което умен человек като японски фен не схваща.щото всички фенове на японските коли все са самодоволни дървени глави.и това самодоволство им пречи да видят очевадното-японците не измислят нищо.щото какво-немогат.та сивик не е пръв в нищо.
  • #93
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    Герману, Герману... Civic е от 72-ра, Форд Фиеста е от 76-та. Въпрос с повишена трудност за празноглаво ВАГонче: Кое от двете е първото? Минито е друг, по-малък клас, пак не става за сравнение. Айде, цъкни 15 минуса да ти олекне и не се напрягай с мислене - това действие не е за тебе, само се излагаш.
  • #92
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    и голф класата е понятие широко разпространено малко по на запад от перник.макар че аз лично съм непоклатимо за фокус.
  • #91
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    първия сивик е от 72-ра.мини през 59-та.и разбери малки мои приятелю,японците подобряват ,не измислят освен може би половинчати щуротии като приус.еволюционери-да.революционери-нанаици.за революция си требе европеец.
  • #90
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    а ти си писал и тая щуротия.пък създаването на схемата преден напречен мотор и предно предаване е създадена в англия за мини.като антипод на костенурката.а първото предно с надлъжен мотор е на ситроен.всичко това преди хонда да я има.историята чичо е от преди хондо-тоиота. Алекс Исегонис-това е конструктора създал мини и схемата му.за което получава титла сър.чичо.
  • #89
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    чичо,флуидната динамика може да се интерпретира като при приус,или аи8.аз предпочитам второто.после ефективноста чичо не е оправдание за грозотията.и не бъдещето не е на приус дизаина-слава богу.може би на аи8.ако за тебе са подобни,мръдни до очния.а първия хечбек с предно е форд фиеста на лии якока.това до другия там незнаен професор...
  • #88
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Е то от *** преписвачи на *** кво може да се очаква..гоуфу е спечелил import car of the year, а победителя е Honda Jazz/Fit
  • #87
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    А Гоуф клас съществува само в Перник и околните села. Ако този клас трябва да носи име на модел, то това би бил Сивик, защото той е първият компктен хечебек с предно предаване и напречен двигател. Гоуф е просто негов техологичен клонинг.