IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz показа за какво иска 232 000 евро

S65 AMG е най-икономичен сред 12-цилиндровите модели

Mercedes-Benz показа за какво иска 232 000 евро

Още преди да дебютира Mercedes-Benz S65 AMG, неговият производител го нарече "лидер в сегмента по редица показатели". Той е не само най-мощният седан в класа си, но и най-икономичния от тези, които се задвижват от 12-цилиндрови мотори.
Mercedes-Benz показа за какво иска 232 000 евро
Моделът бе показан пред публика на изложението в Лос Анджелис, а от Mercedes разкриха още подробности за него. За машината вече се знае, че за разлика от по-слабата версия S63 AMG разчита не на 8-цилиндров, а на 12-цилиндров мотор, който е оборудван с 2 турбини. При обем 6.0 литра той развива 630 к.с. и 1000 Нм въртящ момент.

Въпреки впечатляващата си мощност агрегатът отговаря на стандарта Euro6, който ще бъде въведен през 2015 г. Отново според обявеното от компанията-производител, двигателят не е и много "лаком" - харчи 11.9 л/100 км, което също е най-добро постижение сред конкурентите в класа.

За намаляване на разхода роля играе и новата скоростна кутия. Mercedes-Benz S65 AMG е получил 7-степенен автомат AMG SpeedShift Plus 7G-Tronic. Той разполага с 3 режима на работа - икономичен (със система старт/стоп), спортен и ръчен. Комбинацията двигател-автоматична трансмисия позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.

В списъка със стандартно оборудване на Mercedes-Benz S65 AMG влиза иновативното окачване Magic Body Control, което при стандартната S-Class се предлага като опция. С помощта на специални датчици електрониката сканира покритието на пътя пред автомобила и в резултат на получените данни окачването автоматично се приспособява към ситуацията. Освен това водачът може да избере "комфортен" или "спортен" режим.
Mercedes-Benz показа за какво иска 232 000 евро
За първи път S65 AMG се предлага само с ковани джанти, които са с 4 различни вида дизайн. В стандартното оборудване те са 20-цолови с гуми с размер 255/40 отпред и 285/35 отзад. Като опция се предлагат карбон-керамични дискове с диаметър 420 мм, които са с 20 % по-леки от стандартните.

Сред електронните асистенти, на които разчита Mercedes-Benz S65 AMG, влиза и система за устойчивост при завиване. При нея електрониката оценява ситуацията и може сама да спира задното вътрешно колело, което намалява евентуалното недозавиване.

Продажбите на модела стартират през март догодина. Цените в Европа започват от 232 000 евро.

Снимки: Mercedes-Benz
 

0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 20 rate down comment
    Глупости ( преди 12 години )
    Живея в чужбина от 11г. всяка година идвам по два пъти в Бг. за 40дни.За да се прибера минавам през 6 държави + държавата в която живея 7 .Мога да твърдя че горивата в Бг. са напълно нормални. На всичкото от горе ВИНАГИ моят автомобил е давал рекордно ниски разходи именно в България , които и до ден днешен не съм постигал никъде в Европа.Достатъчно е просто да спазваш ограниченията 50 / 90 / 120 км/ч.
  • #6
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Аз ако дам половин милион за кола, последното от което ще се интересувам е колко гори. Те не го правят икономичен заради клиентите, а заради европейските изисквания и законови норми които им се налагат от разни евро-педро-нещастници.
  • #5
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Учтивият Лос ( преди 12 години )
    Ако тестваха автомобилите с качествените български горива, то нямаше да могат и евро 2 да покрият. Иначе машината е невероятна!
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    страхотен е ( преди 12 години )
    както направили едно изследване когато се представи по нисък разход на колата продадените коли се увеличили а разходът си бил същият
  • #3
    33 rate up comment 5 rate down comment
    Mercedes-Benz ( преди 12 години )
    на цилиндрите при V12, а след 2000-та го има и при V8. На практика ако не го мачкаш си работи на 6 или 8 цилиндъра през по голямата част градско. Отделно двигателя има въртящ момент в излишък и си работи на 1500-2000 оборота при плавно каране, а в града на софийски трафик по обяд със Старт/Стоп системата даде 17л.-19л. А98 и това е със стария 5 скоростен автомат. С новия ще има осезаема разлика предполагам. На магистрала със 140-160 плавно ускорение и климатик 12л., така че не прибързвайте ;)
  • #2
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Mercedes-Benz ( преди 12 години )
    Приятелю с риск да събера много минуси понеже знам че тоя сайт е пълен с 90% хейтъри, които седят по цял ден и пишат глупости искам да кажа че съм карал предишното поколение S65 AMG W221, което на практика е със същия двигател и наистина разхода НЕ Е фрапантен. Разбира се това означава да караш разумно не като пенсионер, а както караш твоят автомобил без агресивно мачкане на *** и газ спирачка като повечето мутреещи ***.Относно двигателя Мерцедес още от 1995-та година края има деактивация
  • #1
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    За всичко съм съгласен, колата е уникална и за мен в момента е най-доброто в този сегмент. Но едно нещо не мога да повярвам.12 цилиндров двигател с обем 6 литра да има среден разход 11л. е повече от абсурдно. Това ако гълта "само" 30 литра градско пак ще си е постижение. Ама 11л. среден разход е невъзможно. Излиза че харчи нещо от рода 13градско 8 ивънградско.