IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Китай „немски“ е синоним на лукс

В битката за клиенти обаче се включват и нови, по-малки производители

В Китай „немски“ е синоним на лукс

В Китай „немски“ е синоним на лукс
BMW M3 на изложението в Шанхай през 2013 година. Снимка: Ройтерс

За китайските купувачи на автомобили синоним на лукса е „немски“. Audi, BMW и дъщерната на Daimler марка Mercedes Benz събират заедно повече от 70 на сто от оценявания на 40 милиарда долара пазар за скъпи автомобили в азиатската страна.

Сега обаче цяла плеяда от по-малки производители на луксозни автомобили взима Китай на прицела си. През миналата година Cadillac на американския концерн General Motors, Jaguar Land Rover на индийския концерн Tata Motors и междувременно преминалият в китайски ръце Volvo обявиха плановете си за изграждане на фабрики в Китай. Те искат да инвестират милиарди долари в страната. Така от 2015 г. натам на пазара ще се появят най-малко половин милион повече луксозни автомобили, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Клиентите са хора като Андрю Джън. 31-годишният продавач на електронни части от Шанхай кара от две години BMW X1 и обмисля дали да не премине към нов автомобил. На него му харесват превозни средства като Mercedes-Benz GLK 300. Но не би отказал и Range Rover от Jaguar Land Rover.

„Харесва ми пространството вътре, то е огромно", каза Джън. Понякога негов приятел му заема своя Range Rover и „когато го карам, се чувствам много добре".

Битката за клиенти се подклажда от автошоуто в Гуанджоу, което откри врати днес. Там посетителите могат да видят луксозни модели като Range Rover LWB и Range Rover Evoque 2014. Шведската Volvo Car представя своя S60L, а Toyota Motor прави световна премиера на хибрида CT 200h. GM представя Cadillac ATS, а дъщерното дружество на Nissan Motor – Infiniti, ще покаже седана Q50.

Анализаторите изчисляват китайския пазар на луксозни автомобили през 2013 г. на около 1,4 милиона единици. До 2020 г. Китай би могъл да надмине САЩ в продажбите, когато се очаква по три милиона скъпи коли на година да намират нов купувач срещу 2,3 милиона в Съединените щати.

Въпреки че сред китайците германските луксозни марки са много популярни, лоялност към марката тук почти не съществува. Така дебютиращите ще имат добра възможност за наваксване. А някои клиенти купуват втора или дори трета кола.

Да се направи обаче прогноза за пазара не може да бъде лесно. Китай се превърна във важен пазар за германските луксозни производители. При BMW, дъщерната компания на Volkswagen - Audi, и Mercedes - Benz поне 15 на сто от продажбите се дължат на Китай. И трите концерна възнамеряват значително да разширят производствения си капацитет и пазарния си дял в страната.

Audi например бързо започна да обслужва пазара за малки луксозни автомобили. Компанията предлага в Китай Q3, а отскоро добавя и A3.

Клаус Паур, ръководител на отдел Automotive в изследователската компания Ipsos, твърди, че германските производители убеждават китайските клиенти преди всичко с високи технологии, комфорт и дизайн. Новите участници на пазара ще трябва да предлагат превозни средства със сходни характеристики. В допълнение те ще трябва бързо да наложат своите марки.

Проблематично за новодошлите ще бъде преди всичко спечелването на „много традиционни клиенти“, казва Марко Геритс, партньор в консултантската група Boston. Ако те предпочетат да купят по-добра кола, трите германски марки обикновено са първият избор. Рядко се избират коли от по-малките доставчици.

Nissan Infiniti е представен в Китай от около шест години. Отговарящият за страната директор Даниел Кирхърт вижда големи възможности за утвърждаване на марката на местно ниво. За разлика от развитите пазари, тук изискванията на клиентите за луксозни автомобили все още не са твърдо определени, казва той. Така изграждането и налагането на марката Infiniti е най-важната цел за концерна в следващите три до пет години, пояснява той.

Още новини за автомобилните производители вижте в материала на Bloomberg в Investor.bg

0 от 500
  • #9
    17 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хаха статията е малумно написана. Къде видяхте такова проучване? НЯма такова кво се радвате, че 20 годишните ви немски талиги са "лукс"? Слагате каруцата пред коня ей. А какви статии пишат комплексарите от Аутокомедията е друг въпрос. Причината в китай да продават добре немските производители е конфликтът между Китай и Япония,а не качеството им хаха. В същото време им намират асфалт и дефекти по немските талиги и какво? ЛУКС В СЕРВИЗА ? Готини дивани имат там ли какво хахаха смях!!
  • #8
    13 rate up comment 17 rate down comment
    fan ( преди 10 години )
    В щатите също не харесват Европа, но немското пак е синоним на лукс.
  • #7
    20 rate up comment 9 rate down comment
    проста истина ( преди 10 години )
    хубаво е но чак пък лукс....Истината е ,че МРАЗЯТ ЯПОНИЯ
  • #6
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Alfist ( преди 10 години )
    Да, в Китай е кати при нас в зората на демокрацията, но в друго измерение ... Но съм съгласен с коментара по-долу, не всичко немско е лукс и оправдава парите си.Ясно е, че БМВ, Ауди и Мерцедес са синоними на лукс и то по цял свят. Коментарите са излишни!
  • #5
    22 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    А в Европа немски вече е синоним на китайски т.е. безподобно менте за балъци.
  • #4
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Китайците тънат в смог и прах, а в същото време считат немските дизели които още повече допринасят за това за "високотехнологични" и луксозни. Кога ли ще им дойде акъла? Май при комунизма това няма да стане.
  • #3
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хахахахахах,това е това само в болните мозъци на подкупните некадърни журналистчета от ***.Такава новина просто няма.
  • #2
    16 rate up comment 6 rate down comment
    чичо Ханс ( преди 10 години )
    Щом имат пари - да дават. Така или иначе всичко върви натам - производството, потреблението, народонаселението. Скоро май май другите пазари ще са съвсем незначителни. Колкото повече, толкова повече, казал мечо Mух и светнаха дръпнатите му очички :) А чичо Ханс тихо плачеше в ъгъла, останал без работа ...
  • #1
    26 rate up comment 19 rate down comment
    Ех,Дошовчета! ( преди 10 години )
    "В Китай немски е синоним на лукс"И не само там,би добавил убедено Мечо Пух.