IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Китай „немски“ е синоним на лукс

В битката за клиенти обаче се включват и нови, по-малки производители

В Китай „немски“ е синоним на лукс

В Китай „немски“ е синоним на лукс
BMW M3 на изложението в Шанхай през 2013 година. Снимка: Ройтерс

За китайските купувачи на автомобили синоним на лукса е „немски“. Audi, BMW и дъщерната на Daimler марка Mercedes Benz събират заедно повече от 70 на сто от оценявания на 40 милиарда долара пазар за скъпи автомобили в азиатската страна.

Сега обаче цяла плеяда от по-малки производители на луксозни автомобили взима Китай на прицела си. През миналата година Cadillac на американския концерн General Motors, Jaguar Land Rover на индийския концерн Tata Motors и междувременно преминалият в китайски ръце Volvo обявиха плановете си за изграждане на фабрики в Китай. Те искат да инвестират милиарди долари в страната. Така от 2015 г. натам на пазара ще се появят най-малко половин милион повече луксозни автомобили, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Клиентите са хора като Андрю Джън. 31-годишният продавач на електронни части от Шанхай кара от две години BMW X1 и обмисля дали да не премине към нов автомобил. На него му харесват превозни средства като Mercedes-Benz GLK 300. Но не би отказал и Range Rover от Jaguar Land Rover.

„Харесва ми пространството вътре, то е огромно", каза Джън. Понякога негов приятел му заема своя Range Rover и „когато го карам, се чувствам много добре".

Битката за клиенти се подклажда от автошоуто в Гуанджоу, което откри врати днес. Там посетителите могат да видят луксозни модели като Range Rover LWB и Range Rover Evoque 2014. Шведската Volvo Car представя своя S60L, а Toyota Motor прави световна премиера на хибрида CT 200h. GM представя Cadillac ATS, а дъщерното дружество на Nissan Motor – Infiniti, ще покаже седана Q50.

Анализаторите изчисляват китайския пазар на луксозни автомобили през 2013 г. на около 1,4 милиона единици. До 2020 г. Китай би могъл да надмине САЩ в продажбите, когато се очаква по три милиона скъпи коли на година да намират нов купувач срещу 2,3 милиона в Съединените щати.

Въпреки че сред китайците германските луксозни марки са много популярни, лоялност към марката тук почти не съществува. Така дебютиращите ще имат добра възможност за наваксване. А някои клиенти купуват втора или дори трета кола.

Да се направи обаче прогноза за пазара не може да бъде лесно. Китай се превърна във важен пазар за германските луксозни производители. При BMW, дъщерната компания на Volkswagen - Audi, и Mercedes - Benz поне 15 на сто от продажбите се дължат на Китай. И трите концерна възнамеряват значително да разширят производствения си капацитет и пазарния си дял в страната.

Audi например бързо започна да обслужва пазара за малки луксозни автомобили. Компанията предлага в Китай Q3, а отскоро добавя и A3.

Клаус Паур, ръководител на отдел Automotive в изследователската компания Ipsos, твърди, че германските производители убеждават китайските клиенти преди всичко с високи технологии, комфорт и дизайн. Новите участници на пазара ще трябва да предлагат превозни средства със сходни характеристики. В допълнение те ще трябва бързо да наложат своите марки.

Проблематично за новодошлите ще бъде преди всичко спечелването на „много традиционни клиенти“, казва Марко Геритс, партньор в консултантската група Boston. Ако те предпочетат да купят по-добра кола, трите германски марки обикновено са първият избор. Рядко се избират коли от по-малките доставчици.

Nissan Infiniti е представен в Китай от около шест години. Отговарящият за страната директор Даниел Кирхърт вижда големи възможности за утвърждаване на марката на местно ниво. За разлика от развитите пазари, тук изискванията на клиентите за луксозни автомобили все още не са твърдо определени, казва той. Така изграждането и налагането на марката Infiniti е най-важната цел за концерна в следващите три до пет години, пояснява той.

Още новини за автомобилните производители вижте в материала на Bloomberg в Investor.bg

0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Онзи ( преди 10 години )
    а в България синоним на селяния лично наблюдение
  • #18
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    в целия свят германската кола и германското качество са признак на лукс и класа!Друго няма!
  • #17
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Чиче (дошо-галошо), ти сравни Яйце с домат. А класата е в класа на поло, CT200h е в голф клас. Да не говорим всеки е чувал за мерцедес, не толкова за лексус... да не кажа че даже и половината от населението на земята не знае що е то лексус, но 80% знаят кой е еталона за лукс и престиж при автомобилите.. вече ставаш смешен доше..
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    !?!?!? ( преди 10 години )
    На тоя Андрю Джън , като му е тясно в Х1 защо го е взел?!?!?!?Да си купи Х5 ама няма да стига ***...
  • #15
    14 rate up comment 12 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Деде, Мерцедес бият Лексус с по-ниски цени, по-ниски технологии и по-ниско качество. Трябва да си сериозно умствено обременен за да си мислиш че това е повод за гордост.
  • #14
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Дядката ( преди 10 години )
    Както и да го въртиш мерцедес се гаври с лексус на негов терен.Само това може да откаже всеки умен човек от покупка на лексус.А ако помислиш че ги бие и в Европа,Китай,Русия и Америка и ти става ясно за какво иде реч....само *** не би проумял.Явно тук има много....
  • #13
    14 rate up comment 11 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    В Япония Мерцедес е ширпотребен премиум, докато Лексус е истински премиум. А-клас струва от 2840000 йени, CT200h - от 4330000. И въпреки това Мерцедес едвам изпреватват Лексус за някой и друг месец.
  • #12
    7 rate up comment 7 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Nissan Infiniti е представен в Китай от около шест години.....И КО ОТ ТОВА , ХОРАТА ИМАТ ВКУС И КЛАСА...
  • #11
    11 rate up comment 16 rate down comment
    doc ( преди 10 години )
    Напълно нормално е, само разни *** като дошо никога няма да проумеят че немското е за баровци а японското за бедняци. Не говорим за пари, а за класа. Класата или я имаш или я нямаш, ако ще и милиардер да си..
  • #10
    15 rate up comment 19 rate down comment
    Прости сте !!! ( преди 10 години )
    Я тогава обяснете защо Мерцедес е най-продаваната луксозна кола в Япония...Защо ги бие на техния пазар ?