IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyndai разработва бензинов мотор с дизелова технология

Агрегатът с мощност от 180 к.с. ще бъде без свещи за запалване

Hyndai разработва бензинов мотор с дизелова технология

Компанията Hyundai започна разработка на 1.8-литров бензинов двигател GDCI (Gasoline Direct Injection Compression), в който се използват технологии, заимствани от дизеловите мотори. Това съобщава изданието Autonews.
Hyndai разработва бензинов мотор с дизелова технология
Настоящият 1.8 GDI мотор на Hyundai


Агрегатът се разработва от американския технически център на Hyundai съвместно с фирмата Delphi и учени от Университета на Уисконсин. В двигателя се използва технология за директно впръскване на горивото с турбина и механичен компресор. При изпитания на стенд прототипът, развиващ мощност от 180 к.с., е показал компресия 14.8:1. Моторът няма запалителни свещи, като горивото се възпламенява от налягането, както при дизеловите агрегати.

Бензиновият двигател се развърта до 5000 об/мин., подобно на дизелов мотор. Очаква се той да бъде с около 25 % по-икономичен от традиционните агрегати. От Hyundai обявяха, че планират да започнат тестове на двигателя в автомобил догодина. Ако те са успешни, първият модел с новия мотор ще бъде Sonata.

Снимка: Hyundai

0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    VANKO ( преди 10 години )
    Дали ще се загуби тихата работа на бензина и щте трака като дизел???
  • #12
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Das Auto ( преди 10 години )
    Дано наистина е икономичен колкото дизел, защото и Форд хвалеха техния EcoBoost, но на тестовете се оказа, че Фокуса с такъв двигател все пак харчи в най-добрия случай с 1 на 100 повече от дизелите в този клас. Но пък и техния двигател е доста по-назад технологично от този на корейците.
  • #11
    21 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Не е точно така. Двигателят не се разработва сега, а е вече готов и го тестват в реални условия.http://***.hyundai-blog.com/hyundai-developing-twin-charged-1-8l-gdci-gas-engineРазликата с другите производители е, че Хюндай не пуска нищо на пазара преди да са сигурни на 150%, че е надеждно. Това им е отличителна черта. VW са на обратния полюс. От 4 години имат DSG и до момента четем, че и оправят недостатъците.
  • #10
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Приказките че немците били изобретили всичко са пълен въздух под налягане и пропагандни балони. Не че нямат голям принос, но чак пък всичко... Просто първи са започнали да си крадат изобретенията и съответно да си ги защитават с патенти.
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да, Ото е копирал идеята за ДВГ от Алфонс Бо де Роша. Този факт е използван от Готлиб Даймлер за да не уважи патента на Ото и да си разработи малък ДВГ без да плаща за това.
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Германският самоук инженер Николаус Отто изобрети първият и практичен работещ двигател - алтернатива на парната машина. В историята на автомобила съществува и по-стар патент от неговия - на френския инженер Алфонс Бо де Роша, но и тук, както в случая с изобретяването на автомобила, историята признава за родоначалник този, който успее да създаде работещ модел, като историята да не завърши до тук, а да продължи с реално и продължително производство.
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до Учтивия лос ( преди 10 години )
    По твоята логика и Митсубиши са взаимствали от Ото, защото GDI без запалване от свещи е доста по-различно от обикновен GDI.
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Учтивият Лос ( преди 10 години )
    Нека да оставим *** и длетото и да се пренесем в съвременният свят - в края на 90те, мицубиши правят технологията GDI приложима за широката публика. Разработвали... Те японците са го разработили преди 15 години още, а останалите (както и хюндай в момента) могат да взаимстват. Ама то вече не се казва "взаимствам". Вече се казва "разработвам".
  • #5
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Идеята е доста по-стара от DiesOtto на Мерцедес. Досега не е реализирана серийно поради сериозни термодинамични проблеми, които вярвам могат да се решат с един куп електроника. Все пак браво на далечния изток, който не измисля, но смело реализира идеи.
  • #4
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Важното е да успят да го вкарат в масово производство. Иначе ако подобни разработки ще прашасват в архивите полза няма.