IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyndai разработва бензинов мотор с дизелова технология

Агрегатът с мощност от 180 к.с. ще бъде без свещи за запалване

Hyndai разработва бензинов мотор с дизелова технология

Компанията Hyundai започна разработка на 1.8-литров бензинов двигател GDCI (Gasoline Direct Injection Compression), в който се използват технологии, заимствани от дизеловите мотори. Това съобщава изданието Autonews.
Hyndai разработва бензинов мотор с дизелова технология
Настоящият 1.8 GDI мотор на Hyundai


Агрегатът се разработва от американския технически център на Hyundai съвместно с фирмата Delphi и учени от Университета на Уисконсин. В двигателя се използва технология за директно впръскване на горивото с турбина и механичен компресор. При изпитания на стенд прототипът, развиващ мощност от 180 к.с., е показал компресия 14.8:1. Моторът няма запалителни свещи, като горивото се възпламенява от налягането, както при дизеловите агрегати.

Бензиновият двигател се развърта до 5000 об/мин., подобно на дизелов мотор. Очаква се той да бъде с около 25 % по-икономичен от традиционните агрегати. От Hyundai обявяха, че планират да започнат тестове на двигателя в автомобил догодина. Ако те са успешни, първият модел с новия мотор ще бъде Sonata.

Снимка: Hyundai

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Социално слабите селяни не викат хюндай, защото са прости. Те викат Голф, Голф! Защото като продадат кравата и хоп, Голф 4 и вече са мега гъзари,.... в очите на лсепите.
  • #22
    13 rate up comment 5 rate down comment
    до бъчваря ( преди 10 години )
    Ами отвори сайта на мерцедес и посочи модел с такъв двигател. Обречена кауза, а! Левак!
  • #21
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до Roadrunner ( преди 10 години )
    Бензиновия SkyActiv-G на Мазда е амосферен, докато двигателя на Хюндай ще има турбина и механичен компресор и въпреки това пак ще е с по-висока степен на сгъстяване. Дизловия SkyActiv-D също е със степен 14:1.
  • #20
    1 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Както си и мислех, някой пак насрал швабите. Само дето те наистина са преди Хюндай в тоя случай.
  • #19
    3 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Да не видят нещо от Мерцедес. Това в случай, че някой смята Хюндай за пионер в тая област.
  • #18
    4 rate up comment 6 rate down comment
    груди ( преди 10 години )
    Това е напълно излишно. Ще прецакат една здрава технология и ще и прехвърлят болестите на дизела! Горивна помпа за подобен мотор ще е сущо толкова скъпа, колкото на дизела и ще прави същите гадни, скъпи проблеми. Айде няма нужда!
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мдааа, ето нещо по-добро от TSI и EcoBoost.
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Като не им харесват свещите, да праснат една бобина на Тесла в микро вариант. Винаги съм се чудил дали ако на мястото на свещта се сложи такава бобина какво ще се случи :)Това е само идея, не ме мислете за луд! Чувал съм, че най-големият проблем на икономията на бензинов мотор е запалването от свещта. Да слагат една такава бобина, да видим какво ще стане. Хората музикални инструменти направиха с нея, че един двигател ли ще им се опре!
  • #15
    11 rate up comment 5 rate down comment
    fan ( преди 10 години )
    Това, че няма свещи не може да го направи по икономичен. Високата степен на сгъстяване означава повече бой по коляно-мотовилковата група, което значи части от по здрави сплави, което значи по-високо тегло. Компресор и турбина+ висока степен на сгъстяване съзадават само грижи, библейска истина.
  • #14
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Времето ще покаже. Или отиди на гледачка.