IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW влага в експанзия и битка с конкуренцията

По-високите разходи за нови технологии са свили печалбата на компанията за третото тримесечие

BMW влага в експанзия и битка с конкуренцията

BMW влага в експанзия и битката с конкуренцията
Снимка: Ройтерс

Bayerische Motoren Werke AG (BMW) – най-големият производител на луксозни автмобили в света, отчете спад на печалбата през третото тримесечие заради по-високите разходи за експанзията на компанията, предаде Bloomberg.

Печалбата преди данъци и такси се е свила с 3,7% до 1,93 млрд. евро, а приходите са се понижили с минималните 0,4% до 18,8 млрд. евро, въпреки повишението на доставките от 11% до 481 657 автомобила, съобщи днес базираната в Мюнхен компания.

След обявяването на резултатите акциите на компанията поевтиняха с малко над 4 на сто на борсата във Франкфурт. От началото на годината обаче акциите са поскъпнали с 10 на сто, като пазарната оценка на автопроизводителя достига 51,6 млрд. евро.

BMW повиши разходите си по разработването на градския автомобил i3 и хибридът i8 във връзка с въвеждането на екологичния подбранд „i”. Компанията освен това се е съсредоточила върху екпсанзията в опит да запази преднината си пред Audi и Mercedes-Benz, които искат да надминат BMW по продажби до края на това десетилетие, отбелязва информационната агенция.

„Когато разходите около "i" започнат да намаляват, растежът отново ще се върне във фокуса“, коментира анализаторът от International Strategy and Investment Group Арнд Елингхърст.

BMW очаква печалбата преди данъци за 2013 г. да е подобна на миналогодишната – 7,82 млрд. евро. Печалбата преди данъци за първите 9 месеца на годината отчита понижение от 0,3% до 6,02 млрд. евро.

Автомобилното звено на BMW отчита печалба преди данъци и такси за третото тримесечие от 1,55 млрд. евро, като маржът е паднал до 9% спрямо 9,6% за същия период на миналата година. Компанията потвърди очакванията си, че маржът на печалбата за цялата година ще бъде в интервала 8-10%.

„Печалбата на BMW се развива позитивно, въпреки високото ниво на разходите за нови технологии и предизвикателната икономическа среда в Европа“, коментира главният изпълнителен директор Норберт Райтхофер.

Компанията ще представи общо 25 нови модела за периода 2013-2014 г., за да поддържа нивото си спрямо конкуренцията. От тях 10 са напълно нови и нямат предшественици.

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Явно си сериозно куха немска каска щом си мислиш че Тойота, най-големия производител с капитализация и бюджет за R&D по-големи от на цялата немска индустрия, не може да направи добър дизел. Просто това не е финансово обосновано за относително малък свиващ се пазар като европейския. Навремето когато излезе D-CAT и беше лидер по ниски емисии, немските тикви подвиха опашки от страх ЕС да не засили стандартите за емисии и развързаха кесиите да лобират против това.
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 10 години )
    Като са лилипути защо "великата ви тойота' не може да си направи качествен и евтин дизелов мотор а се спуква да купува от Бмв? А това ,че са най-големият производител на луксозни автомобили и продават повече от Лексус в Америка,Китай,и ЯПОНИЯ !!! може много да ти говори какво може Бмв.
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до: b.b. ( преди 10 години )
    БМВ пред Тойота са лилипути във всяко едно отношение. Все пак, ако имаш идея, какво баварците могат да дадат на Тойота е добре да го споменеш!
  • #2
    6 rate up comment 5 rate down comment
    b.b. ( преди 10 години )
    Съгласен съм, че автопроизводителите трябва да се съюзяват и помагат. Но твърдението ти, че Тойота е гръб на БМВ е голямо изхвърляне. Двете марки са достатъчно големи, за да са ПАРТНЬОРИ!
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ето защо са свързаха Тойота и БМВ. Тойота иска да стъпи по-сериозно на пазара в Европа, а БМВ си вдига акциите, защото зад гърба му е най-големият производител на автомобили в света. И двете компании са на далавера. Дано да създадат някой добър общ проект, че и клиентите им да разберат нещо от този съюз!