Снимка: Ройтерс
Bayerische Motoren Werke AG (BMW) – най-големият производител на луксозни автмобили в света, отчете спад на печалбата през третото тримесечие заради по-високите разходи за експанзията на компанията, предаде Bloomberg.
Печалбата преди данъци и такси се е свила с 3,7% до 1,93 млрд. евро, а приходите са се понижили с минималните 0,4% до 18,8 млрд. евро, въпреки повишението на доставките от 11% до 481 657 автомобила, съобщи днес базираната в Мюнхен компания.
След обявяването на резултатите акциите на компанията поевтиняха с малко над 4 на сто на борсата във Франкфурт. От началото на годината обаче акциите са поскъпнали с 10 на сто, като пазарната оценка на автопроизводителя достига 51,6 млрд. евро.
BMW повиши разходите си по разработването на градския автомобил i3 и хибридът i8 във връзка с въвеждането на екологичния подбранд „i”. Компанията освен това се е съсредоточила върху екпсанзията в опит да запази преднината си пред Audi и Mercedes-Benz, които искат да надминат BMW по продажби до края на това десетилетие, отбелязва информационната агенция.
„Когато разходите около "i" започнат да намаляват, растежът отново ще се върне във фокуса“, коментира анализаторът от International Strategy and Investment Group Арнд Елингхърст.
BMW очаква печалбата преди данъци за 2013 г. да е подобна на миналогодишната – 7,82 млрд. евро. Печалбата преди данъци за първите 9 месеца на годината отчита понижение от 0,3% до 6,02 млрд. евро.
Автомобилното звено на BMW отчита печалба преди данъци и такси за третото тримесечие от 1,55 млрд. евро, като маржът е паднал до 9% спрямо 9,6% за същия период на миналата година. Компанията потвърди очакванията си, че маржът на печалбата за цялата година ще бъде в интервала 8-10%.
„Печалбата на BMW се развива позитивно, въпреки високото ниво на разходите за нови технологии и предизвикателната икономическа среда в Европа“, коментира главният изпълнителен директор Норберт Райтхофер.
Компанията ще представи общо 25 нови модела за периода 2013-2014 г., за да поддържа нивото си спрямо конкуренцията. От тях 10 са напълно нови и нямат предшественици.
Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg