IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW влага в експанзия и битка с конкуренцията

По-високите разходи за нови технологии са свили печалбата на компанията за третото тримесечие

BMW влага в експанзия и битка с конкуренцията

BMW влага в експанзия и битката с конкуренцията
Снимка: Ройтерс

Bayerische Motoren Werke AG (BMW) – най-големият производител на луксозни автмобили в света, отчете спад на печалбата през третото тримесечие заради по-високите разходи за експанзията на компанията, предаде Bloomberg.

Печалбата преди данъци и такси се е свила с 3,7% до 1,93 млрд. евро, а приходите са се понижили с минималните 0,4% до 18,8 млрд. евро, въпреки повишението на доставките от 11% до 481 657 автомобила, съобщи днес базираната в Мюнхен компания.

След обявяването на резултатите акциите на компанията поевтиняха с малко над 4 на сто на борсата във Франкфурт. От началото на годината обаче акциите са поскъпнали с 10 на сто, като пазарната оценка на автопроизводителя достига 51,6 млрд. евро.

BMW повиши разходите си по разработването на градския автомобил i3 и хибридът i8 във връзка с въвеждането на екологичния подбранд „i”. Компанията освен това се е съсредоточила върху екпсанзията в опит да запази преднината си пред Audi и Mercedes-Benz, които искат да надминат BMW по продажби до края на това десетилетие, отбелязва информационната агенция.

„Когато разходите около "i" започнат да намаляват, растежът отново ще се върне във фокуса“, коментира анализаторът от International Strategy and Investment Group Арнд Елингхърст.

BMW очаква печалбата преди данъци за 2013 г. да е подобна на миналогодишната – 7,82 млрд. евро. Печалбата преди данъци за първите 9 месеца на годината отчита понижение от 0,3% до 6,02 млрд. евро.

Автомобилното звено на BMW отчита печалба преди данъци и такси за третото тримесечие от 1,55 млрд. евро, като маржът е паднал до 9% спрямо 9,6% за същия период на миналата година. Компанията потвърди очакванията си, че маржът на печалбата за цялата година ще бъде в интервала 8-10%.

„Печалбата на BMW се развива позитивно, въпреки високото ниво на разходите за нови технологии и предизвикателната икономическа среда в Европа“, коментира главният изпълнителен директор Норберт Райтхофер.

Компанията ще представи общо 25 нови модела за периода 2013-2014 г., за да поддържа нивото си спрямо конкуренцията. От тях 10 са напълно нови и нямат предшественици.

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 10 години )
    Виждам, че ги разбираш нещата. Явно си по-компетентен от тези, които организират наградите Двигател на годината. Що не отидеш да им преподадеш някой урок!? Да ги образоваш малко. Те горките к'во ли разбират от двигатели! А и на Тойота акъл малко трябва да налееш. Имат си по-хубав двигател, а са тръгнали да слагат по-смотания от БМВ! Така де, да им отвориш очите малко! ;)
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Тая стойност е виртуална, плод единствено на пропаганда, не на някакво технологично покритие.БМВ имат ли по-добър двигател от тоя на ЛФА? Отклик 0-9000 оборота за 0.6 секунди? Имат грънци. Не че са им лоши двигателите, но не могат да се мерят с това технологично съвършенство. Смисъла за Тойота в коопериране с БМВ е само намаляне на разходите.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 10 години )
    "какво баварците могат да дадат на Тойота"В една съседна статия си го пише - двигател. БМВ от доста време обират повечето награди на годината за двигатели. А на онзи, който се опитва да обижда БМВ като ги нарича лилипути ще кажа, че така всъщност обижда Тойота. Иначе как ще обясни, че един лилипут има стойност почти колкото "най-великата" марка коли!? http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/20674-touota-otnovo-e-nai-skypata-avtomobilna-marka/
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Да бе, тоя трактор на Фиат от 60-та сигурно е бил с ECU и соленоидни инжектори, с по 3 впръсквания на такт, а? Като гледаш толкова повърхностно на нещата, нищо чудно че не се са ти ясни.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Оня ( преди 10 години )
    Само че бъркаш нещо,нито денсо са първи нито бош,не са и японците.Първият двигател със подобна на комън реъл система тоест със директно впръскване е вграден на трактор още през 60-те.от Фиат. Иначе първата кола във света която започва да се призвежда серийно със комън реъл двигатели е Алфа 156 JTD през 97-***.година.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Hino Rising Ranger, лекотоварен камион за японския пазар, серийно произвждан от 1995. Системата е EDC-U2, разработена в DENSO CORPORATION, DIESEL INJECTION ENGINEERING DIV. NO. 1 (1-1 Showa-cho, Kariya-shi, Aichi 448-8661)
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Оня ( преди 10 години )
    И коя година и в коя кола я пуснаха серийно японците?
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Чисто европейско изобретение, ама на теория и при лабораторни условия. На практика изобретателните европейци изчакаха японците да я пуснат серийно, че да изкопират пиезо инжекторите и тогава успяха да я пуснат серийно, с две години закъснение. Каква ти е интерпретацията на тия факти, празнотиквений?
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    ИСТИНАТА ( преди 10 години )
    Комън рейл системата си е чисто европейско изобретение. А немците са едноличен лидер в луксозния клас, без значение от горивото.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    А, и да не забравим - комън рейл системата, както и всяко нейо следващо поколение са разработени от DENSO, част от Тойота, и в последствие клонирани от Bosch. А без комън рейл къде ли сега щяха да са великите технологични немски дизели?