Главният отговорник на проекта по разработката на новата Honda NSX - Тед Клаус, разкри пред британското издание Autocar какви са основните задачи пред него и пред екипа му.
"За Honda най-важното е бъдещата суперкола не да притежава впечатляващи характеристики на хартия, а да доставя истинско удоволствие от шофирането на собственика си", обясни Клаус. И допълни, че целта пред него и хората му е следваща NSX да бъде аналог на Ferrari 458, но на цената на Porsche 911.
Сериозна роля за това ще играят хибридните технологии, на които ще разчита автомобила. Освен към Ferrari и Porsche разработчиците на модела са се прицелили към още 3 суперколи - Nissan GT-R, Audi R8 и McLaren 12C.
Смяната на поколенията при NSX продължава вече с години. Първата генерация на купето бе спряно още през 2005 г., а следваща ще се появи през 2015 г. Японците показаха няколко прототипа, като последният концептуален модел (на снимката) бе изложен в САЩ тази година. Именно той трябва максимално да се приближи до бъдещия модел.
Клаус допълни, че в Япония и Великобритания новата NSX ще се продава под марката Honda, докато на останалите - като Acura. Той не разкри технически подробности за модела, но се знае, че последният концепт разчиташе на два електромотора за задвижване на предните колела, и на 3.5-литров V6 бензинов двигател за задните. Тази технология носи името Sport Hybrid SH-AWD.
Снимка: Honda