fallback

Ново начало за Opel

Adam доказва, че в Рюселсхайм знаят как се правят малки автомобили

Истината е, че позабравихме малките коли на Opel. Corsa вече е в пределна възраст, а да видиш Opel Agila си е цяло предизвикателство, да не говорим, че в България моделът вече не се предлага. Сега обаче на сцената излиза Adam, който с името си демонстрира желанието на Opel да поеме по нов път. Ново начало, което всички очакваме от години.
 
Adam е компактен градски модел, който може да побере трима по-фини пътници и един шофьор. С дизайна си колата ясно иска да покаже, че Fiat и MINI има за какво да се притесняват. Отпред Adam прилича на нещо средно между симпатичен крокодил и жаба, а задницата му е вертикална, просто за да ви е по-лесно паркирането. 
 
Opel се надява да изкуши младите клиенти с десетки възможности за персонализация. Ако сте от романтичните, можете да поръчате таван със светещи звезди или облаци на небесно син фон. Ако пък имате амбиции в майсторското градско шофиране, можете да вземете Адам с различен цвят на покрива и големи джанти със спортен дух. При всяко положение той ще се опита да ви угоди.
 
Купето на Opel Adam е толкова уютно, че ако се обърнете назад да паркирате, рискувате да ударите нос в задното стъкло. Багажникът е доста тесен, но дълбок, и може да побере два големи сака. Разбира се, с известно убеждаване от ваша страна. Задната седалка също става за товарене, в случай че предприемете епично пътуване до морето. Кой луд би тръгнал на дълъг път с Adam и повече от един човек компания?
На разположение са два двигателя: 1.2 със 70 к.с., както 1.4-литров с мощност 87 конски сили. Сравненията с MINI приключват до тук, но какво от това? С по-мощният от двата можете да поддържате магистралните ограничения без проблем, а в града просто нямате нужда от повече. Както вече стана ясно, да изкараш Adam извън града си е цяло кощунство. Проблемът е, че двигателите с малък работен обем се затрудняват при висока скорост, което се отразява негативно на разхода. В случая на Adam с пълен багажник, климатик, и темпомат на 140 км/ч, разходът е 8 на сто. Другият проблем в комбинацията малка кола/дълго пътешествие, е размерът на резервоара.
 
В какво е силен Adam. В това да те накара да забравиш, че воланът върти тежки и големи гуми. Маневрите се извършват с един пръст, окачването е комфортно за толкова малка кола, а 5-скоростната механична трансмисия превключва меко. Много го бива и да впечатлява. Ако интериорът можеше да се сравни с музика, този на Adam щеше да бъде смесица между актуална поп песен и диво техно. Всичко ти е под ръка, като при по-високите нива на оборудване имаш изключително интуитивен сензорен дисплей с нов интерфейс. Ей така, за да се чувстваш по-различен от останалите собственици на Opel. Все по-рядко се срещат дисплеи, които да не те изнервят и да вършат работата си с лекота. В Opel са се справили с този доста добре. Иначе, кабината е така проектирана, че да се хареса еднакво както на блондинката в мола, така и на студента, който не се разделя с лаптопа си. Общото между тях е желанието да бъдат модерни.
 
Adam е страхотен свеж и забавен автомобил, който иска да бъде само твой и ще се задърпа настрани, ако го дадеш на някой приятел за кръгче. Той обаче едва ли ще се превърне в ново начало за Opel, просто защото кръгът от потенциални клиенти в този сегмент е много малък. А може и пазарът да ни опровергае.Цените започват от около 21 000 лева.
Снимки: Opel
Тагове: opel adam
fallback
  • #57
    за светло бъдеще ( преди 10 години )
    Честит 16ти завод на VW в Китай! Немски премиум! Да пребъде!
  • #56
    Alfist ( преди 10 години )
    до всички итал критици, прочетете постовете на колегата "/////" поне малко да ограмотите автомобилната си култура!!! Тук коментирахме грозния Адам, а темата отиде в критика на италианското мавомобилостроене, защото аз казвам истината за Адам, а вие се дразните, че съм фен и карам Алфа, което няма връзка с Опел.Казах, че Адам никога няма да бъде адекватна конглокенция на Мини и Фиат 500!!!
  • #55
    Alfist ( преди 10 години )
    Какво значение има колко модела има една марка? Верно, че Алфа в даден производствен период никога не са изобилствали от модели. Алфа Ромео е екзотика дори, кола за индивидуалисти, кола с която да се открояваш от масата на пътя. С Опел ако не е OPC никога няма да те забележат ... имаха един неуспешен опит с Калибра и до там. Но до края на '80-те Опел бяха добър ешалон!
  • #54
    //// ( преди 10 години )
    А защо пропусна,че Пежо-Цитроен вече един дял от тях са на китайците? И че Рено ,като искаше да затвори завод във Франция и да прави Клио в друга държава,чак техния МИнистър-председател се намеси,за да не затворят завода? Ами помощта на Пежо-Ситроен от милярд и нещо евро,от преди седмица ? Виж не защитавам Фиат,но аз съм реалист човек и гледам съм обективен във всяко едно отношение.Лесно е да се плюе по някой,но е хубаво да се гледат двете страни на монетата,а не само едната.
  • #53
    //// ( преди 10 години )
    ....има проблем с профсъюзите и както четох преди година негови думи - "не може в Полша 7000 човека да правят 200000 автомобила,а в Италия 20000 да правят 100000 автомобила". Вярно имат и спад на производството...но ако видиш даже ФВ имат спад тази година в Европа и даже на техния си собствен пазар. Добре,че е Китай,че да дръпнат.А защо спомена в постовете си,че Мазерати имат от 6-7000 евтомобила миналата година,тази до момента са 22000.Доста голям процент увеличени продажби.
  • #52
    //// ( преди 10 години )
    Смятах да не пиша повече,но явно ще се наложи.Някъде да съм споменал,че Фиат Груп пряват най-здравите и качествени коли ? Темата беше съвсем друга,за това двигателите им на кого са производство. А колкото до качестовто им в момента,ми на нивото на другите автомобили от този клас е. Проблема на Алфа-Ланча е не в качестовто,а както ти спомена в малката им моделна база и това е заради СМОТАНАТА ПОЛИТИКА на шефовете във Фиат. КОлкто до затварянето на заводите...явно си чел ,че Маркионе...
  • #51
    бб ( преди 10 години )
    RRE, пич къде ми сравняваш Опел с Шкода ти добре ли си :D та те са в различен ценови клас :D. И общо взето всичко, което си написал е глупост. Corsa и Astra винаги са били едни от най-популярните коли в Европа. Единствено VW и Ford имат такива именити модели!
  • #50
    Slavo ( преди 10 години )
    BOSCH DIESEL- JIHLAVA. Чудесен завод- правят помпи и дюзи за TDI мотори... Ремонтирал съм 3 вида контролери за машини и съм потресен, от факта, че са от каменната ера! Demag Ergotech, Rexroth idracontrol, Siemens sunomeric... Стари компютърни гробове от 1995г. произвеждат части за коли от 2012г. Процесори 386, памет по 64 мегабайта, RAM-DOS 3.11 и за капак повечето са с черно-бели дисплеи. (монохроматични)! ПРОГРАМИРАНЕТО СТАВА С ДИСКЕТИ!!! И горенаписаното не е СМЕШНО, а тъжно...
  • #49
    Slavo ( преди 10 години )
    Аха... Малко- по малко започваш да се сещаш, че една кола, не само трябва да се измисли, ами и да се произведе... И то произвидсвото да има ниски разходи, и високо качество. за да евтин после и продукта! Ей тука европейците сме тотална катастрофа! Заводите са под всякаква критика относно автоматизацията на производството... Може, азиатците да правят каквио си искат коли, обаче заводите са им като КОСМИЧЕСКИ СТАНЦИИ в сравнение със всичките европейски производители! Ще дам един лек пример...
  • #48
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това е най голямото италианско авто списание Отваряте на Фиат ,ланча или каквото ви хрумне по емблемите Ниско доло има на италиански ПРОБЛЕМИ Е ДИФЕТИ И четете ужаси за италиански марки Не са само те Но Фиат Абарт за близо 18 000 евро да ги връщат в сервуизи за ЗАВИВАНЕ НА БОЛТОБЕ И ТО НА НА Д 11 000 КОЛИ Е НАПРАВО СМЕШНО http://***.alvolante.it/listino_auto/abarth-500
fallback
Последни