fallback

Ново начало за Opel

Adam доказва, че в Рюселсхайм знаят как се правят малки автомобили

Истината е, че позабравихме малките коли на Opel. Corsa вече е в пределна възраст, а да видиш Opel Agila си е цяло предизвикателство, да не говорим, че в България моделът вече не се предлага. Сега обаче на сцената излиза Adam, който с името си демонстрира желанието на Opel да поеме по нов път. Ново начало, което всички очакваме от години.
 
Adam е компактен градски модел, който може да побере трима по-фини пътници и един шофьор. С дизайна си колата ясно иска да покаже, че Fiat и MINI има за какво да се притесняват. Отпред Adam прилича на нещо средно между симпатичен крокодил и жаба, а задницата му е вертикална, просто за да ви е по-лесно паркирането. 
 
Opel се надява да изкуши младите клиенти с десетки възможности за персонализация. Ако сте от романтичните, можете да поръчате таван със светещи звезди или облаци на небесно син фон. Ако пък имате амбиции в майсторското градско шофиране, можете да вземете Адам с различен цвят на покрива и големи джанти със спортен дух. При всяко положение той ще се опита да ви угоди.
 
Купето на Opel Adam е толкова уютно, че ако се обърнете назад да паркирате, рискувате да ударите нос в задното стъкло. Багажникът е доста тесен, но дълбок, и може да побере два големи сака. Разбира се, с известно убеждаване от ваша страна. Задната седалка също става за товарене, в случай че предприемете епично пътуване до морето. Кой луд би тръгнал на дълъг път с Adam и повече от един човек компания?
На разположение са два двигателя: 1.2 със 70 к.с., както 1.4-литров с мощност 87 конски сили. Сравненията с MINI приключват до тук, но какво от това? С по-мощният от двата можете да поддържате магистралните ограничения без проблем, а в града просто нямате нужда от повече. Както вече стана ясно, да изкараш Adam извън града си е цяло кощунство. Проблемът е, че двигателите с малък работен обем се затрудняват при висока скорост, което се отразява негативно на разхода. В случая на Adam с пълен багажник, климатик, и темпомат на 140 км/ч, разходът е 8 на сто. Другият проблем в комбинацията малка кола/дълго пътешествие, е размерът на резервоара.
 
В какво е силен Adam. В това да те накара да забравиш, че воланът върти тежки и големи гуми. Маневрите се извършват с един пръст, окачването е комфортно за толкова малка кола, а 5-скоростната механична трансмисия превключва меко. Много го бива и да впечатлява. Ако интериорът можеше да се сравни с музика, този на Adam щеше да бъде смесица между актуална поп песен и диво техно. Всичко ти е под ръка, като при по-високите нива на оборудване имаш изключително интуитивен сензорен дисплей с нов интерфейс. Ей така, за да се чувстваш по-различен от останалите собственици на Opel. Все по-рядко се срещат дисплеи, които да не те изнервят и да вършат работата си с лекота. В Opel са се справили с този доста добре. Иначе, кабината е така проектирана, че да се хареса еднакво както на блондинката в мола, така и на студента, който не се разделя с лаптопа си. Общото между тях е желанието да бъдат модерни.
 
Adam е страхотен свеж и забавен автомобил, който иска да бъде само твой и ще се задърпа настрани, ако го дадеш на някой приятел за кръгче. Той обаче едва ли ще се превърне в ново начало за Opel, просто защото кръгът от потенциални клиенти в този сегмент е много малък. А може и пазарът да ни опровергае.Цените започват от около 21 000 лева.
Снимки: Opel
Тагове: opel adam
fallback
  • #37
    Анонимен ( преди 10 години )
    Красива кола. Ще има доста, които ще си я купят. Иначе Опел продават на Фиат дела си от съвместното има предриятие за двигатели. Но им остана дела във Исузо, пословични дизелджии. Та, варианти има, но това, че са под шапката на ГМ не се знае дали е за добро. Но какво пък, скоро почти всичко ще е китайско, тея ще изкупят планетата, та след тодини ще се спори по форумите за велигите двигатели на фирми с трудни имена .......
  • #36
    фолк с ваген ( преди 10 години )
    "Тия които правят спагети и ми*ети с коли да не се занимават!" - за Ферари и Бугати ли говориш? Кво ти пука дали правят коли - без тва не си им клиент и никога няма да бъдеш!??!?!
  • #35
    555 ( преди 10 години )
    Пичове, вижте колко струва един опел на 10 години и една алфа примерно. И се за мислите защо? Алфа, фиат фулл екстри за 3000-4000 лева. Какво ви говори тва.Аз ще ви кажа, защото са буклици !
  • #34
    Анонимен ( преди 10 години )
    FIAT 500..........Това е
  • #33
    Cenitell ( преди 10 години )
    Този Адам е за някоя ***!А за адамовците има други градски "дрънгели" :)
  • #32
    //// ( преди 10 години )
    Имам един познат,навремето си акраше жигулито с 50 и му изкара 500 000 км. Това означава ли,че е най-добрия ДВГ на света ?Хайде стига кой е по-по-най. А колкото до Опел Адам,нещо не ме грабва ,като автомобил.Виж за Инсигнията..там е друго нещо.
  • #31
    //// ( преди 10 години )
    Чакай сега.Нерде Уно 1.3 турбо,де c20xe. Той,ако не се лъжа се слага на кадет и калибра. Говорихме кой двигател на кой е производство и ти пак почна слагаш кой е по-добър.Ако един двигател се потдържа както трябва и се кара разумно,ще изкара доста.Без значение Фиат или нещо друго си.
  • #30
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ако говорим за коли преди 89-та най-доброто е американското, следвано от Алфа и японското. Опелите от тогава също не са лоши, но американските им версии на Шевролет са с по-красив дизайн.
  • #29
    фолк с ваген ( преди 10 години )
    не се карайте - алфа 156 и опел калибра са супер коли, но останаха в миналото. Сега вече има Лексус & Инфинити!!!
  • #28
    fan ( преди 10 години )
    Инженерната мисъл е напредничава, но като изпълнение е зле, призай го. Това за дизелите мисля, че го уточнихме, чети какво съм написал. Относно Уно Турбо и.т.н. Да тяхни са си, но нито са успешни нито здрави. А и по същото време Опел вече имат C20XE/XEJ,което колкото и да им е зле на някои пребива всичко в тая категория и до ден днешен. Но пък Алфа имат хубав дизайн.
fallback
Последни