fallback

Ново начало за Opel

Adam доказва, че в Рюселсхайм знаят как се правят малки автомобили

Истината е, че позабравихме малките коли на Opel. Corsa вече е в пределна възраст, а да видиш Opel Agila си е цяло предизвикателство, да не говорим, че в България моделът вече не се предлага. Сега обаче на сцената излиза Adam, който с името си демонстрира желанието на Opel да поеме по нов път. Ново начало, което всички очакваме от години.
 
Adam е компактен градски модел, който може да побере трима по-фини пътници и един шофьор. С дизайна си колата ясно иска да покаже, че Fiat и MINI има за какво да се притесняват. Отпред Adam прилича на нещо средно между симпатичен крокодил и жаба, а задницата му е вертикална, просто за да ви е по-лесно паркирането. 
 
Opel се надява да изкуши младите клиенти с десетки възможности за персонализация. Ако сте от романтичните, можете да поръчате таван със светещи звезди или облаци на небесно син фон. Ако пък имате амбиции в майсторското градско шофиране, можете да вземете Адам с различен цвят на покрива и големи джанти със спортен дух. При всяко положение той ще се опита да ви угоди.
 
Купето на Opel Adam е толкова уютно, че ако се обърнете назад да паркирате, рискувате да ударите нос в задното стъкло. Багажникът е доста тесен, но дълбок, и може да побере два големи сака. Разбира се, с известно убеждаване от ваша страна. Задната седалка също става за товарене, в случай че предприемете епично пътуване до морето. Кой луд би тръгнал на дълъг път с Adam и повече от един човек компания?
На разположение са два двигателя: 1.2 със 70 к.с., както 1.4-литров с мощност 87 конски сили. Сравненията с MINI приключват до тук, но какво от това? С по-мощният от двата можете да поддържате магистралните ограничения без проблем, а в града просто нямате нужда от повече. Както вече стана ясно, да изкараш Adam извън града си е цяло кощунство. Проблемът е, че двигателите с малък работен обем се затрудняват при висока скорост, което се отразява негативно на разхода. В случая на Adam с пълен багажник, климатик, и темпомат на 140 км/ч, разходът е 8 на сто. Другият проблем в комбинацията малка кола/дълго пътешествие, е размерът на резервоара.
 
В какво е силен Adam. В това да те накара да забравиш, че воланът върти тежки и големи гуми. Маневрите се извършват с един пръст, окачването е комфортно за толкова малка кола, а 5-скоростната механична трансмисия превключва меко. Много го бива и да впечатлява. Ако интериорът можеше да се сравни с музика, този на Adam щеше да бъде смесица между актуална поп песен и диво техно. Всичко ти е под ръка, като при по-високите нива на оборудване имаш изключително интуитивен сензорен дисплей с нов интерфейс. Ей така, за да се чувстваш по-различен от останалите собственици на Opel. Все по-рядко се срещат дисплеи, които да не те изнервят и да вършат работата си с лекота. В Opel са се справили с този доста добре. Иначе, кабината е така проектирана, че да се хареса еднакво както на блондинката в мола, така и на студента, който не се разделя с лаптопа си. Общото между тях е желанието да бъдат модерни.
 
Adam е страхотен свеж и забавен автомобил, който иска да бъде само твой и ще се задърпа настрани, ако го дадеш на някой приятел за кръгче. Той обаче едва ли ще се превърне в ново начало за Opel, просто защото кръгът от потенциални клиенти в този сегмент е много малък. А може и пазарът да ни опровергае.Цените започват от около 21 000 лева.
Снимки: Opel
Тагове: opel adam
fallback
  • #27
    Alfist ( преди 10 години )
    пич, мойта е TwinSpark и за последните 6 мес. имам над 17 000 км, защото съм с газов инжекц. и пътните разходи не са ми проблем да си обикалям из Б-я ... Трябва да ти кажа, че единствено имам смяна на масло ;) И както казах - поддъраж ли си я нормално и караш ли по-често над 3 хил. оборота колата няма грижи ;) Тея филми си ги избийте от главата. Обикалям България доста и личното ми впечатление е от предимно Фордове с вдигнат капак край пътя ;)
  • #26
    Alfist ( преди 10 години )
    В исторически план погленато италианската инженерна мисъл е доста по-напредничева от немската ... и фактите го говорят!Просто българина живее с мисълта, че немското е най-доброто и си мисли, че така кара "премиум" марки както твърди един друг артист тук из темите ...
  • #25
    Анонимен ( преди 10 години )
    fan, малко смешни глупости пишеш. Ако погледнеш малко по-задълбочено, ще видиш, че дизелите са разработка на италианците,а не на американци или немци... Алфите почти всички двигатели са им без изявени дефекти като при опел. Вземайки предвид и новият 1750 кубиков турбо двигател, който сега монтират и на 4C просто не ти достигат доводите за да говориш против алфа... 2.4 дизеловият двигател с 200 коня пък за първи път монтиран на 159-ката, тогава уби рибата. Добрече орел ползват дизели на фиат,че..
  • #24
    /// ( преди 10 години )
    Уважавам Опел ,като цяло.Добри коли са.Не ми се спори коя е по-добра ,Опел или Фиат-Алфа. Въпрос на вкус и пристрастия :) И двете имат и добри и не толкова добри модели. Така че,няма смисълд а спорим коя е по-добра :) Важното е да си караме колите,които ни харесват :)Лек ден на всички :)
  • #23
    //// ( преди 10 години )
    Фиат имат 1.3 с турбина още от Уно първата генерация.После на втората,след това Пунто ГТ е също с 1.4 турбо.Във втората го заменят с 1.8 VVT 131 P.S. И след това отново монтират 1.4 турбо в Гранде Пунто.Всичките са си техни разработки.А двигателя 1.8 турбо,който е в Алфа и Ланча си е пак тяхна разработка.
  • #22
    //// ( преди 10 години )
    А бензиновите на Фиат или Алфа на кого са ? Двигателя 3.2 ,който се монтира на Брера и 159 наистина е с опелски блок,но главата е на Алфа разработка.И използват него за основа,защото тогава ГМ имаха още дял ввъв Фиат. От 2005 някъде нямат и на кого са двигателите мислиш ?
  • #21
    fan ( преди 10 години )
    Пич, бензиновите двигатели на Опел са си на Опел с малки изключения, като 2.2 който е американски, съответно зле. Дизелите, които ползва Опел са от Завода на Фиат в Торино ДА, но малката подробност е, че там съсобственик на завода е GM. Именно за се казва Fiat-GM Powertrain. Иначе да, първият си е бил в Алфа.
  • #20
    speedart ( преди 10 години )
    Ама пич, опел ползва двигатели на Фиат в частност Алфа и първият комън роил дизелов двигател в автомобил е точно алфа 156...м-джет, бензиновите турбинирани двигатели че им забравих означението са все нови разработки
  • #19
    fan ( преди 10 години )
    Нямам идея, карам коли само със задно предаване. Тук говоря само и единствено за инженерна мисъл. Ръжда има по всички коли, въпроса е, че говорите за неща ей така наизуст. Опел НИКОГА няма да бъде мерцедес или бмв. Средна марка за средни пари. За това получваш точно това, което струва. Колко автомобилни марки можете да изброите, които не са си надценили колите.
  • #18
    fan ( преди 10 години )
    Не можеш да ме засегнеш,моят Опел е над 30годишен и е със задно предаване,ръждата е второто ми име. За сметка на това имам 400к минати с него а ти нямаш и 1/4 от тях с твоята.Покажи ми последният усшешен двигател на Алфа. Няма да намериш, дори 3,2 е дизайн на GM a по-малките са бейсик БМВ дизайн.Няма откъде да го знаеш това, защото чукча е художник, не инженер.Погледнете с какви инжекциони са Алфите Ви преди 25 години, дори това не можете да си измислите.Кой е последният разработен Алфа двигател
fallback
Последни