fallback

Ново начало за Opel

Adam доказва, че в Рюселсхайм знаят как се правят малки автомобили

Истината е, че позабравихме малките коли на Opel. Corsa вече е в пределна възраст, а да видиш Opel Agila си е цяло предизвикателство, да не говорим, че в България моделът вече не се предлага. Сега обаче на сцената излиза Adam, който с името си демонстрира желанието на Opel да поеме по нов път. Ново начало, което всички очакваме от години.
 
Adam е компактен градски модел, който може да побере трима по-фини пътници и един шофьор. С дизайна си колата ясно иска да покаже, че Fiat и MINI има за какво да се притесняват. Отпред Adam прилича на нещо средно между симпатичен крокодил и жаба, а задницата му е вертикална, просто за да ви е по-лесно паркирането. 
 
Opel се надява да изкуши младите клиенти с десетки възможности за персонализация. Ако сте от романтичните, можете да поръчате таван със светещи звезди или облаци на небесно син фон. Ако пък имате амбиции в майсторското градско шофиране, можете да вземете Адам с различен цвят на покрива и големи джанти със спортен дух. При всяко положение той ще се опита да ви угоди.
 
Купето на Opel Adam е толкова уютно, че ако се обърнете назад да паркирате, рискувате да ударите нос в задното стъкло. Багажникът е доста тесен, но дълбок, и може да побере два големи сака. Разбира се, с известно убеждаване от ваша страна. Задната седалка също става за товарене, в случай че предприемете епично пътуване до морето. Кой луд би тръгнал на дълъг път с Adam и повече от един човек компания?
На разположение са два двигателя: 1.2 със 70 к.с., както 1.4-литров с мощност 87 конски сили. Сравненията с MINI приключват до тук, но какво от това? С по-мощният от двата можете да поддържате магистралните ограничения без проблем, а в града просто нямате нужда от повече. Както вече стана ясно, да изкараш Adam извън града си е цяло кощунство. Проблемът е, че двигателите с малък работен обем се затрудняват при висока скорост, което се отразява негативно на разхода. В случая на Adam с пълен багажник, климатик, и темпомат на 140 км/ч, разходът е 8 на сто. Другият проблем в комбинацията малка кола/дълго пътешествие, е размерът на резервоара.
 
В какво е силен Adam. В това да те накара да забравиш, че воланът върти тежки и големи гуми. Маневрите се извършват с един пръст, окачването е комфортно за толкова малка кола, а 5-скоростната механична трансмисия превключва меко. Много го бива и да впечатлява. Ако интериорът можеше да се сравни с музика, този на Adam щеше да бъде смесица между актуална поп песен и диво техно. Всичко ти е под ръка, като при по-високите нива на оборудване имаш изключително интуитивен сензорен дисплей с нов интерфейс. Ей така, за да се чувстваш по-различен от останалите собственици на Opel. Все по-рядко се срещат дисплеи, които да не те изнервят и да вършат работата си с лекота. В Opel са се справили с този доста добре. Иначе, кабината е така проектирана, че да се хареса еднакво както на блондинката в мола, така и на студента, който не се разделя с лаптопа си. Общото между тях е желанието да бъдат модерни.
 
Adam е страхотен свеж и забавен автомобил, който иска да бъде само твой и ще се задърпа настрани, ако го дадеш на някой приятел за кръгче. Той обаче едва ли ще се превърне в ново начало за Opel, просто защото кръгът от потенциални клиенти в този сегмент е много малък. А може и пазарът да ни опровергае.Цените започват от около 21 000 лева.
Снимки: Opel
Тагове: opel adam
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 10 години )
    Какъв дух има Фиат 500?Да не го обърка с някоя Алфа или Ланча от миналото?
  • #6
    Анонимен ( преди 10 години )
    По-добре да пуснат нещо с ретро американски дизайн в Европа като Charger и Mustang, но по-евтино, например като Chevy Citation coupe.
  • #5
    :)))))) ( преди 10 години )
    Хлопел и кола - е тва е вица на деня!!!
  • #4
    Alfist ( преди 10 години )
    до последния анинимен,Инсиния не се слави като кой знае колко голяма кола или практична, защото точно за нея е минусът в тясното задно пространство. Колкото до Адам, мисля че никога няма да пребори имена като Мини и Фиат 500 ;) Адам е една малка кола тип сапунерка, а другите две се изградени имена и коли с дух, а не еднодневка на кОпел ... п.с. някой сеща ли се за Тигра??? не, просто остана някъде в миналото и до там ... така ще е и с Адам. Нищо впечатляващо!!! Уви, такава е съдбата на кОпел.
  • #3
    Nev ( преди 10 години )
    Nippon, 90 коня правят колата навес, и въобще не са достатъчни! Поне така се изказаха германофилските форумни корифеи, по отношение на японските 86 к.с на Ярис-а от другата статия! :)Тук 90 може и да са им ПРЕдостатъчни, защото са германски коне, знае ли човек...
  • #2
    спомени някакви ( преди 10 години )
    имам- от около 30-години Opel обявява "Ново начало" през 2-3 години.
  • #1
    Анонимен ( преди 10 години )
    Почти ФИАТ 500 :)
fallback
Последни