IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият данък „Москвич“ - с неясен ефект

Депутатите от бюджетната комисия обсъдиха промените в Закона за местните данъци и такси

Новият данък „Москвич“ - с неясен ефект

Има неяснота какъв ще бъде ефектът от новото облагане на автомобилите от 2014 г. Това стана известно на заседанието на парламентарната бюджетна комисия, която обсъди предложението на кабинета данъците за колите, които отговарят на високи екостандарти, да бъдат намалени.
Новият данък „Москвич“ - с неясен ефект
С промените се премахва отстъпката в налога за коли с катализатор. В момента според действащото законодателство автомобилите с катализатор се ползват от 50% отстъпка от данъка. Това правило няма да важи от следващата година.

Собствениците на автомобили, които отговарят на стандартите Евро 5 и Евро 6, ще ползват 50% на сто отстъпка, ако двигателят е до 100 конски сили. По-старите коли, които отговарят на стандартите Евро 3 и Евро 4, ще ползват 30% отстъпка от данъка.

Винаги съм бил против различни политики да се правят чрез данъци, в случая – екологична политика, заяви по време на дебатите депутатът Георги Кадииев.

Председателят на бюджетната комисия Йордан Цонев защити промените. Досега се смяташе, че катализаторите допринасят за екологията. Един катализатор има не повече от 5 г. живот и струва най-малко 1000 лв., има и два пъти по-скъпи. Излиза, че на всеки пет години един беден човек, който купува стар автомобил, трябва да дава на година по 400 лв., за да ползва преференция около 40 лв. Нито има логика, нито ще си купи катализатор. А и катализаторите не са действащи, защото повечето стари коли са произведени преди 2007 г., коментира Цонев.

Това е въвеждане на данък „Москвич“ или данък „Запорожец“, ще бъдат ощетени притежателите на стари коли, коментираха депутати от ГЕРБ.

Въпросът е дали държавата не прави политика за сметка на общините, каза Емил Савов, зам.-изпълнителен директор на Националното сдружение на общините (НСОРБ). Според него непосредственият ефект ще бъде увеличаване двойно на данъка и невъзможност хората да ползват новата отстъпка. В законопроекта няма финансова обосновка на промените, коментира той.

Снимка: архив Булфото

Още новини от България четете в Investor.bg

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Потребител ( преди 10 години )
    Данък МПС задължително трябва да се промени. Тези диапазони за конските сили са много стари. Вече всички стандартни автомобили са с мощност до 150-160 к.с. Тази граница до 100 к.с. е за Лади, Москвичи и западни коли преди 1995г - пълна простотия. Аз имам Пежо 308 - малък хетчбек, който е 112 к.с и плащам 370 лв данък, понеже е под 5 г, а е Евро 5 стандард - направо обирджийство.
  • #12
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Миле ( преди 10 години )
    В момента съм пиян на манара и съм ви *** майката на всички, най-много на политиците !
  • #11
    15 rate up comment 0 rate down comment
    ?!?!!? ( преди 10 години )
    до Пламен В Германия данъка се влияе от вредните емисии и от кубатурата на двигателя. За бензинови двигатели на всеки 100см3 - 2 евро, за дизел - 9,5 евро. В момента нормата за вредни емисии е 110 гр/км. За всеки грам над нормата още 2 евро. Аз имам 1,4 бензин с вредни емисии 129гр/км данъка ми е 66 евро.От следващата година нормата пада на 95 гр/км.Тя важи за коли , които ще се регистрират от следващата година, за вече регистрираните не се отнася.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до Badi ( преди 10 години )
    Доста марки имат автомобил до 100к.с. и при това не са "малки" автомобили. Например Опел Астра, Хонда Сивик, Хюндай I30,Форд Фокус, Ситроен С4. За това се сещам в момента , но предполагам , че има и още.
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Социално правителство бре! Бият се в гърдите как помагали на обикновенния човечец и в същото време с решенията си бият точно по целокупния български народ. Да справедливо би било по-екологичните коли да плащат по-малко данък, но в този момент просто не е времето. Вместо да се раздвижат да бутнат някой акциз на доло някоя друга такса да стане по-ниска те още повече затягат примката. 23 години геноцид!
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Batko ( преди 10 години )
    Без да политиканствам, ама това правителство да хваща пътя, ама от насърчения за *** и ограбване на редовните граждани. Новите коли заради тежките си купета който да отговаря на последни изисквания за сигурност, ако вземеш нещо под 100 коня си жив зян, Астра 1,6 Тона (drunk), къде отидоха кадетите и гоуф 2 по 700 кила...
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ами като ще плащате, купувайте коли над 100 коня и ги карайте с *** газ. Бах таз криворазбрана екология!
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    da ( преди 10 години )
    OO super , sega 6te si prodam katalizatora za 1500 leva i dizela mi 6te pravi sajdi na onez zad mene 6te bude zabavno .
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    fan ( преди 10 години )
    А 250 лева Екотакса остава ли... тия не мислят грам,
  • #4
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Пламен ( преди 10 години )
    Пичове, пишете как е по другите държави. Аз за автомобил 2000г, 1,9 ТД, не знам конете, в Испания плащам 70 евро. Според заплатата ми е ден и половина работа годишно за данъка.